Kompakt 5 letni z gazem w przedziale 20 000 - 28 000 zł

11 Sie 2015, 14:35

Witam. Chce kupić samochód jak w temacie. Przeglądam oferty i mózg się lasuje (wszystkie miały 1 właściciela, niski przebieg, same ideały cudd miód malina... a wszystko od handlarzy, mało gdzie jest oferta od prywatnego właściciela). Sporo jeżdżę (miesięcznie około 3 000 km) Szukam samochodu, który współpracuje dobrze z lpg. Szukam wersji Hatchback. Wiem, że za te pieniądze nie mam co oczekiwać cudów ale chciałbym, żeby w miare przyzwoicie palił oraz przyzwoicie tłumił nierówności jezdni, no i oczywiście nie był zbytnio awaryjny - to podstawa.

Moje typy to:
- Opel Astra H III 1.6 115 km - czytałem, że te silniki idealnie współpracują z lpg (jak w tym oplu sie przedstawia regulacja zaworów?)

- Toyota Auris I - podobają mi się ale słyszałem, że te silniki montowane w nich nie bardzo znoszą lpg ( montują lubryfikatory - niektórzy gazownicy mówią ,że to niepotrzebna bzdura i mówią, że dobry gazownik dobierze odpowiednią instalacje gazową)

Jakieś jeszcze propozycje? pomóżcie bo nie bardzo wiem, co wybrać aby być w pełni zadowolony ;)

Pozdrawiam
Michał
Misiek86
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 14 02 2004
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: VW GOLF III
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

11 Sie 2015, 14:48

Na Twoim miejscu skupiłbym się na Fiacie Bravo 1.4T, jeśli Astra H to najlepiej 1.8 125KM. Z innych aut może Mazda 3 I 2.0?
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

11 Sie 2015, 14:50

Ode mnie z propozycji Hyundai i30 i Kia Cee'd z silnikami 1,6 - dużo nie palą, lubią LPG i są żwawsze od Astry 1,6.
Z innych to jak Ossy Fiat Bravo 1,4T-Jet - też bardzo dobrze śmiga na LPG i jest jeszcze dynamiczniejszy.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

11 Sie 2015, 15:09

nie mam zaufania do tych marek: Hyundai i30 i Kia Cee'd...

Fiat bravo dobrze współpracuje z gazem i nie jest zbytnio awaryjny? a jak blacha w nim się przedstawia? a co powiecie na temat opla astry H? na gazie jeździ mulasto?

W takim razie toyota auris odpada ( za duże ryzyko przerabiać ją na gaz)
Misiek86
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 14 02 2004
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: VW GOLF III
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

11 Sie 2015, 15:47

Idealny silnik pod LPG w Astrze to 1.8 125KM...
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

11 Sie 2015, 15:59

Misiek86 napisał(a):nie mam zaufania do tych marek: Hyundai i30 i Kia Cee'd...

a szkoda, bo to mało awaryjne porządne auta przestronne w środku tylko układ kierowniczy troche mało precyzyjny
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus LFA - 7 ciekawych faktów
    Kultowy Lexus LFA, jedyny w swoim rodzaju supersamochód japońskiego producenta aut luksusowych, został wyprodukowany w limitowanej serii liczącej tylko 500 egzemplarzy. To niezwykle wyrafinowane od strony technicznej ...

11 Sie 2015, 16:01

Misiek86 napisał(a):na gazie jeździ mulasto?


Gaz nie wpływa na osiągi, jeśli założysz instalację sekwencyjną. 1.4 lub 1.6 mogą być mulaste w Astrze, 1.8 będzie już całkiem dobrze jeździć.

Bravo to solidne auto, nie ma problemów z rdzą. W zawieszeniu początkowo montowano wadliwe tuleje tylnej belki, w 2008 zamienione na tuleje hydrauliczne. Ponadto w skrzyniach 6-biegowych zdarzają się nietrwałe łożyska.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

11 Sie 2015, 19:23

dzida napisał(a):Ode mnie z propozycji Hyundai i30 i Kia Cee'd z silnikami 1,6 - dużo nie palą, lubią LPG i są żwawsze od Astry 1,6.


Astra 125 km lubi ale I30 to już nie tak bardzo ze względu na regulację zaworów.
zarowka
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 01 08 1993
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: J200
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

11 Sie 2015, 19:26

Praktycznie w każdym aucie trzeba regulować zawory nawet jak ma hydrauliczną kompensację to zalecana jest kontrola - to nie jest majątek ;)

Tak wogóle lubienie LPG przez silnik rozpatrujemy pod kątem wpływu tego paliwa na części silnika (głowica, blok, cylindry, zawory), a nie regulację luzów :)
Dla przykładu Fordy nie lubią, bo często nieszczelne są zawory i obroty wariują - mój szef to przerabiał.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

11 Sie 2015, 23:01

dzida napisał(a):Tak wogóle lubienie LPG przez silnik rozpatrujemy pod kątem wpływu tego paliwa na części silnika (głowica, blok, cylindry, zawory), a nie regulację luzów


Dokładnie - dlatego silniki które wymagają drogiej ew regulacji luzu ( szklanki czasem cena robi się już moje nie majątkiem ale sporym procentem kosztów) można nazwać znoszącymi gaz - te co lubią maja regulację hydrauliczną i tak się też składa ze przeważnie one także doskonale znoszą lpg w kwestii głowicy - cylindrów itp i one faktycznie gaz "lubią". Inne silniki lepiej lub gorzej ale tylko lpg znoszą nad czym ubolewam. Fordy znoszą gaz tak samo jak i30 a jak coś wariuje to bardziej instalacja lub kiepski montaż .
zarowka
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 01 08 1993
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: J200
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

12 Sie 2015, 10:17

Uogólniasz i się mylisz przez to, bo 1,6 w koreańcach lubi LPG za to 1,4 już mniej z racji miękkich gniazd zaworowych. Wychodziły fabrycznie przystosowane wersje 1,4 do LPG z wzmocnionymi głowicami, czyli to nie taka prosta sprawa jak opisujesz.
Co to za filozofia dokręcić śrubkę aby wyregulować zawór. Szlifowanie lub wymiana szklanek jest konieczne jak nie ma możliwości zmniejszenia luzu poprzez ręczną regulację oraz przy dużych przebiegach.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

12 Sie 2015, 18:30

dzida napisał(a):Co to za filozofia dokręcić śrubkę aby wyregulować zawór. Szlifowanie lub wymiana szklanek jest konieczne jak nie ma możliwości zmniejszenia luzu poprzez ręczną regulację oraz przy dużych przebiegach.


W i30 luzy zaworowe reguluje się śrubą?
zarowka
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 01 08 1993
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: J200
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

12 Sie 2015, 18:38

Nie wiem, bo są różne sposoby, pisałem ogólnie o regulacji luzów zaworowych. Mogę Ci powiedzieć, że u mnie w Lexie trzeba wymieniać szklanki lub szlifować, a silnik jest uznawany jako bardzo dobry do LPG :yes:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

12 Sie 2015, 18:45

Lexus to nieco inna ranga :) ale masz rację nie ma co się bać gazu ja tylko wspomniałem iż są takie wozy które naprawdę lpg lubią i nic nie trzeba z silnikiem robić ani sprawdzać ale to już niestety gatunek na wyginięciu. Wiem co mówię bo sam od zawsze różne wozy i zawsze na lpg i przy wyborze kolejnego to już będzie zapewne wóz "znoszący" lpg z wszystkimi tego konsekwencjami przy kontroli silnika. I30 auto duże - w środku nawet bardzo duże zaskakująco .
zarowka
Nowicjusz
 
Posty: 30
Prawo jazdy: 01 08 1993
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: J200
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

12 Sie 2015, 18:47

Nie no bardziej mi chodziło o regulację luzu zaworowego niż o samą markę :)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010