Koszyk części: BMW 320i / Lexus IS 200 / Mercedes C200

01 Sie 2016, 21:24

dzida napisał(a):Oleje to loteria, bo zależy co kto wleje (nie jak ja po 100zł/l do skrzyni), dlatego zaokrągliłem do 300zł ale myślę, że przy większych silnikach będę musiał to sprawdzić. Świece sprawdzałem w Mercedesie, bo w pozostałej dwójce miałem pewność :D


ja nie mówię że konkretnie w tym mercu ale np. m113 potrzebuje 16świec i 8l a 3uz 5l oliwy i 8 świec... ogólnie niby nic bo to tak wszyscy są jurni ... "no co tam przecież mnie stać" ale jak się złoży z tego sumę to już zaczna być nie ciekawie szczególnie że mówimy o autach nie bardzo drogich.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10777
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Sie 2016, 21:50

Regenerowane koło dwumasowe, to nadaję się jedynie do powieszenia nad łóżkiem, a nie do montażu w samochodzie.
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

01 Sie 2016, 21:51

Nie wiem co sie uczepiles tego lancucha w m113, ekstremalne przypadki zeby cos sie z nim dzialo. Tak jak znajdziesz 3uz, albo 2jz z wypluta korba. Ostatnio na allegro byly oryginalne swiece mb z wyprzedazy, za 22zl sztuka...jesli dla kogos raz na 100kkm wydac 300zl zamiast 150 jest problemem to moze powinien kupic rower :naughty:
:naughty:
959
Aktywny
 
Posty: 289
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: E320 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna

01 Sie 2016, 21:52

Z dwumasem jest tak, że z reguły wszyscy montują jednomas ze sprzęgłem na tłumikach. Z drugiej strony regeneracje wtryskiwaczy wielu nie wychodzi tak jak to opisywał 959 :)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

01 Sie 2016, 22:03

Ja czekam na podsumowanie limuzyn z V8 do 25 tys. zł, czyli mam na myśli GSa, E-klasę i 5-tkę, bo tutaj może porobić się ciekawie a nie oszukujmy się, kto by nie chciał mieć takiego potwora w garażu, choćby po to, żeby dźwięku silnika posłuchać?
I to może jeszcze lepiej pokazać kunszt japońskiej motoryzacji z tamtych lat - o ile nad GS'em myślę dość poważnie, czytam fora i opinie użytkowników, tak do MB czy BMW bałbym się podejść bez posiadania dwukrotności sumy przeznaczonej na auto z tym, że przeznaczyłbym ją na naprawy i remonty :-)
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

01 Sie 2016, 22:14

Pewnie lexus tani, niemiec drogi :naughty:
Powiedz mi kolego czego dokladnie bys sie bal w tym mercedesie i bmw?
Wydaje mi sie, ze ktos tu na forum wrzucal jakies w210 kombi V8 z dziennikiem kosztow, o ile mnie pamiec nie zawodzi to poza paliwem i czesciami eksploatacyjnymi nic nie bylo.
:naughty:
959
Aktywny
 
Posty: 289
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: E320 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna

01 Sie 2016, 22:18

Killaz napisał(a): Ja czekam na podsumowanie limuzyn z V8 do 25 tys. zł, czyli mam na myśli GSa, E-klasę i 5-tkę, bo tutaj może porobić się ciekawie a nie oszukujmy się, kto by nie chciał mieć takiego potwora w garażu, choćby po to, żeby dźwięku silnika posłuchać?

W tych pieniądzach to faktycznie lepiej trzymać w garażu i słuchać silnika. Za dużo nie wyjeżdżać.

959 napisał(a):Wydaje mi sie, ze ktos tu na forum wrzucal jakies w210 kombi V8 z dziennikiem kosztow, o ile mnie pamiec nie zawodzi to poza paliwem i czesciami eksploatacyjnymi nic nie bylo.

Zależy jak trafisz, używasz i ile jeździsz. WSZYSTKO się psuje. Nie ma aut nie psujących się. Pytanie brzmi: Kiedy i ile to będzie kosztować;)
GorącyMarian
Początkujący
 
Posty: 221
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Fiat Tipo SW 2017
Silnik: 1,4 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

01 Sie 2016, 22:24

KIllaz coś się zdziała ale na początku coś popularniejszego wpadnie :)
pkc mogę pakować ceny nowych dwumasów (od tego jest ten pilotażowy temat aby to ustalić) ale czy wtedy sprawiedliwe nie będzie, że pakuje się regenerowane wtryski i turbiny, a w benzyniakch awarie dwumasów nie występują praktycznie? Co z DPFami - tutaj miało być ok. 1500zł na regenerację lub wycięcie jak kto woli? Trochę to dla diesli będzie drogo jak wpakuje nowe części.
959 miało być na temat
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

01 Sie 2016, 22:35

959 napisał(a):Pewnie lexus tani, niemiec drogi
zważywszy na to, że beemki i Mietki to marzenia polaków, którzy nagle budzą się z ręką w nocniku i myślą, że nie stać ich na utrzymanie auta i oddają do żyda to powyższe stwierdzenie zdaje się mieć sens. Inna sprawa, że nadal większość naszych rodaków żyje w przeświadczeniu "trwałe, to nie serwisuję" :ok:
Przy tym nie wszyscy słyszeli o takiej marce jak Lexus :)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14189
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

01 Sie 2016, 23:04

Dzida popraw tabele w kwestii cen tarcz hamulcowych . Wymienia się parami a Ty podajesz cenę za sztukę.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4836
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

01 Sie 2016, 23:11

Faktycznie, nie wiem dlaczego tak zrobiłem :?
(jak dojdzie do skutku, to będzie w nowym zestawieniu już ok)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

01 Sie 2016, 23:27

Killaz napisał(a):Ja czekam na podsumowanie limuzyn z V8 do 25 tys. zł, czyli mam na myśli GSa, E-klasę i 5-tkę, bo tutaj może porobić się ciekawie a nie oszukujmy się, kto by nie chciał mieć takiego potwora w garażu, choćby po to, żeby dźwięku silnika posłuchać?
I to może jeszcze lepiej pokazać kunszt japońskiej motoryzacji z tamtych lat - o ile nad GS'em myślę dość poważnie, czytam fora i opinie użytkowników, tak do MB czy BMW bałbym się podejść bez posiadania dwukrotności sumy przeznaczonej na auto z tym, że przeznaczyłbym ją na naprawy i remonty :-)


Ja w odróżnieniu od teoretyków zapraszam Cię przejedziesz się gs mk2 3uz-fe w dwóch konfiguracjach (2auta) a potem pojedziemy do kolegi ma gs300 oraz jest fanem MB i ma CLK 4,3 V8 opowie Ci wszystko z detalami. Posłuchasz konkretów a potem to porównasz z teoriami Pana 959.
Zresztą kumpel sprzedaje swoje Merca i tu jest następna idyylla :D a sprzedaje bo chce kupić gs430 hmmm ale pewnie jest głupi i nie pogadał z 959.
Na dokładkę pojedziemy na pizzę z Panem który to wszystko serwisuje :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10777
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Sie 2016, 09:18

mogę pakować ceny nowych dwumasów (od tego jest ten pilotażowy temat aby to ustalić) ale czy wtedy sprawiedliwe nie będzie, że pakuje się regenerowane wtryski i turbiny, a w benzyniakch awarie dwumasów nie występują praktycznie? Co z DPFami - tutaj miało być ok. 1500zł na regenerację lub wycięcie jak kto woli? Trochę to dla diesli będzie drogo jak wpakuje nowe części.


A może podaj dwie ceny na częściach nowych i np. w nawiasie na regenerowanych.
Kusza
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 271
Miejscowość: Gowino
Prawo jazdy: 29 09 2008
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW e46
Silnik: 323i 170KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

02 Sie 2016, 10:01

Kusza napisał(a):A może podaj dwie ceny na częściach nowych i np. w nawiasie na regenerowanych.

tylko tabela się skomplikuje, bo będą dwie sumy końcowe a wszystko mi zlicza excel

Dobra robię tak z osprzętem:
Dwumasy nowe (co z benzyniakami gdzie się ono nie psuje?)
Turbiny i wtryskiwacze magnetoelekrtryczne regenerowane
Wtryskiwacze piezoelektryczne nowe lub sprawdzona regeneracja w jednej z kilku firm posiadających koncesję na to.
Filtry to średni koszt regeneracji (wymiana wkładu) lub wycięcia
EGR to koszt regeneracji lub zaślepienia

edit:
Dobra Pany i Panie przyjąłem Wasze uwagi i co nastąpiło: - naniosłem poprawki w zestawieniu - wgrałem nowe zestawienie - powiększyłem listę usterek - pod każdym z zestawień w poście będzie komentarz, w którym będą zawarte uwagi dotyczące poszczególnej konfrontacji
Ostatnio edytowany przez dzida 03 Sie 2016, 17:55, edytowano w sumie 2 razy
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

03 Sie 2016, 17:54

Temat jest rozwojowy ale mogę nadmienić, że powstało kolejne zestawienie kompaktów z przełomu wieków o mocy ok 120KM tj.
Audi A3 8L 1,8 125KM
Citroen Xsara 1,8 16V 110KM
Opel Astra G 1,8 16V 125KM
Toyota Corolla e11 1,6 16V 110KM
VW Golf IV 2,0 115KM
... ale szczegóły dopiero po powstaniu działu :naughty:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010