Które 4x4

Które wybrać

Suzuki Vitara
1
11%
Hyundai Galloper
8
89%
Kia Retona
0
Brak głosów
Razem głosów : 9

17 Lut 2011, 18:08

Patrol przed 96? A nie przed 93? Po 93 bardziej rama gnije :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

17 Lut 2011, 21:27

hmmm a tak dumam i dumam...i najlepiej wychodzi przy tym wszystkim chyba Galloper. Oczywiście nie jest to ostateczna decyzja, bo jak się trafi coś w dobrym stanie typu terrano, pajero czy coś podobnego to pewnie w to pójdę:) Ale chętnie jeszcze posłucham innych ciekawostek o terenówkach.
goral8611
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: Żywiec

17 Lut 2011, 22:20

jeszcze tydzień będziesz sie pytał, to odechce Ci się tych terenówek... :wink: Mojego gallopera najlepiej oceniam właśnie na leśnych drogach niezależnie od pory roku, pogody i ich stanu.
Poza wymianą sprzęgiełek piasty na manuale i pocącego się reduktora, to do napędów nic nie mam. Jakość wykonania i jazdy mocno spartańska, ale nawet kot się przyzwyczaił i śpi w czasie jazdy. Prędkość za to odpowiednia do rozkoszowania się widokami i czytania ogłoszeń na słupach.
Plusem jest to, że nie chce mi się go nawet do dobrego stanu doprowadzać :lol: Poprzedni właściciel mieszkał w osadzie leśnej i widać, że nie zawsze chciało się mu do cywilizacji po częście jeździć. Ma swoje małe defekty, które naprawiam swoim sposobem, a mechanikiem nie jestem.
Jeśli rzadko się spieszysz, nie martwisz się o lakier, łazisz w dziurawych spodniach i generalnie większość spraw dnia codziennego masz w pompie, to polecam. Poza tym wszystko się do niego mieści - rower, lodówka, szafa bez rozkładania, drewno na opał (bez sprzątania), ekipa do sklepu...

W twoim przypadku (jeśli dobrze skumałem, z gór) minusem może być tylko moc, której w zasadzie nie ma.
Do Twoich potrzeb wydaje mi się odpowiednie, ale jeżdżę terenówką dopiero od ponad roku, więc co ja tam wiem :roll:
polaiev
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: Poznań

17 Lut 2011, 22:33

No już właśnie ja się troszkę czuję "syty" wiadomości, a i inni chyba też już wymiękają:D no i po twoim opisie widzę że Galloper bedzie dla mnie:D hehe najgorsze co mi nie będzie siedzieć w pompie to przeskok ze spalania w golfie ~5,35 na ~10l;/ ale....cuś za cuś:P hmmm no jedyne co mi pozostaje to poszukiwania. A mocy za wielkiej mieć nie musi jak dla mnie. grunt żeby miało parcie do przodu:D
goral8611
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: Żywiec

17 Lut 2011, 23:07

ale z tym 10l to też dość optymistycznie... :???: to chyba dane producenta co? i to po zjeździe z taśmy w zeszłym wieku. Mój zszedł minimalnie do 13 na trasie. Po lesie, przedmieściach, 15-16... Ale testuję właśnie BIO100 z Bliskiej i zobaczymy co będzie ;)
Nie wiem czy w tej cenie znajdzie coś, co pali 10l. Chyba że mniejsze koreańczyki, o których już pisaliście. Ale to już niech koledzy się wypowiedzą
polaiev
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: Poznań

17 Lut 2011, 23:12

hmmmm no a ogólnie jakie wrażenia na razie z BIO?? bo tak mało oblatany w tym temacie jestem:D
goral8611
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: Żywiec
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    PODSUMOWANIE i SPIS MODELI - Koszty utrzymania
    Na tej stronie znajdziesz spis ponad 350 modeli samochodów w około 90 zestawieniach. Abarth: Grande Punto 1,4 T-Jet Alfa Romeo: 147 2,0 TS 147 3,2 GTA 156 1,9 JTD 159 1,8 159 1,9 JTDm 166 3,0 Audi: A2 1,6 FSI A3 8L ...

17 Lut 2011, 23:18

na razie jeżdże 50/50, żeby mi w tych temperaturach normalnie funkcjonował (i tak trzymam w garażu na noc). Poza aromatem spalonych frytek (albo jak z początku myślałem, palącego się reduktora ;) ) nic nie zauważyłem. Jest ok, ale to dopiero początki. Niedługo zmienię filtr paliwa i zobaczymy.

Ktoś tu też jedździ na frytkach, to popytaj. Z tego co wiem, to więcej spala, ale 40-50gr na litrze jest
polaiev
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: Poznań

17 Lut 2011, 23:39

polaiev napisał(a):Jakość wykonania i jazdy mocno spartańska

Spartański to jest Samurai, Patrol 160/260 a nie Galloper ze swoim mięciutkim IFSem i sprężynami z tyłu - Choć ostatnio kumpla wiozłem (ma Y60 SWB) "o karwa Twoje resory lepiej wybierają niż moje sprężyny" :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

17 Lut 2011, 23:46

no teraz tylko kwestia tego czy czasem nie spala zamiast 10l to powyżej 11:) bo wtedy to taka gra nie warta świeczki chyba
goral8611
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: Żywiec

18 Lut 2011, 00:42

Jak miałem Gallopera to wskaźnik szybko opadał, i denerwowało mnie to że skrzynia była kijowo na szosę zestopniowana, na seryjnym ogumieniu przy 90km/h było już głośno i silnik miał jak dla mnie za wysokie obroty (tutaj RD28T z Patrola Y60 wypada o wiele lepiej). Nie jeździłem Terrano z 2.7TD ale wydaje mi się że będzie lepiej trochę. :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

18 Lut 2011, 08:13

Jak Ty się tak obawiasz spalania, to raczej poszukaj jakiejś benzynówki, może nawet mniejszej i wstaw gaz. Benzynówki są często mniej skatowane, a spalanie w litrach jest podobne do ropy więc po założeniu gazu koszt jest nawet mniejszy niż dieslem. A silniki są z reguły na tyle duże, że i momentu nie brakuje.
mstrucz
Aktywny
 
Posty: 354
Miejscowość: Gdynia

18 Lut 2011, 11:22

hmmm no ale jak benzynówki wytrzymują i jeszcze na gazie??
goral8611
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: Żywiec

18 Lut 2011, 11:49

mstrucz napisał(a):JBenzynówki są często mniej skatowane
Niebył bym tego taki pewnie, wszystko zależy od konkretnego egzempalrza...Dźwięk benzynowca z Vką na odcięciu jest fajny :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

18 Lut 2011, 12:23

hmmm no ja jakoś bardziej przekonany jestem do diesla. Benzynkę to bym wziął ale z vitarą;)
goral8611
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: Żywiec

18 Lut 2011, 14:13

I cięższy Montek z Vką spali troche więcej niż Vitka :wink:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna