Kupno "brzydkiego" i niepopularnego samochodu - 10

26 Mar 2011, 22:03

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
Poczytałem solidnie forum i chciałbym przedstawić swój problem i prosić o pomoc osoby siedzące w temacie. Zacznę od tego, że jestem samochodowym nowicjuszem, tzn. jeżdżę 5 lat, ale nie znam się na apektach technicznych, nie jest to moja pasja, nie znam się również na zakupie samochodu używanego i stąd moja prośba.

Kwota: 10-12 tys. zł
Potrzeby:
- małe zgrabne autko dla dwojga, głównie po mieście, raz na czas dłuższy wyjazd, raz w roku wakacje przejazdowe (czyt. klimatyzacja)
- ma posłużyć kilka lat, a nie być tylko chwilowym zakupem
- może być brzydkie, niepopularne, może mieć słaby silnik, bylejakie plastiki w środku
- ale: chciałbym, aby było to zrekompensowane jego rocznikiem i aby mogło pojeździć parę lat
- oczywiście standardowe dwie cechy, które chce prawie każdy: jak najmniej awaryjne i małopalące (bez instalacji gazowej)

Samochody, które wstępnie zakwalifikowałem: Getz, Kia Picanto, Clio, Honda Jazz (ale ona jest raczej zbyt droga), Citroen C3.
Bardzo Was proszę o:
- sugestie
- pomoc w wyborze, tj. dodanie innych propozycji wartych przemyślenia, bo moje horyzonty w tym zakresie są małe, wykreślenie moich propozycji ze wskazaniem na wady.
- wskazanie jakimi rocznikami mógłbym się zainteresować

Z góry dziękuję za wszelką okazaną pomoc.
szymson
Nowicjusz

Miejscowość: Kraków

27 Mar 2011, 10:55

[link do oferty na Allegro wygasł]

... idealny wozik - wcale nie brzydki, mało awaryjny a w razie czego części są niedrogie ...
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

27 Mar 2011, 11:39

Fiat Panda 1.2, w wersjach z tym silnikiem klimatyzacja jest dość powszechna no i obok Picanto będzie najmłodsza.
C3 i Jazza za te pieniądze bym sobie odpuścił.
Jasiek90
Stały forumowicz