Komfortowe auto do 15 000

17 Sty 2016, 14:17

Cześć, przymierzam się do zamiany swojego Hyundaia na coś większego. Mieszkam w rejonie Poznania.

- budżet jaki mnie interesuje to 15 000
- przebieg roczny około 30 000 km rocznie, z czego 80% trasa, reszta miasto - 10% bez korków, 10% z korkami. Do pracy mam ~60 km w jedną stronę
- mam 194 wzrostu, zatem musi to być wygodne auto
- bezawaryjność i ekonomia są istotne
- samochód stoi pod chmurką przez cały rok

Przebieg zakupionego auta nie ma dla mnie większego znaczenia, liczy się tylko i wyłącznie stan.

Zależy mi:
- były wygodne siedzenia z przodu
- aby za mną mogła usiąść osoba i podróżować w miarę wygodnie (i miała drzwi)
- do bagażnika mieścił się bagaż dla 4 osób (nie mówię o wielkich walizach, ale normalny bagaż na wyjazdy kilkudniowe)
- by była klimatyzacja, elektryka przednich szyb
- dobra widoczność do tyłu lub czujniki parkowania (często parkuję równolegle, nie chcę przyhaczyć o coś niewidocznego z lusterek)
- hak byłby przydatny (zamierzam używać bagażnika na rowery), ale ewentualnie mogę mieć je na dachu jak nie ma opcji haka
- miało trochę zapasu mocy - mój Hyundai jest lekki i jak się jedzie w 2 osoby to większość aut bezproblemowo wyprzedza, przy większej liczbie pasażerów jest problem
- jakby były uchwyty na kubki to byłoby fajnie, przywykłem do nich w Hyundaiu (mam aż 5!, dwa oczywiście wystarczą), ale nie jest to niezbędna rzecz

Jeśli chodzi o eksploatację to oczekiwałbym czegoś na zasadzie mojego Hyundaia, tj. naprawy związane tylko z eksploatacją, usterki, które nie wykluczają dalszej jazdy. Nie chciałbym się wkopać w drogie i skomplikowane bagno związane z naprawami.

Ekonomia/zużycie paliwa. Na chwilę obecną mam średnioroczne zużycie na poziomie 7.3 l gazu i 1.9 l benzyny / 100 km. Wiadomo, że tak niskiego nie uzyskam w większym aucie, ale nie chciałbym, aby kilometr jazdy kosztował 35 groszy. Wiadomo, że ładne brzmienie też kosztuje :)

O czym myślałem? Głównie benzyna z gazem, choć jeżeli Diesel byłby dobry to też nie pogardzę. Nie mam preferencji odnośnie przekładni - może być manual, jak i automat.

Modele, na jakie na razie zwróciłem uwagę to:
- Lexus LS / Toyota Avalon
- BMW E46
- BMW E39
- Subaru Forester
- Mitsubishi Outlander
- Citroen C5
- Ford Mondeo (tutaj chyba najwięcej solidnie wyeksploatowanych egzemplarzy)
Snoke
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 10 2010
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1.2 TSI 90 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

17 Sty 2016, 14:26

Snoke napisał(a):- Lexus LS / Toyota Avalon
- BMW E46
- BMW E39
- Subaru Forester
- Mitsubishi Outlander
- Citroen C5
- Ford Mondeo (tutaj chyba najwięcej solidnie wyeksploatowanych egzemplarzy)


Wymieniłeś skrajnie różne auta....
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10820
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

17 Sty 2016, 15:15

Snoke napisał(a):Modele, na jakie na razie zwróciłem uwagę to:
- Lexus LS / Toyota Avalon
- BMW E46
- BMW E39
- Subaru Forester
- Mitsubishi Outlander
- Citroen C5
- Ford Mondeo (tutaj chyba najwięcej solidnie wyeksploatowanych egzemplarzy)


SUVy bym odpuścił, bo nie będą tak przestronne i są droższe w utrzymaniu (wyższe spalanie itd.).

E46 za małe.
E39 ok, diesel 2.5 (z common rail, nie TDS) lub benzyna 2.2/2.5/2.8 +LPG
C5 - można poszukać drugiej generacji z dieslem 2.0 HDI lub benzyny 2.0 pod LPG
Mondeo Mk3 - w zasadzie warto polecić 2.5 V6 +LPG

Moje propozycje:
Opel Omega B FL 2.5 DTI lub benzyna min. 2.5 +LPG (auto bardzo przestronne i tanie w utrzymaniu)
Mercedes W210 polift (duże problemy z rdzą)
Hyundai Sonata 2.4
Opel Vectra C 1.8/2.0T pod LPG lub przedlift 1.9 CDTI
Renault Laguna II FL 2.0T lub 2.0 dCi
Saab 9-5
Volvo S80
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

17 Sty 2016, 15:39

Honda Legend?
[link do oferty na Olx wygasł]
Rover 75 2,5 jak do gazu
[link do oferty na Allegro wygasł]
Mazda Xedos 2.5 jak do gazu
Lancia Kappa 2.4 JTD np albo 2.4 benzyniak
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

linki przykładowe.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

25 Sty 2016, 18:02

Dzięki, rzeczywiście Suvy mijają się z celem. A ewentualnie w przedziale do 10 000 co byście polecili?
Snoke
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 10 2010
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1.2 TSI 90 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

25 Sty 2016, 18:49

Saab 9-5. Polecam serdecznie. Miałem kiedyś. Samochód wygodny, idealny na długie trasy. Pamiętam jak jeździłem nią w pierwszą zimę. Wsiadałem do auta, odpalałem go, włączałem radio, podnosiłem głowę i mogłem jechać. Samochód za mnie ustawił nawiewy, podgrzewanie przedniej szyby, lusterek. W ciągu 30 sekund odparował wszystkie szyby. Sprzedałem jak ostatni d...l. Auto było na LPG 4 generacji. Kilka lat temu był to nieznany w Polsce system. Nikt nie chciał naprawić. Auto paliło 15 litrów gazu i 8 litrów benzyny na jedną i tą samą setkę. Sprzedałem auto znajomemu, który mówił, że naprawi sobie to sam. Po tygodniu zadzwonił do mnie i powiedział, że przełącznik w kabinie był zepsuty i ciągle przełączał zasilanie. :(
MonsterRB
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Audi

25 Sty 2016, 19:27

W twoje wymagania dobrze wpisuje się te w/w Omega, auto duże , utrzymanie nie jest jakieś bardzo kosztowne a auto komfortowe.
Sprzedam :
Volvo v70 03r. d5 PL blachy
Seat Leon 1.6 03r. z niemiec
kyrtapSzn
Początkujący
 
Posty: 230
Prawo jazdy: 30 07 2012
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Golf IV
Silnik: 1.9 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

25 Sty 2016, 20:14

W okolicach 10 tysięcy to taka Omega:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

28 Lut 2016, 19:43

Wybaczcie za tak rzadkie odpowiadanie, niestety nawał obowiązków powoduje moją znikomą aktywność. Nie będę ukrywał, że nie chciałbym mieć auta rdzewiejącego - moje obecne powoli jest podgryzane i mimo że auto samo w sobie jest ładne to jednak psuje to bardzo estetykę.

Awaryjność - nie za bardzo mogę sobie pozwolić na sytuację, że nie będę mógł nagle ruszyć samochodem. Z uwagi na odległość do pracy muszę mieć możliwość dojazdu.

Vectra C / Saab 9-3 - jak wygląda koszt utrzymania jeśli chodzi o wersję 1.9 w dieslu 150 KM? Jeśli się nie mylę to jest silnik Fiatowski? Często dochodzi do jakiś awarii i jak to wygląda kosztowo?

Jak wygląda koszt utrzymania 2.0T 210 KM albo 175 KM (w przypadku Vectry)?

Czy ma znaczenie, którą skrzynię wybiorę - manual czy automat? Wolałbym oczywiście automat, ale wiadomo, że czasem nie ma wyboru (albo trafi się jakaś ciekawa oferta)

Jeszcze zastanawia mnie kwestia Diesla z dwumasą, bądź DPFem - generalnie moja trasa wygląda tak, że zaraz po wyjeździe z domu lecę drogą powiatową ok. 3 km, następnie 3 km po niewielkiej miejscowości i wjeżdżam na drogę ekspresową, gdzie lecę 120 km/h przez kilkanaście kilometrów. Potem miasto i drogi podmiejskie w obszarze zabudowanym (ale bez znaczących postojów) ok 20 km. - trasę 60 km przejeżdżam w ok. 45 minut. W związku z tym nie ma chyba u mnie obawy o zapchanie się filtra cząstek stałych, ale jak wygląda kwestia dwumasy? W drodze powrotnej czasem są jakieś korki, ale też bez przesady, zwykle do 10-15 minut. Czy jeżeli bym trafił w jakiś egzemplarz, który był mało eksploatowany albo jeździł po mieście jest się czego obawiać w moim przypadku? Oczywiście po wnikliwych oględzinach obowiązkowo chcę samochód zabrać na diagnostykę.
Snoke
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 05 10 2010
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1.2 TSI 90 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016