Krawężniki i dziury oraz inne nierówności jezdni

08 Cze 2011, 07:52

1. mam takie pytanie czy jesli krawęznik jest standardowy to czy koniecznie trzeba przed wjazdem na krawężnik dojechac do krawęznika odbić sie kołami i wolniutko wtoczyć? czy mozna z lekkiego rozpędu tz na 1 biegu po puszczeniu sprzegla jadąc z leciutkim gazem?
np zawracamy na wąskiej uliczcie i po skręceniu max w lewo zahaczamy prawym kołem tz wjechamy nim na krawęznik to czy nic sie nie stanie jesli wjedziemy na niego z lekkiego rozpędu na max skręconych kolach w lewo?

2. Często w miastach spotyka sie takie drogi z tkz kocich łbów
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... 80&bih=837
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... 80&bih=837
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... 80&bih=837
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... 80&bih=837
czy jazda takimi drogami jest szkodliwa dla auta? jak nalezy takimi drogami jechać?

3. jak przejezdzacie przez standardowe progi zwalniajace

pozdr
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

08 Cze 2011, 10:13

:shock: :shock: :shock: :evil: :evil: :evil:
elmo
Początkujący
 
Posty: 56
Miejscowość: KR/RZ/SG

08 Cze 2011, 11:43

jak ktos sie orientuje to moze napisac ile mają wysokości w PL krawężniki, od tych najmniejszych przez standardowe do najwyższych
moje auto ma prześwitu tylko 17cm i boje sie ze zahacze
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

08 Cze 2011, 12:53

przez garby najlepiej przejeżdżać jednym bokiem auta a drugi wcisnąć tam gdzie garb się kończy i jest np krawężnik od chodnika
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

08 Cze 2011, 13:45

a na krawężniki jak wjezdzac i jak jezdzic po takich kocich łbach?
przez progi nauczyłem sie przejechac na 1 bez gazu i jest ok ale trzesie jak ch...a, wczesniej jechalem na półsprzegle na 1 wolniej niz idący pieszy
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

08 Cze 2011, 13:52

seba145 napisał(a):przez garby najlepiej przejeżdżać jednym bokiem auta a drugi wcisnąć tam gdzie garb się kończy i jest np krawężnik od chodnika

Z pewnością ;) A potem na garbie też zostawić "co nie co". Zwłaszza jak niektórzy się wcisną, ale zapomną dohamować.
Lokalizuj
Nowicjusz
 
Posty: 39
Miejscowość: POLSKA
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [B] C3 I 1,4 / Punto II 1,2 / Colt V 1,3 / Ibiza II 1,4
    Podstawowe kryteria zestawienia: - hatchback segmentu B - silnik benzynowy o mocy ok. 80KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2002r. Wytypowane modele do zestawienia: - Citroen C3 I 1,4 - 75KM - Fiat Punto ...

08 Cze 2011, 14:08

przez garby jeździło się nie raz z ojcem sluzbowka jakieś 70km na h jak była okazja wcisnąć trochę przed garbem i za
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

11 Cze 2011, 23:29

piotrauto napisał(a):jak ktos sie orientuje to moze napisac ile mają wysokości w PL krawężniki, od tych najmniejszych przez standardowe do najwyższych
moje auto ma prześwitu tylko 17cm i boje sie ze zahacze

nie wiem czy cokolwiek reguluję ich wysokość, ale u mnie (Wrocław) przy budowie nowych jezdni i naprawach przyjęto chyba idiotyczne założenie że trzeba światu pokazać że na krawężniki nas stać. W rezultacie mamy teraz w wielu miejscach potwornie wysokie krawęzniki... bez terenówki raczej nie ma się co pchać, a w razie awarii czy wypadku od razu tworzy się korek bo z jezdni nie ma jak zjechać i jeden pas ruchu jest zablokowany. Zresztą, nawet bez awarii trudno choćby karetkę przepuścić.
GB
Początkujący
 
Posty: 84
Miejscowość: Wrocław

12 Cze 2011, 00:01

Kup se facet terenófkę i masz po kłopocie - żaden kraweznik nie będzie dla ciebie wyzwaniem.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

15 Cze 2011, 13:16

Co do krawężników to praktycznie nigdy nie wjeżdżam chyba, że już naprawdę muszę (pogotowie czy coś) i robię to jak najwolniej nigdy z rozpędu. A przed progami z reguły jest ograniczenie do 20km/h. Ja osobiście przejeżdżam przez nie ok.15-17km/h.
motomaniak999
Nowicjusz
 
Posty: 31
Miejscowość: Łańcut

29 Wrz 2011, 00:41

odp 1. tak jak pisałeś, podjeżdżasz, odbijasz się kołami i potem powoli ruszasz z półsprzęgłem aż kolejne koła wskoczą na krawężnik
odp 2. tak, te drogi są niszczące dla auta, najlepiej ich unikac. A jeśli już trzeba nimi jechac to trzeba robić to możliwie szybko, żeby przejechać i mieć to juz za sobą.
Wyższa prędkosć -> krótszy czas przejazdu złą droga - > mniejsze zużycie zawieszenia

odp 3. Analogicznie jak w pkt 1
Serce bije w tempie obrotów maszyny
bodziokardasz
Zaawansowany
 
Posty: 623
Miejscowość: Czarna Ziemia