Kombi/sedan/hatch do 30k PLN, wygodny, na różne trasy

11 Sty 2018, 13:01

Witam, po sprzedaży wysłużonego A6 nadszedł czas kupić coś nowszego (1997 vs 2009+?) ale podobnego wielkościowo.

Wymagania :
- fajnie jak by to była benzyna lubiąca się z LPG, ew diesel o dobrej opinie też może być (fajnie wersja bez DPF)
- skrzynia manual 6biegów
- nadwozie mile widziane kombi, nie nie koniecznie, koniecznie za to min 4/5 drzwi i bagażnik na wózek dla dziecka
- dodatki... hmmm tutaj mam troszkę "marzeń", tj dobrze by było mieć jakieś ciekawe fotele tj elektryka podgrzewana i może nawet pamięć/wentylacja przód, tył z isofixem, podgrzewane przednia i tylnia szyba oraz elektryczne lusterka również podgrzewane, odnośnie świateł nie mam wymagań, mogę być ksenony, klima to standard = 2 strefy.
- rozsądne koszta serwisu codziennego oraz ew napraw.


Auto ma służyć do zwyczajne jazdy z rodziną, nie koniecznie codziennej. Dystanse pokonuje różne, zazwyczaj jest to ok 25-30km, sporo miasta, długie trasy ponad 10km są dość rzadkie ale zdarzają się.

Marek nie mam preferowanych, jeździlem BMW, jeździłęm Audi po 3-4 lata każdym szału nie było, może po zakupie kilka dni, potem rutyna. Teraz do pracy dojeżdżam opel astra f2001rok - tani , byle na głownę nie padało i dobrze grzało zimą ;)

Rozważałem :

Citroen C5/C6 - zrezygnowałem bo mam świadomość że kupić trupa za 25-30tys i męczyć się to nie sztuka, szczególnie w przypadku C6
Opel Insignia - j/w
Opel Vectra C/Signum - nadal aktualne moje zainteresowanie
Renault Laguna III 2.0T/ ew 2.0 DCi - tutaj mam mieszane uczucia... mam niedaleko siebie taką Lagunę 1.5DCi w idealnym dla mnie wyposażeniu i nadwoziu tylko martwi mnie silnik - czy trwałość nie ucierpiała przez pojemność i spalanie?

Peugot 407/607 - Też ciekawe auto wizualnie, codziennie rozmawiam z właścicielem jednego 407 2007rok, 2.0HDI 136km który chwali sobie to auto. Problem z wyposażeniem które najczęściej dostępne z silnikiem 2.7HDI a o tym zebrałem przeciętne opinie

Auta grupy VAG odpadają, szczególnie Audi i VW, BMW również -- drogi serwis
camel1987
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: a6 c5, astra f

11 Sty 2018, 15:05

Jeżeli może być i sedan(z dużym bagażnikiem), to może Hyundai Sonata Ci podpasuje.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

11 Sty 2018, 15:30

Ford Mondeo Mk4, benzyniaki zbierają pozytywne opinie tyle że nie bardzo nadają się do LPG, diesle jak na współczesne problemy, również chyba całkiem przyzwoite. W 1.8 Tdci nie ma filtra cząstek stałych, silnik dość pancerny, kosztowna może być wymiana wtryskiwaczy ( nie wiem czy można je regenerować ).
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

11 Sty 2018, 18:46

camel1987 napisał(a):Lagunę 1.5DCi
niezbyt trwały (mimo zmian) silnik i zdecydowanie najsłabszy do tej budy
mateusz9986 napisał(a):W 1.8 Tdci nie ma filtra cząstek stałych, silnik dość pancerny, kosztowna może być wymiana wtryskiwaczy
stary silnik, który w Mondeo najczęściej szedł na floty. Dynamika i koszta osprzętu dno, trwałością też nie powala. Do końca natomiast nie miał DPF.

Ja bym się skupił na Lagunie i Mondeo, za 30k c5 fajne też powinno się trafić np benzyna 2.0
Ostatnio edytowany przez mike, 14 Sty 2018, 17:14, edytowano w sumie 1 raz
Powód: błąd merytoryczny
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

12 Sty 2018, 07:29

Dzięki za odpowiedzi? ;) Właśnie zapomniałem wpisać również i Mondeo MK4, w okolicy stoi sztuka z 2.2 dieslem z 2010 roku ale tutaj wiadomo DPF o dwumasnkiz obecne. Co do 1.5 w lagunie, nie potrzebuje demona prędkości, bardziej zależy mi na niezawodności takiego auta. Wiem że w lagunie bardzo dobre opinie zbierają 2.0 T które i pod gaz się nadają bdb, C5 w sumie ciężko znaleźć dobrze wyposażona z benzyną w dobrym stanie i tym budżecie. Chyba skupie się na Lagunie...
camel1987
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: a6 c5, astra f

12 Sty 2018, 08:32

Mike to że 1.8 TDCI jest starym silnikiem to akurat ogromny plus w porównaniu do tych najnowszych ( jeśli chodzi o wytrzymałość ). Każde 1.8 TDCI bynajmniej w Mondeo Mk4 ma koło dwumasowe, nie wprowadzajmy w błąd. Brak natomiast filtra cząstek stałych. Można trafić na tzw. salon polska, ponieważ był to silnik tańszy od 2.0 TDCI więc dość popularnych w Polsce. Oczywiście trzeba sobie zdać sprawę że w 95% diesle są droższe w utrzymaniu od benzyniaka, więc pytanie czy ten diesel w przypadku kolegi ma sens.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Zabici bez pasów - zapinajcie pasy w samochodzie!
    Aż połowa ofiar śmiertelnych na autostradach w Austrii, a ponad 60% w Belgii nie miało zapiętych pasów w momencie wypadku(1). Pasy bezpieczeństwa są efektywnym elementem dającym kierowcy i pasażerom bezpieczeństwo ...

12 Sty 2018, 19:32

mateusz9986 napisał(a):1.8 TDCI jest starym silnikiem to akurat ogromny plus
no nie wiem, bo spalaniem też nie powala jak na obecne standardy
mateusz9986 napisał(a):Każde 1.8 TDCI bynajmniej w Mondeo Mk4 ma koło dwumasowe, nie wprowadzajmy w błąd
oczywiście chodziło mi od DPF, zaraz poprawię. Dzięki za zwrócenie uwagi :ok:
camel1987 napisał(a):Co do 1.5 w lagunie, nie potrzebuje demona prędkości, bardziej zależy mi na niezawodności takiego auta
tu nie chodzi o jazdę do odcinki na każdym biegu, ale o bezpieczne poruszanie się. Pojedziesz takim w trasę i będziesz wlec się za ciężarówką, bo nie będzie kiedy wyprzedzić. No i 1.5 dci i niezawodność... :roll:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

12 Sty 2018, 21:25

Te nowsze wypusty 1.5 dCi są lepsze pod względem trwałości, ale to jest mułowaty silnik, 240Nm to bardzo kiepski wynik.

Osprzęt do 1.8 TDCI jest mniej trwały niż 2.0 HDI/TDCI i jest droższy.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

12 Sty 2018, 22:44

Ossy napisał(a):e nowsze wypusty 1.5 dCi są lepsze pod względem trwałości,
bodaj od 2011 czy 2012 były już zupełnie bez wad, ale te roczniki to raczej poza budżetem
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

13 Sty 2018, 06:49

Tak właśnie myślałem że 1.5 dCi nie są jakieś super trwałe ale chyba odwiedliście mnie od zakupu, skupię się na 2.0 HDI, ew 2.0T benzyna i później LPG/ Pytałem powyżej o mondeo ale 2.2 TDCI, o 2.0 wiem że są w miarę trwałe bo również wśród znajomych zdarzają się jedna czy dwie sztuki forda z tym silnikiem i jeżdżą nie narzekając na auto :)

mike napisał(a):
Ossy napisał(a):e nowsze wypusty 1.5 dCi są lepsze pod względem trwałości,
bodaj od 2011 czy 2012 były już zupełnie bez wad, ale te roczniki to raczej poza budżetem
Jestem w stanie dołożyć kilka tys jak by autko było naprawdę godne uwagi :)
camel1987
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: a6 c5, astra f

13 Sty 2018, 12:41

Nie ma sensu brać 1.5 dCi, skoro jest trwalszy i mocniejszy 2.0 dCi. W trasie spali niewiele więcej.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

13 Sty 2018, 21:37

camel1987 napisał(a): Pytałem powyżej o mondeo ale 2.2 TDCI
niby trwalszy od 2.0, jazda przyjemniejsza, ale osprzęt droższy (wtryskiwacze). Coś za coś
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

14 Sty 2018, 11:39

No właśnie w dieslu wszystko drogie, o ile może 2.0 HDi/dci dam radę wyserwisowac należycie z tego co słyszałem od innych o kosztach to są znośne, duże ale znośne.
camel1987
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: a6 c5, astra f