Które auto kupić? Dylemat...

05 Wrz 2018, 00:16

No Siemka :D

Otóż na dzień dzisiejszy rozmyślam nad kupnem samochodu, mój budżet to +/- 25 000zł, kilka aut upatrzonych mam ale jak to zwykle u mnie bywa narodziły się też różne wątpliwości i inne pomysły. przechodząc do sedna zainteresowałem się wokół aut :

1) Audi A4B7 1.8T
2) Audi A4B7 2.0 TDI
3) Mitsubishi Lancer IX 2.0 DI-D
4) BMW Seria 3 E90 320d (Ale tu nie jestem pewny czy moja kwota wystarczy...)

Audi ze względu na to iż mi się podoba, bardzo dobra jakość lecz czytając o silnikach to jedyny rozsądny wybór to 1.8t a jeśli chcę oszczędnej jazdy to dołożyć LPG... z drugiej strony czy 2.0 TDI to taki zły wybór ? Mitsubishi Lancer również bardzo mi się podoba, ma swój charakter, styl. Na BMW kompletnie się nie znam ale słyszałem, że 320d jest lepszą wersją 318d i ogólnie motor ten jest dobry.

Teraz wyjaśniam dlaczego diesel góruje na liście, pierwsza kwestia to spalanie, druga to moment obrotowy a raczej jego przedział, jest zdecydowanie niższy niż w benzyniakach. Autem robię około 15-20kkm rocznie z czego jest to 70% miasto / 30% trasa. Z góry mówię iż zdaję sobie sprawę z kosztów ewentualnych napraw/serwisów ropniaków a benzyn, również zdaję sobie sprawę z tego, że m.in. Audi i BMW to segment premium.

Reasumując czy auta z mojej "listy" są godne uwagi i czy nie trafię na bubla w tej kwocie pieniędzy? Co będzie lepszym wyborem? Osobiście najchętniej wybrałbym Audi ale chcę poradzić się was, może zmienicie moje myślenie? :lol:

Z góry dziękuję za pomoc :)
Danielski
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Ford Focus mk2
Silnik: 1.6 TDCI 109km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

05 Wrz 2018, 07:46

W Lancerze siedzi 2.0 TDI VW. Wg mnie nie warto i jak Mitsu to z benzyniakiem.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

05 Wrz 2018, 07:50

Podobnie a4 b7 2.0tdi nie warto. W tym modelu jest tdi pd, awaryjna jednostka. Z a4 b7 tylko 1.8t, 2.0tfsi lub 1.9tdi (ale tutaj mala moc).
Na dobre e90 za malo masz kasy.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

05 Wrz 2018, 12:30

Ok, a powiedzcie mi skąd takie różnice cenowe między np. Motorem 2.0TDI a 1.8T ? Chodzi właśnie o awaryjność ? I jeszcze jedno pytanko, czy warto zakładać LPG do tego 1.8t jesli robie około 15kkm rocznie ?
Danielski
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Ford Focus mk2
Silnik: 1.6 TDCI 109km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

05 Wrz 2018, 12:33

Danielski napisał(a):Ok, a powiedzcie mi skąd takie różnice cenowe między np. Motorem 2.0TDI a 1.8T ? Chodzi właśnie o awaryjność ?


Tak.

Danielski napisał(a): I jeszcze jedno pytanko, czy warto zakładać LPG do tego 1.8t jesli robie około 15kkm rocznie ?


Ja długo zamierzasz użytkować auto? Jeśli zdąży Ci się spłacić instalacja wraz z montażem i przyjdą realne oszczędności na paliwie to warto.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

05 Wrz 2018, 12:45

Jak zamierzać użytkować auto powyżej 2 lat to zakładaj lpg.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

05 Wrz 2018, 12:50

Auto zamierzam no na pewno nie krócej niż 3 lata użytkować no chyba że się ..... coś konkretnie gdzie nie warto będzie tego naprawiać... myślałem jeszcze nad wersją b6 i kilka pytań znowu mam do was..
1) Który motor polecacie do b6? Czy tam ten 1.9tdi to jest ten z b5 czy jego "ulepszona" wersja tak jak w b7 ?
2) lepiej kupić bogatszy egzemplarz b6 (s-line, skóra itd.) Czy b7 ale trochę "biedniejszy" ?
Ostatnio edytowany przez Kao, 05 Wrz 2018, 13:06, edytowano w sumie 1 raz
Powód: wulgaryzm
Danielski
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Ford Focus mk2
Silnik: 1.6 TDCI 109km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

05 Wrz 2018, 13:23

Danielski napisał(a):1) Który motor polecacie do b6? Czy tam ten 1.9tdi to jest ten z b5 czy jego "ulepszona" wersja tak jak w b7 ?


Jest to inna jednostka niż w B5, wciąż dobry, ale wg mnie stanowczo za słaby silnik do tego auta.
Ogólnie w Passacie trudno jest polecić cokolwiek z czystym sumieniem.

Danielski napisał(a):2) lepiej kupić bogatszy egzemplarz b6 (s-line, skóra itd.) Czy b7 ale trochę "biedniejszy" ?


Kwestia tego, co się komu podoba, w 95% to te same auta.
Pomyśl jeszcze o Seacie Exeo - to zmienione wizualnie A4 B6 :ok:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

05 Wrz 2018, 14:12

łysy napisał(a):Ogólnie w Passacie trudno jest polecić cokolwiek z czystym sumieniem.


To dyskusja o A4 a nie Passacie.
Do autora:
1. A4 b6 szukaj 1.9tdi 130 km AVF (6 biegów skrzynia). Nawet przyzwoicie radzi sobie z tą buda, jakby co to możliwość chipa na 160 km.
2. Wolałbym mechanicznie zadbane i wypasione b6 niż gołe i zaniedbane b7. Tym bardziej że za 25k nie kupisz a4 b7 1.8t w dobrym stanie.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

06 Wrz 2018, 09:57

Ok, wybór najprawdopodobniej padnie na b6 ale tutaj rodzi się moje kolejne pytanie, jaką kwotę przeznaczyć na tą gablotę ? Szukam wersji w sedanie i rozbieżności są duże, od 8 do prawie 20 tysięcy. Myślicie, że 15k będzie optymalną kwotą do kupna egzemplarza z 1.8t 163km lub też 1.9tdi 130km 6 biegowa ?


Znalazłem jeszcze taki egzemplarz, wart swojej ceny ? [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Danielski
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Ford Focus mk2
Silnik: 1.6 TDCI 109km
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

06 Wrz 2018, 10:10

Trochę dużo jak na diesla w ośce. Fajnie że ma s-line i rns-e (dołożony), szkoda że brak xenonu i Q. Obejrzeć możesz i negocjować cenę.
Ogólnie 1.8t chodzą drożej od 1.9tdi. Na 1.8t w dobrym stanie to tak z 18tys raczej, diesla można znaleźć za 15.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

07 Wrz 2018, 10:00

15-17k to taki przedział w którym możesz szukać zadbanej A4 B6 w wersji 1..8T wszystko co poniżej może być zajechane lub do poprawek, to samo w przypadku wersji 1.9 TDi 130km tylko tam przebiegi rzędu 300-400k to norma i musisz mieć ten fakt na uwadze.
SpaCar
Początkujący
 
Posty: 52
Auto: Peugeot 407
Silnik: 2.0 HDI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna