Kombi / suv do 40

23 Kwi 2021, 21:53

Cześć,

Aktualnie jezdze astra H rocznik 2007 1.6 samochód już stary i do tego mały.

Szukam kombi ewentualnie suva, mam około 40 tys, mogę dorzucić 2-3 jeśli będzie warto.

Zastanawiam się nad:

Peugeot 508
Citroen c5
Honda Accord
Hyundai i40

jeśli chodzi o suv to myślałem nad:

Mitsubishi ASX
Ford Kuga
Kia Sportage


laguna / avensis - odpadają jak dla mnie

Dziennie robię tylko 20km po mieście raz na 2/3 miesiace dalszy wypad (1000km), czy kupno diesla rocznik 2016-2017 to strzał w kolano przy takich trasach?? Nie ukrywam że to dużo młodsze modele niż dostępne samochody benzynowe.

Ewentualnie, proszę o jakieś propozocje
profil
Nowicjusz
 
Posty: 21

24 Kwi 2021, 04:32

ASX duży nie jest. Gdy się do niego przymierzałem, to w porównaniu do Lancera było mniej miejsca. Jeżeli nie potrzebujesz większego prześwitu, czy wysokiego auta, to kombi sprawdzi się lepiej. Choć wyższe auto to jednak wygoda.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3797
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

24 Kwi 2021, 09:00

Najbardziej przemawia do mnie Peugeot 508 sw 2.0 163km co sadzicie o nim? Na krótkich dystansach po mieście będą z nim problemy? Jak wyglądają koszty napraw, muszę szykować gruby portfel?auto będzie stało pod chmurka
profil
Nowicjusz
 
Posty: 21

29 Kwi 2021, 17:12

To nie będzie strzał w kolano
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

29 Kwi 2021, 20:20

ASX duży nie jest. Gdy się do niego przymierzałem, to w porównaniu do Lancera było mniej miejsca. Jeżeli nie potrzebujesz większego prześwitu, czy wysokiego auta, to kombi sprawdzi się lepiej. Choć wyższe auto to jednak wygoda.


Osobiście wolałbym kombi, ale żeby uciec od drogich napraw musiałbym wybrać wolnossącą benzyne np 2.0 ale jest nie wielu graczy na rynku z takimi silnikami w roczniku 2012+

Ten peugeot 508 byłby idealny gdyby nie awaryjny silnik beznynowy i spore koszty napraw diesla

Możecie jeszcze coś podpowiedzieć rocznik 2013+ silnik beznynowy najlepiej wolnossący(może być z turbo, ale nie chiałbym być królem lawet:)) tak minimum 150km myślę że maks z pakietem naprawczym nawet do 50tys.

Jeśli chodzi o suva to myślałem jeszcze o Outalnderze III rocznik 2013 2.0 benzyna skrzynia manulna i dorzucić gaz do niego od stag/brc mogło by się udać do 50k
profil
Nowicjusz
 
Posty: 21

30 Kwi 2021, 09:14

Ten peugeot 508 byłby idealny gdyby nie awaryjny silnik beznynowy i spore koszty napraw diesla


Spore koszty napraw diesla? Co w tym 2.0 HDI jest sporego w kosztach? Oświeć nas.
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wymiana opon na zimowe. To trzeba wiedzieć.
    Kiedy wielkimi krokami nadchodzi zima, każdy kierowca powinien wdrożyć odpowiednie czynności przygotowujące do tej szczególnej i dosyć wymagającej pory roku. Jednym z elementów, które zobowiązany jest ...

30 Kwi 2021, 09:43

Zapewne chodzi o różnice pomiędzy dieslem a wolnossącym motorem benzynowym. Np: wtryski, turbo, dwumas, DPF/Adblue
Osobiście robię małe przebiegi więc nie odczuje głównej zalety czyli niskiego spalania diesla.
profil
Nowicjusz
 
Posty: 21

30 Kwi 2021, 11:04

Tylko, że wtryski, turbo, dwumas i dpf w tym przypadku jest dosyć trwały i można powiedzieć bezobsługowy. Jak zbliża się przebieg auta, w którym wyżej wymienione elementy kończą swoją żywotność, to po prostu wymienia się je, czy regeneruje. DPF z mokrym filtrem fap również nie sprawia problemów,, nawet przy eksploatacji w mieście. W przeciwieństwie do suchego dpf u konkurencji, gdy rozpocznie się proces wypalania i zgasimy auto, to się przerywa i kontynuacja następuje po ponownym uruchomieniu auta. Z Adblue faktycznie nie jest już tak kolorowo, ale modele z Adblue sa po liftingu 2014+ także budżetu może zabraknąć lub być na duży styk.

Jeśli faktycznie bardzo mało jeździsz i głównie w mieście to może faktycznie poszukaj benzyny, ale na pewno nie w 508, bo są tragiczne.
Tom88T
Początkujący
 
Posty: 238
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: 508
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

30 Kwi 2021, 12:44

Dokładnie tak jak mówisz poszukam benzyny.

Może dobrym wyborem byłaby Mazda 6 2.0 Skyactive-G 165 KM co uważacie?
profil
Nowicjusz
 
Posty: 21

30 Kwi 2021, 13:06

Tom88T napisał(a):DPF z mokrym filtrem fap również nie sprawia problemów,, nawet przy eksploatacji w mieście.
odważna teza :ok: w końcu i tak się zapcha, a auto nie będzie jechać (znane z autopsji u ojca w 1.6 TDCI).
Mazda dobry wybór. Uwaga na cienki lakier i amatorów cudzej własności.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

01 Maj 2021, 01:20

Toyota Avensis 2.0 bena 152km, nalegam.
Nie angażuję się w polemikę. Każdy jest inny, wszystko opiera się na kompromisach. Doradzam optymalne rozwiązania w oparciu o rzeczywistość, doświadczenie i zdrowy rozsądek.
lasagne
Początkujący
 
Posty: 138