Kontrolka Airbag - przyczyna

25 Lis 2021, 03:03

I kolejny dylemat:
Kontrolka zapala sie po przekreceniu kierownicy w PRAWO, po zgaszeniu i odpaleniu silnika gasnie itd...
Mam pewien trop i sprawce - w swoim nowym-starym Journeyu zapragnalem zbadac stopien trudnosci doprowadzenia dodatkowego przewodu z kabiny w drzwi - LEWE - po zdjeciu gumowej oslony szybko stwierdzilem, ze poki co dam sobie spokoj, bo troche zabawy z tym jednak bedzie :( Praktycznie tuz po tym kontolka Airbag zaczela wariowac.
Czy ewentualnie uszkodzona wlasnorecznie wiazka pomiedzy kabina, a drzwiami w polaczeniu z lekkim ruchem kierownicy w przeciwnym do niej kierunku moze powodowac zaswiecenie sie kontrolki ?
Czy raczej niepotrzebnie sie obwiniam, bo to zbieg okolicznosci i to prawdopodobnie tasma w kierownicy daje o sobie znac?
Elektryke fotela raczej wykluczam.
Kolo weekendu sprobuje to zbadac, wiec wiedza fachowa mile widziana.
Tomasz12
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Dodge Journey
Silnik: 2.0CRD 140KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009

25 Lis 2021, 11:06

Raczej będzie to zbieg okoliczności. kręcenie kierownicą raczej nie ma nic wspólnego z wiązką między karoserią a drzwiami.
Najprościej i najszybciej będzie jak się podłączysz pod kompa i odczytasz błąd.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

25 Lis 2021, 12:23

Najlepiej odczytać konkretny błąd ale moim zdaniem tak jak napisał @MotoAlbercik
MotoAlbercik napisał(a):kręcenie kierownicą raczej nie ma nic wspólnego z wiązką między karoserią a drzwiami.


Myślę, że to może dawać o sobie znać taśma w kierownicy.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10093
Zdjęcia: 35

27 Lis 2021, 19:18

Sam nic nie zdzialalem komp pokazal taki oto blad.
Patrzac logicznie, to ruch kierownica musi miec wplyw na usterke, bo po odpaleniu kontrolka gasnie i dopoki nie ruszam kierownica, to sie nie zapala...
Jutro zajrze pod poduche, a poki co musze znalezc logiczne/techniczne tlumaczenie wyrazu 'squib" ...

|B1B06 CHRYSLER code possible causes:
- Faulty Driver Airbag Squib 2
- Driver Airbag Squib 2 harness is open or shorted
- Driver Airbag Squib 2 circuit poor electrical connection
- Faulty Driver Airbag
- Faulty Steering Comun Control Module (Clockspring)
- Faulty Occupant Restraint Controller (ORC)
Tomasz12
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Dodge Journey
Silnik: 2.0CRD 140KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009

28 Lis 2021, 14:36

Wychodzi na to, że jest ewidentnie gdzieś jakiś słaby styk na złączu poduszki drugiej kierowcy. Pytanie która to ta druga poduszka. W kierownicy jest jedna, a druga może to być np. ta na kolana, jeżeli jest.
Jeżeli kontrolka zaświeca się jak pokręcisz kierownicą, to wychodziłoby na to, że być może to ta felerna taśma od poduszki w kierownicy, jak wspominał kolega wyżej.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Gru 2021, 22:58

Przyznam, ze temat odpuscilem, ale jak dla mnie ten trop jest na 99% wlasciwy, ba nawet kojarzy mi sie, jak ze 2 miesiace wczesniej ta nieszczesna kontrolka dala o sobie znac podczas postoju, kiedy kolanami/nogami gdzies tam pod kierownica naciskalem... a ostatnio badajac mozliwosc wprowadzenia pdodatkowego przewodu w drzwi tez przeciez w tamtych okolicach buszowalem. Mysle, ze tasma jest ok - zadnych nawet najmniejszych szmerow, jakichkolwiek oporow itp w kierownicy nie ma, klakson dziala... Bede mial chwile, to odwiedze elektryka i poprosze, zeby zajrzal pod kierownice, ewentualnie w peszel i ewidentnie tam szukal przyczyny.
Tomasz12
Nowicjusz
 
Posty: 5
Auto: Dodge Journey
Silnik: 2.0CRD 140KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009

08 Gru 2021, 23:19

Współczesne poduszki airbag mają dwa złącza nie jedno . Więc teorie że gdzieś tam w drzwiach , że coś tam żeśmy naciskali , że myślimy że taśma ok , że klakson działa nijak ma się do diagnozy . Jest mimo wszystkiego problem z taśmą lub z samą poduszką .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4901
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna