Kombi, pakowny liftback na dojazdy do 15 tys.

23 Lut 2020, 18:27

Potrzebuję pomocy w kupnie auta. Jeżdżę obecnie E46 touring z silnikiem n42b18. Z racji tego, że zmienia mi się odległość do pracy na 30km w jedną stronę, chce coś co będzie adekwatne do rodzaju tras (60km dziennie, 3-4 razy w roku trasa 500km) nie wiem czy pakować się w diesla czy benzynę + LPG? Co do wymagań:

- Komfort jazdy i wykonanie wnętrza nie niższy niż obecne E46
- moc nie mniejszą niż obecnie czyli 115km
- nadwozie pozwalające na bezproblemowe zapakowanie rodziny 2+1 na podane wyżej tygodniowe wypady 3-4 razy w roku (żeby zobrazować - mały bagażnik E46 touring wystarczył)
- koszty eksploatacji na podobnym poziomie co E46
- bardziej niżeli na spalaniu LPG czy ropy zależy mi na bezawaryjności, wolę dorzucić 10 zł więcej na 100km, zamiast 2k nagle raz w roku
- cena do 15k bez pakietu na start, ten temat pokryje ze sprzedaży E46

Dzięki z góry za pomoc :)
dudi273
Nowicjusz
 
Posty: 3

01 Mar 2020, 14:49

Fajnym samochodem jest Avensis T25 z silnikiem 1.8 VVTi tylko te przed 2006 rokiem czyli przed liftem w większości miały problem z braniem sporych ilości oleju. Jednak poza tym jest bardziej komfortowy od tego samochodu który masz obecnie no i bagażnik jest znacznie większy. Wracając do silnika jeżeli chodzi o samo spalani to są naprawdę oszczędne w swojej klasie.
Drugim samochodem na który według mnie warto zwrócić uwagę w tym budżecie to Volvo V50 z silnikiem 1.8 nie będę tu się rozpisywał na jego temat bo na foruj już jest taki temat więc zerknij sobie tam volvo-v50-1-8-czy-auto-jest-warte-zainteresowania-vt85766.htm
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

01 Mar 2020, 15:10

Czyli jednak benzyna + LPG. Kolega mi w między czasie podpowiedział Alfę 159 z silnikiem 1.9 16v. Wiem o klapkach w kolektorze, pytanie czy warto się interesować Alfą, bo szczerze ceny są śmieszne w porównaniu do konkurencji.
dudi273
Nowicjusz
 
Posty: 3

01 Mar 2020, 15:14

Nie kupisz dobrej 159 za 15k
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

01 Mar 2020, 16:20

dudi273 napisał(a):Kolega mi w między czasie podpowiedział Alfę 159

Zmień kolegę albo go napraw będzie łatwiej niż ar159 :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11102
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Mar 2020, 16:33

Ok, zostajemy przy typach z góry :D bardzo pasuje mi wizualnie to V50. W sieci można wyczytać artykuły, których autorzy twierdzą że w 1.8 może dojść do wypalenia się gniazd zaworowych przy LPG. Czy w tym wypadku nie lepiej będzie szukać np. 2.4?
dudi273
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Badanie sprawności amortyzatorów
    Oj podnieśli mi ciśnienie . Nie wiem czy niektóre stacje SKP mają nieskalibrowane maszyny do badania sprawności amortyzatorów czy jest jakiś knif ? Bo tak . Miesiąc przed przeglądem okresowym pojechałem na stację ...

01 Mar 2020, 16:50

Genralnie 2.4 to lepszy wybór choćby ze względu na stosunek moc/masa. Inna sprawa, że za 15k to ciężko coś znaleźć fajnego

dudi273 napisał(a):W sieci można wyczytać artykuły, których autorzy twierdzą że w 1.8 może dojść do wypalenia się gniazd zaworowych przy LPG.


Skoro autorzy nie znają pojęcia "serwis" to nie ma się co dziwić. Wymiana filtrów/regulacja instalacji co 10-15kkm i nic nie będzie się działo. To nie są golfy II w dieslu i nie jeżdżą na opale, niestety nie każdy właściciel auta to rozumie
Skoro autorzy
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km