Kombi rodzinne do 18000

07 Sie 2013, 17:44

Witam

Mam takie wymagania co do poszukiwanego samochodu:

1) Diesel
2) Mało pali :)
3) Mało awaryjny
4) Tanie części zamienne

Nie zależy mi na super momencie obrotowym, czy osiąganiu dużych prędkości. Potrzebuje sredniego kombi do codziennej jazdy do pracy + na działeczke co weekend z dzieckiem (a więc troche bagaży musi się zmieścić). Miesięcznie pewnie około 600km

Obstawiam przy:

Astra III w wersji kombi
Skoda Octavia II

Proszę doradzcie w który samochod lepiej się wpakować... a może jest jeszcze inna alternatywa spełniająca 3 podstawowe wymagania?
razorr
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Nie mam

07 Sie 2013, 20:35

Astra 3- 80 konny silnik bez dwumasy, bez DPF i bez turba ze zmienną geometria.
Octavia- nie kupisz ładnej dwójki więc patrz na jedynke z 1.9 TDI.
Focus 2- 1.6TDCI 90KM bez DPF.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

07 Sie 2013, 20:58

Astra 3- 80 konny silnik bez dwumasy, bez DPF i bez turba ze zmienną geometria.
Mozna prosic o jakiegos linka z przykladem, bo kompletnie sie na tym nie znam...

Octavia 2 - tak tez sadziłem, ze na takie autko najmniej 25 trzeba wyłozyć

Fordy nie sa awaryjne? Jakos do tej marki nie jestem przekonany...
A jak np. sprawdza się skoda Fabia jezeli chodzi o komfort i awaryjnosc?
razorr
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Nie mam

07 Sie 2013, 21:24

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Focus nie jest awaryjny to sa tylko stereotypy. Z Astra i Focusem musisz uwazac bo latwo dostac samochod poflotowy. A moze Golf 4?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Fabia jak dla mnie jest ciasna poniewaz to troszke wieksze Polo.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

07 Sie 2013, 22:59

W sumie ta Fabia nie jest taka zła, a cena zdecydowanie niższa niż przykładowo Astra 3. Aczkolwiek Astra wizualnie zdecydowanie bardziej mi pasuje

Jest jakaś metoda na sprawdzenie, czy samochód jest poflotowy?
razorr
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Nie mam

08 Sie 2013, 07:21

Jest z polskiego salonu i zazwyczaj ma podstawowe wyposazenie.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Obłożona szlachetnym drewnem kierownica
    Drewniane kierownice są elementem często spotykanym w najdroższych autach klasy premium. Wykonuje się je zwykle metodą podobną do stosowanej przy produkcji uchwytów parasoli – przez gięcie podłużnych kawałków drewna w odpowiednio ...
    Opony letnie gwarancją bezpiecznej jazdy
    Opony letnie należy założyć wtedy, gdy średnia temperatura przekracza 7 stopni. Tym samym warto już teraz umówić się na zamianę, aby później uniknąć stania w kolejkach. 1. Czy opłaca się samemu zmieniać opony? ...

08 Sie 2013, 08:57

razorr napisał(a):Mam takie wymagania co do poszukiwanego samochodu:

1) Diesel
2) Mało pali :)
3) Mało awaryjny
4) Tanie części zamienne



Ty poważnie myślisz że za 18 tysia kupisz dobrą astrę III czy skodę II :shock: chyba że lubisz spore przebiegi (w pierwszym przyp będą to okolice 300 tyś w drugim +400 tyś albo składana z kilku). Obecnie jeżdżę focusem takim jak podał kolega wyżej, silniki to bardzo dobre jednostki od PSA, całkiem żwawe i nie brakuje mu mocy, ani nie są mułowate. Tutaj co nieco opisałem Musisz dobrze przyjrzeć się ogniskom korozji i jeśli ma jakieś to zabezpieczyć i spokojnie polatasz. Samochodzik bardzo przyjemny, nawet w podstawowych wersjach wyposażenia fotele dużo wygodniejsze niż w octavi, zawieszenie fajnie pracuje w zakrętach itd. Masz Kasę na ładny 2005-2006r i kasę na podstawowe wymiany po kupnie. Jak nie boisz się białego to odezwij się na priv, gość sprzedaje z przebiegiem lekko ponad 200 tyś zadbaną sztukę, będziesz musiał wstawić ją na poprawki lakiernicze progów na dzień dobry, ale zrobisz to spokojnie w tej cenie i jeszcze kasy Ci zostanie.
Kupuj rozważnie, unikaj chwytów i sztuczek, nie daj się nabrać. Nie bądź JELENIEM.
AkuQ
Aktywny
 
Posty: 300
Prawo jazdy: 14 10 1998
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.6 TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

08 Sie 2013, 09:06

razorr napisał(a):Jest jakaś metoda na sprawdzenie, czy samochód jest poflotowy?


A to jakiś gorszy? 8) Takie samochody mają wyższy przebieg, ALE:
-są tańśze niż od userów prywatnych, firma inaczej rozlicza samochody, dlatego też kupisz 3-4 latka za 22-26 tyś (mowa o focusie II) w zależności od wyposażenia, za taki sam egz z mniejszym przebiegiem od użytkownika prywatnego musisz zapłacić 10 tyś więcej, bo po 3-4 latach nikt Ci nie odda samochodu za który zapłacił 70 tyś za 20 tyś-tu nie trzeba filozofa do tego tylko odrobinę logiki
-są serwisowane, proste sprawy nawet żarówki są wymieniane w serwisie, więc nie ma druciarstwa i oszczędności
-większość przedstawicieli traktuje je jak swoje auto, bo użytkują je również do celów prywatnych, więc pałowanie itd to mit między książki na półce włożyć

Minusy:
-należy unikać samochodów co miały kilkunastu kierowców (branża spożywcza np) ale to widać po zniszczeniu samochodu bo wtedy faktycznie nikt nie dba
-ciężko znaleźć w 100% nie malowanego, bo każda obcierka czy wgniotka jest robiona z polis ubezpieczeniowych.

Także samochodów pofirmowych nie należy się bać.
80% samochodów cenowo +30 tyś z rynku zagranicznego to poflotówki, a klienci myślą, że user prywatny jeździł i 1 jedyny właściciel...co wcale nie oznacza, że to bęzie złe auto, tylko te sprowadzane zazwyczaj stan licznika mają już ustawiony pod klienta polskiego.

Poza tym ludziska prowadzący 1 osobowe firmy również biorą samochody w leasing, żeby koszty generować-i co takie też odrzucisz bo po leasingu?Troszkę logiki i rozumu oraz wiedzy wystarczy :ok:
Kupuj rozważnie, unikaj chwytów i sztuczek, nie daj się nabrać. Nie bądź JELENIEM.
AkuQ
Aktywny
 
Posty: 300
Prawo jazdy: 14 10 1998
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.6 TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

22 Sie 2013, 16:03

No właśnie leasing. Na działalność, jak nie masz kasy na lepszy samochód, to leasing jest dobrym rozwiązanie. Zwłaszcza gdy nie znasz się za bardzo na samochodach. Naprawy postarzałego sprzętu mogą być b.kosztowne. Leasing znajdziesz nawet bez wkładu własnego i całą każdą ratę od razu wpiszesz w koszty i jeszcze odejmiesz VAT. Minus taki, że samochód nie Twój, ale za 2 - 3 weźmiesz w leasing nowszy model. A w lepszym aucie większy prestiż.
stobejczyk
Nowicjusz
 
Posty: 9
Prawo jazdy: 02 08 1978
Auto: Peugeot 206
Paliwo: Benzyna + LPG

22 Sie 2013, 18:27

Jakbym zwiększył budżet z 18 do 22, da się coś sensownego znaleźć? :)

Jakos napatrzyłem się na Focusa 1.6 80KM.
W cenie 22 można znaleźć w dobrym stanie technicznym?

Napiszcie proszę jeszcze o co chodzi z tą dwumasą, i czemu jej brak jest taki istotny
razorr
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: Nie mam

22 Sie 2013, 18:30

Chyba chodzi Ci o 1.6TDCI 90KM. Po prostu jest to element ktory duzo kosztuje.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

22 Sie 2013, 18:36

Dwumasowe koło zamachowe ma za zadanie tłumienie drgań wytwarzane przez silnik, które mogą być szkodliwe dla układu napędowego i głównie są stosowane w silnikach diesla, gdyż wytwarzają one sporo drgań szczególnie w mocniejszych wersjach. Da się bez tego jeździć, a wiadomo jak czegoś nie ma to się nie psuje. Koszt wymiany to średnio 1500-2000zł ale zdarzają się i po 5000zł (15000zł za oryginał w ASO do mitsubishi 1,8DI-D!!!) w mniej spotykanych modelach. Trwałość zależy od użytkowania auta podobnie jak sprzęgła, które czasem jest razem z dwumasą wymieniane.

Co do turbiny o zmiennej geometrii łopatek to szkopuł leży w tym, że łopatki turbiny zmieniają kąta natarcia w zależności od prędkości obrotowej silnika po to by zapewnić lepszą reakcję na gaz czy eliminację turbodziury (gaz do dechy na niskich obrotach, a auto nie jedzie). Wiadomo, bardziej skomplikowana od zwykłej = droższa.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Sie 2013, 18:48

I w niektorych samochodach się zapycha i koszt wyczyszczenia turbiny to ok 300 zł.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

22 Sie 2013, 19:03

Zapytaj szybkiego-to forumowy specjalist co to odróżnia dwumas od zamachowego koła, a raczej nie odróżnia... :lol:
No dobra koniec żartów. W telegraficznym skrócie-dwumas obecnie w nowoczesnych dieslach w polskich warunkach średnio wytrzymuje 150-200tyś km, w focusie jeśli ma takowy koszt wymiany z robocizną-2500zł z całym kpl czyli dwumasowe koło zamachowe, kompletne sprzęgło i robocizna.
Co do zmiennej geometrii łopatek w turbo to czytaj dalej internet to nic nie kupisz bo się dowiesz że w aucie są drogie tłoki, że panewki są, że pompy wysokiego ciśnienia itd itd :) Turbina ze zmienną geometrią w normalnych warunkach użytkowania wytrzymuje tyle samo co ta bez zmiennej geometrii, przynajmniej dla zwykłego zjadacza chleba wartości te będą niezauważalne, bo akurat bardzo rzadko dochodzi do uszkodzenia mechanizmu nastawy łopatek turbiny, najczęstszą usterką jest zacieranie się wirnika turbawki przez brak smarowania-często to spowodowane jest błędami użytkowników co nie mają pojęcia jak użytkować nowoczesne diesle.
W sumie każdego diesla obecnie w profesjonalnym zakładzie sprawdzisz za ok 150-200zł i masz całościowy pogląd na stan silnika, do tego 50zł na OSKP i masz stan zawieszenia i hamulców+obejrzenie stanu blacharskiego pod kątem wypadkowości (od tego zaczynamy)+sprawdzenie wyposażenia (czynność po obejrzeniu blacharki)-generalnie oględziny zawsze zaczynamy od tego co możemy zrobić za darmo przechodząc do spraw za które musimy płacić. Jak widać inwestując 200zł mamy pełny pogląd na samochód, który w końcu ma nam służyć do bezpiecznej jazdy.
W focusach 1.8 115KM jest dwumas-ale za to silnik jest naprawdę żwawy i porusza się lepiej niż dobrze. Silniki 1.6 mają 90 i 109KM, 90KM często nie mają dwumasu, koszt całościowy sprzęgła to 400-500zł+robocizna, mimo 90KM jeździ się nim przyjemnie, nie jest zamulaczem,jazda w trasie 140-160 nie jest dla niego męcząca, chyba, że ktoś ma predyspozycje sportowe to się nie nadaje, natomiast do codziennej eksploatacji polecam. fotele mają wygodne, akurat wczoraj swoim zrobiłem niemalże 600km więc co nieco mogę powiedzieć, w stosunku do podobnej klasy auta czyli oktavii-fotele ma wręcz bdb. Co charakteryzuje silnik 1.6 TDCI-generalnie trwałość i niskie spalanie w trasie zejście w okolice 5-5.3l/100km bez oszczędnej jazdy (285km w 3.5 godz z przejazdem przez Warszawę, Górę Kalwarię i dalej na południe nie jest żadnym wyczynem dla tego silnika. Jeden z ostatnich dość prostych diesli.
Kupuj rozważnie, unikaj chwytów i sztuczek, nie daj się nabrać. Nie bądź JELENIEM.
AkuQ
Aktywny
 
Posty: 300
Prawo jazdy: 14 10 1998
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.6 TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

22 Sie 2013, 19:07

kon146 napisał(a):I w niektorych samochodach się zapycha i koszt wyczyszczenia turbiny to ok 300 zł.


Możesz rozjaśnić temat co masz na myśli?
Jedną z wad starszych turbin jest zapiekanie kierownic-czyści się to, a żeby nie doszło do tego jest bardzo prosty sposób-co raz porządnie przeciągnąć na obrotach i po sprawie. Z resztą nowoczesne diesle nie boją się wyższych obrotów tak jak stare wolnossące klekoty, wręcz niewskazane jest jeżdżenie w stylu przyspieszanie od 1500 obr.
Kupuj rozważnie, unikaj chwytów i sztuczek, nie daj się nabrać. Nie bądź JELENIEM.
AkuQ
Aktywny
 
Posty: 300
Prawo jazdy: 14 10 1998
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.6 TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009