Korektor siły hamowania + pompa hamulcowa - Aveo 1.4 T200

04 Sty 2018, 11:41

Witam!

Posiadam Aveo 1.4 T200 z 2004 r. trochę ponad rok (pierwsze auto). Na badaniu okresowym wyszła mi zbyt mała siła hamowania na tylnej osi (hamulec zasadniczy). Po skonsultowaniu z mechanikiem zostało wymienione już wszystko co przychodziło do głowy w układzie hamowania:
- hamulce bębnowe
- przewody hamulcowe
- korektor siły hamowania
- pompa hamulcowa
i co za wymianami idzie płyn hamulcowy. Dwie ostatnie części zostały zakupione jako używane, ponieważ dostałem informację, że do tego modelu części oryginalnych, ani zamienników już nie produkują i również znaleźć takowych w internecie nie mogłem.

Pierwszą naprawą były same hamulce bębnowe - siła hamowania bez zmian.
Drugą korektor siły hamowania + przewody - jak wyżej.
Trzecią pompa hamulcowa - tak samo.

Siła hamowania na tylnej osi wynosi ~700 N, po wymianie nie poprawiła się. Siła hamowania sprawdzana była również po dołożeniu pewnego obciążenia do bagażnika, w tym przypadku też nie wzrosła.
Mój mechanik się poddał - zaznaczam, że to rodzina więc oszustwo jest bardzo mało prawdopodobne - może miał słabe dojścia do części i ktoś posiada informację o zamiennikach? Jeśli ktoś zna mechanika (w Warszawie), który zna się jakkolwiek na tym modelu i byłby skory podjąć się naprawy proszę o podanie kontaktu.

Poza hamulcami większych problemów z autem nie mam, więc nie chciałbym się go pozbywać. Następne badanie dopiero we wrześniu, ale chcę zrobić rozeznanie odpowiednio wcześniej.
Morwan
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 10 04 2017
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Chevrolet Aveo T200
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

06 Sty 2018, 19:19

A jaki jest bieżnik na oponach? Zakładam, ze jest dobry?
Części używane to nie jest dobry pomysł - niegdy nie masz 100% pewności, że te części są sprawne. Zadzwoń do iParts albo InterCars i zapytaj o te części. Z tym, że musisz mieć numer części 0 powinien być na tych częściach. Wiele części pasuje z Chevroleta Kolosa - to inna nazwa twojego auta. I być może do Aveo nie ma, ale do Kalosa będą.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Sty 2018, 10:16

Tak bieżnik jest git.
Spisałem sobie numery tak jak powiedziałeś, pompę hamulcową udało się znaleźć, z korektorami siły hamowania mam problem i tutaj pytanie: jest na nich informacja o parametrze 3/30 (po reszcie numerów nie udało mi się nic znaleźć, ale jeszcze nie dzwoniłem). W sieci widzę różne 3/30 głównie do Opla, jak wygląda kompatybilność? Czy można użyć ich w moim Aveo czy oprócz parametru musi się zgadzać coś jeszcze?
Morwan
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 10 04 2017
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Chevrolet Aveo T200
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

08 Sty 2018, 21:09

Morwan napisał(a):z korektorami siły hamowania
Tutaj piszesz w liczbie mnogiej . Pokaż na zdjęciu co tam masz .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

08 Sty 2018, 22:05

Załączyłem zdjęcie widać na nim u góry pompę ze zbiorniczkiem i 2 korektory.
Morwan
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 10 04 2017
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Chevrolet Aveo T200
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

08 Sty 2018, 23:06

No więc tak . Poczytaj jakie są rodzaje korektorów . Ty masz najprostrzy układ . Sprawdż czy średnice tylnych cylinderków są właściwe. Inaczej ten typ tak ma . Choćbyś wymieniał korektory to i tak będzie nie zadowolająco.Lekka d..a a u Ciebie brak korektora zależnego od jej obciążenia.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Maserati GranTurismo - opinia i wrażenia z jazdy
    Miałem okazję trochę pojeździć i jako że nie ma opini na temat tego auta więc się podziele wrażeniami. Maserati GranTurismo Silnik 4.2 V8 405 KM Skrzynia aut. 6 Biegowy Rok prod. 2010 Całokształt Uważam że to bardzo fajne ...

08 Sty 2018, 23:24

Bonifacy - a jakby pokombinować z korektorem montowanym na tylnej belce? Może z jakiegoś autka dopasować? Np. Poldek?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Sty 2018, 23:28

Po historii napraw tego auta widać, że często wymieniane były klocki/tarcze z przodu co sugeruje, że tył od zawsze był słabszy.
Czytałem gdzieś, że hamulce bębnowe się reguluje, czy to możliwe że nie zostały odpowiednio dokręcone? Jeśli wszystko gra po stronie ich ustawienia to co radzicie zrobić? Pozbywać się auta? Próbować wyrzucać hajs w serwisie autoryzowanym?
Morwan
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 10 04 2017
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Chevrolet Aveo T200
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

08 Sty 2018, 23:33

Morwan napisał(a):Po historii napraw tego auta widać, że często wymieniane były klocki/tarcze z przodu co sugeruje, że tył od zawsze był słabszy.

Tak jest praktycznie w każdym aucie, w którym silnik jest z przodu.
Morwan napisał(a):Czytałem gdzieś, że hamulce bębnowe się reguluje,

Reguluje się hamulec ręczny. Roboczego nie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Sty 2018, 23:42

http://www.autocats.ws/manual/chevrolet ... E0.pl.html "Regulacja hamulców" - to odnośnie hamulca ręcznego?
Jasne, że częściej, chodzi o to, że faktycznie częściej niż "statystyczne" auto (według mojego mechanika). Mam tu na myśli sytuacje, gdzie żeby wyhamować tak samo jak z w pełni silnymi hamulcami tylnymi dociskamy hamulec mocniej i przód ściera się jeszcze szybciej.
Morwan
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 10 04 2017
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Chevrolet Aveo T200
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

08 Sty 2018, 23:51

No pisze ci tam przecież o hamulcu postojowym.
Chyba, że masz padnięty samogregulator. Ale wątpię.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Sty 2018, 23:55

Racja, źle zrozumiałem.
Morwan
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 10 04 2017
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Chevrolet Aveo T200
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

08 Sty 2018, 23:58

MotoAlbercik napisał(a):Reguluje się hamulec ręczny. Roboczego nie.
Ty masz układ Lucasa a tam się ręcznego nie reguluje . Ma to zrobić samoregulator :mrgreen: Chyba że nie działa lub jest żle złożony.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4897
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

09 Sty 2018, 00:15

bonifacy napisał(a):Ty masz układ Lucasa a tam się ręcznego nie reguluje .
Nie ma regulacji linki? Nie wiem jak w Aveo, ale ja w Nubirce mam i w Polonezie też pamiętam, ze była reguolacja na lince. Od ręcznego leci jedna linka i potem pod tylnym siedzeniem jest taki trójnik i się linki rozchodzą na oba koła.
A samoregulator jest do automatycznej regulacji szczęk hamulca roboczego. I jak będzie uszkodzony, to po założeniu szczęk i kilkukrotnym wciśnięciu pedału hamulca, szczęki moga nie dociskać tak jak powinny.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

09 Sty 2018, 09:50

Ok, sprawdzę w takim razie w przyszłym tygodniu samoregulator, ale podejrzewam, że wszystko będzie ok. Poza tym jakieś rady? Pytałem chyba wcześniej - myślicie, że warto by było się z tym przejechać do aso, czy to już za duże inwestycje jak na takie auto?

Edit:
Trafiłem jeszcze na taki temat https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1969848.html
Może mam linki ręcznego za mocno naciągnięte jak w temacie (pamiętam, że diagnosta mówił, że ręczny to żyleta i chyba 1,7kN trzymał).
Morwan
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 10 04 2017
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Chevrolet Aveo T200
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004