Które kombi benzyna + gaz wybrać: Volvo V70 II czy BMW e39

01 Sie 2019, 13:09

Witam wszystkich,
Chcę w najbliższym czasie kupić kombi w benzynie lub z gazem i w automacie. Na 90% interesuję się modelami zawartymi w temacie czyli albo Volvo V70 II albo BMW e39. Jakie macie doświadczenia z tymi modelami? Jak z awaryjnością tych aut? Jeżeli chodzi o Volvo to będę szukał aut prawdopodobnie z silnikiem 2.4 170km lub 2.4T 200km AWD. Z kolei jeżeli chodzi o BMW E39 to 2.5, 2.8 lub 3.0. Z Volvo nigdy nie miałem styczności aczkolwiek coś mnie kusi żeby spróbować pójść w tą stronę... Z BMW tak, miałem dwa razy e34 2.0 (pierwsza bez vanosa, druga z) i bardzo sobie je chwaliłem. Obecnie posiadam Subaru Forestera II 2.0 177km z turbo. Niby wszystko ok, ale nie zauroczyłem się nim i chce je sprzedać. Kwota jaką mam/będę miał na samochód to ok.16 - 17tys. Od tego szukania i czytania różnych for głowa boli. Bardzo proszę o pomoc, opinie.
BVBartek
Nowicjusz
 
Posty: 24

01 Sie 2019, 16:37

BMW będzie lepiej się prowadzić, jest większe - rozstaw osi 2,83m vs. 2,76 w Volvo, ale V70 ma większy bagaznik (485l vs. 410 w BMW).
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

01 Sie 2019, 16:46

E39 jak to bmw, masa szrotu na rynku i nie łudziłbym się, że będzie lepiej "bo kombi". A tak poza tym to mechanicznie spoko.
W przypadku V70 masz o wiele większą szansę na kupno egzemplarza w dobrym stanie. Wyposażenie fajne, raczej nie rdzewieje, mechanicznie również spoko. Problemem może być jednak ten automat. W S60/V70 potrafił odmawiać posłuszeństwa w połączeniu z silnikami z turbo, które miały duży nm. Wiadomo, że dużo zależy od serwisu i np. w moim-byłym s60 2.5T było wszystko ok mimo sporego przebiegu (no ale auto serwisowane przez poprzedniego właściciela naprawdę wzorowo). Także w przypadku automatu stawiałbym na wolnossaka - i tutaj kolejny temat 140ps vs. 170 ps. Dwie wersje różnią się wyłącznie programem (czyli zawsze za kilka stówek zrobisz 140->170). Warto zauważyć, że te dodatkowe 30 ps masz dostępne w zakresie 4500rpm+ więc przy normalnej jeździe rzadko się tego używa.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

02 Sie 2019, 00:24

Ossy, a jak sprawuje się Twoje Volvo S60? Dalej masz takie jak w podpisie? Posiadasz S60 2.4T 200km? Jak sprawuje się skrzynia? Jak z częściami? Opowiedz coś więcej :)
Invi opowiedz coś więcej o swoim byłym ;) czym jeździsz teraz? jak w porównaniu do samochodu/samochodów, które użytkowałeś wcześniej wypada Volvo?
BVBartek
Nowicjusz
 
Posty: 24

03 Sie 2019, 10:22

Może ktoś jeszcze się wypowie? Posiadał ktoś wymienione wyżej auta? Jak się sprawowały?
BVBartek
Nowicjusz
 
Posty: 24

05 Sie 2019, 17:33

Kazde bmw r6 bardzo dobrze wspołgra z gazem. Mialem 7 szt bmw z tymi silnikami, totalnie zadnego problemu, naprawde twarde silniki, jedynie 3.0 jest do zastanowienia, ja polecam ten starszy silnik czyli kodowy M52
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16696
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


05 Sie 2019, 21:31

Kao czyli mówisz, że przedliftowe 2.8 bardziej trwałe/lepsze niż poliftowe 3.0?
BVBartek
Nowicjusz
 
Posty: 24

05 Sie 2019, 21:40

A to bez 2 zdań, nie jest tak zaawansowany technologicznie, w m52 nie intwresuje Cie pobór oleju, disa czy odma co wymianę oleju. Wiadomo m52 jest słabszy no ale cos za cos
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16696
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Sie 2019, 22:07

Kao, a jeszcze takie trochę offtopicowe pytanko. Widzę, że w podpisie masz Jaga x-type...bo za nim zacząłem się zastanawiać i wyszło, że kupię coś z tych dwóch to Jaguar X-type w kombi był w kręgu zainteresowań... czy mógłbyś mi przybliżyć jak się sprawuje, jakie są koszta eksploatacji X'a? Interesowałem się tym 3.0 z napędem na 4 łapy :D miałeś doczynienia może z ty napędem?
BVBartek
Nowicjusz
 
Posty: 24

05 Sie 2019, 22:45

Napęd opracowany przez Jaga nie żaden wypożyczony, nie ma z nim problemów. 3.0 z Jaga jest lepsza konstrukcja od M54 BMW, oczywiście tez ma swoje za uszami, chyba najbardziej denerwującą usterka jest przepustnica ktora odcina moc, poza tym sporadycznie napotkasz usterki. Trzeba sie liczyć z pokaźnym spalaniem wiec LPG wskazane. Ciezko tez bedzie Ci znaleźć egzemplarz bez korozji podwozia.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16696
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Sie 2019, 23:27

Kao czyli jeżeli kupimy auto zadbane i potem będziemy dbać o nie jak o każdy normalny samochód każdy powinien to można uznać je za bezawaryjne? Robię dużo długich tras (+1000km = myślę, że coś koło 30 - 35tys rocznie) i nie chciałbym żeby na autostradzie coś mi odmówiło posłuszeństwa :wink: interesowałem się ty autem bardzo, bo jest nietuzinkowe i mało ich jeździ, ale poczytałem różne opinie i trochę się zniechęciłem... a jeszcze pytanie, czy przykładowe ceny z tej https://www.forumsamochodowe.pl/a4-b6-3-0-330i-e46-x-type-3-0-is-300-mk1-c-320-s203-vt99162.htm tabelki mają pokrycie w rzeczywistości?
BVBartek
Nowicjusz
 
Posty: 24

06 Sie 2019, 08:37

O tyle nie mają pokrycia że nie uwzględniają częstotliwości awarii oraz rozwiązań technicznych które potrafią bardzo windować koszty a do tego być upierdliwe. Np.w is300 wymiana rozrządu 300zł.robota i odkręcenie kilku śrub a w audi rozebranie całego przodu auta + ruszenie sporej części silnika. Więc jak myślisz w 20letnim aucie nie dojdzie coś więcej.
Co do Twoich typów przejrzyj dokładnie nasze forum co pisali właściciele tych aut a do tego masz fora dedykowane danej marce. Wtedy wystarczy kalkulator i wyjdzie rachunek.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10993
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Sie 2019, 08:48

BVBartek napisał(a):Kao czyli jeżeli kupimy auto zadbane i potem będziemy dbać o nie jak o każdy normalny samochód każdy powinien to można uznać je za bezawaryjne?
z tym niestety różnie, mam znajomego co ciekawe auto nie duży przebieg a stoi wiecej u mnie warsztacie niż u niego pod domem, to samo u drugiego ma niby niezniszczalny 2.7 CDI merca a włożył w niego chyba z 15 tyś, ja mam w Jagu podobno najgosze gowno a wsiadam jadę i nic sie nie dziaje, przez rok wymieniłem tylko tarcze i klocki. Takze widzisz nie ma reguły, zalezy jak sie trafi, co do podanych kosztów utrzymania, sa one poglądowe i bazują na częściach zamiennych znanych firm, mozna wszystko kupić duzo taniej, taka chłodnica wpasana jest ponad 700 zł a mozna kupić ja za 250.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16696
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

06 Sie 2019, 10:15

Teoretycznie V70 to ciekawa opcja, nie rdzewieje, dość solidne mechanicznie auto, ale na rynku jest mało sensownych aut. Większość to auta świeżo ściągnięte egzemplarze z Niemiec/Szwecji, po różnych przejściach. A takie niedoinwestowane Volvo pochłonie kilka(naście) tysięcy na start - tak samo zresztą jak BMW.
Zajrzyj na forum Volvo, może jest jakaś ładna sztuka na sprzedaż. Volvo nie jest zbytnio poszukiwanym autem i często się zdarza, że zadbane auto długo się sprzedaje.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002