Kupno samochodu - ekonomiczny za około 30 000 zł

15 Paź 2009, 20:18

Cześć,

Jako że jestem zielony w temacie, proszę Was o mały support.

Właśnie zamierzam kupić jakiś ciekawy samochód (ciągłe naprawy 10 letniego lanosa doprowadzają mnie już do szału:/).

Na nowe cacko mam około 30 tys zł.

Szukam auta:
- max 2 letniego
- ekonomicznego
- takiego które będzie więcej jeździć niż stać w warsztacie


Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi - bo szczerze mówiąc nawet nie wiem w którym kierunku uderzyć

Dzięki i pozdrawiam,
Tomek
Ostatnio edytowany przez BLANCORN, 17 Paź 2009, 20:31, edytowano w sumie 1 raz
BLANCORN
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Kraków / Bieruń

15 Paź 2009, 20:32

troszkę sprecyzuj jakie to auto ma być (wielkość, silnik) bo Ford Galaxy i Seat Toledo i VW fox się mieszczą w twoim pytaniu a gabarytowo to kosmiczna różnica :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

15 Paź 2009, 21:31

Nowe cacko 2 letnie auto 30 tyś :???: Nie ma problemu
Dacia Logan 1.5 dCi
Poszukaj auta trochę starszego... Przynajmniej od 2005 roku to wtedy możesz wyrwać ASTRE III
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

15 Paź 2009, 21:54

Z 2007 roku, to może Astra II? Fiat Grande Punto?
Ale tez obniżyłbym rocznik do 2005. Masz większy wybór.

Pytanie ile jeździsz i gdzie. Jeżeli robisz 10-15 tys. km rocznie to bierz benzynę i ewentualnie montujesz gaz. Jeżeli więcej tak 20 tys. km i powyżej to wybieraj diesla.

Ja Ci polecam Toyotę Corollę, bo to super auto. Rewelacyjnie trzyma cenę, a to oznacza, że ludzie niechętnie sprzedają, bo to dobre auto. Godna polecenia jest też Mazda 3. To są już auta marzenie. Warto do nich dopłacić, bo naprawdę się opłaca.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

15 Paź 2009, 22:00

Dishman napisał(a): Jeżeli więcej tak 20 tys. km i powyżej to wybieraj diesla.
możesz wytłumaczyć swój punkt widzenia?
bo moim zdaniem im więcej jeździsz i im dalsze trasy robisz tym bardziej benzyna ma sens :wink: zwłąszcza w trasie (pomijam autostrady bo u nas ich nie ma) gdzie wyprzedzanie benzyną jest o wiele wygodniejsze i bezpieczniejsze ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

15 Paź 2009, 22:24

pocieszny napisał(a):
Dishman napisał(a): Jeżeli więcej tak 20 tys. km i powyżej to wybieraj diesla.
możesz wytłumaczyć swój punkt widzenia?
bo moim zdaniem im więcej jeździsz i im dalsze trasy robisz tym bardziej benzyna ma sens :wink: zwłąszcza w trasie (pomijam autostrady bo u nas ich nie ma) gdzie wyprzedzanie benzyną jest o wiele wygodniejsze i bezpieczniejsze ;)

Jechałes kiedys dieslem i benzyną o podobnej mocy? Turbo Dieslem się wyprzedza zdecydowanie lepiej niż benzyną. A 20tyś dlatego, że przy mniejszych przebiegach diesel się poprostu nie zwróci.
MajkPZM
Zaawansowany
 
Posty: 778
Miejscowość: Kraków
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    V Toyota Off-Road Festival - kolejny zlot fanów
    Piąty, jubileuszowy zlot fanów terenówek spod znaku Toyoty odbył się w miniony weekend we Włościejewkach niedaleko Poznania. Coroczna impreza przyciągnęła tym razem rekordową liczbę uczestników. Aż 125 ...

15 Paź 2009, 23:00

MajkPZM napisał(a):Jechałes kiedys dieslem i benzyną o podobnej mocy? Turbo Dieslem się wyprzedza zdecydowanie lepiej niż benzyną. A 20tyś dlatego, że przy mniejszych przebiegach diesel się poprostu nie zwróci.
jechałeś tyle że turbodiesel o podobnych osiągach do większości benzyn to znaczna różnica pojemności , albo mocno skomplikowany silnik co za tym idzie drogi w serwisowaniu,
a z tym wyprzedzaniem toś dowalił :mrgreen: diesel nigdy się nie wkręci na obroty w tempie benzyny. mam dość dobre porównanie w domu 2 podobne golfy 1,9TDI i 2.0 benzyna porównywalna moc bo benzyna stara 8 zaworowa ;) diesel w teorii ma większą moc dużo większy moment obrotowy i rzeczywiście w spokojnej jeździe nie ma różnicy, natomiast w przyspieszaniu czy od zera czy na trasie to jest przepaść...
jedyne co przemawia za dieslem to oszczędność (teoretyczna)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

16 Paź 2009, 05:52

Jezeli robisz powyzej 20tys km /rok to polecam silnik benzynowy +LPG. Koszty instalacji szybko sie zwroca.

Za 30tys to mozna super auto kupic takie 3-4letnie. Nie polecam BMW bo to smoki na paliwo, VW i audi te sa za bardzo chodliwe na rynku (czesto kradzione lub rozbite ze szrotow)

Polecam Forda lub Opla (w szerokiej budzie) typu mondeo vectra
RNI
Aktywny
 
Posty: 266
Zdjęcia: 3
Miejscowość: RNI

16 Paź 2009, 12:36

pocieszny napisał(a):a z tym wyprzedzaniem toś dowalił :mrgreen: diesel nigdy się nie wkręci na obroty w tempie benzyny. mam dość dobre porównanie w domu 2 podobne golfy 1,9TDI i 2.0 benzyna porównywalna moc bo benzyna stara 8 zaworowa ;) diesel w teorii ma większą moc dużo większy moment obrotowy i rzeczywiście w spokojnej jeździe nie ma różnicy, natomiast w przyspieszaniu czy od zera czy na trasie to jest przepaść...
jedyne co przemawia za dieslem to oszczędność (teoretyczna)


No w dieslach trzeba mieć zdecydowanie większy zapas mocy. Za to w benzynach, szczególnie tych mniejszych odrobinę umiejętności, czyli najlepiej przed wyprzedzaniem redukcja.

Tak czy siak oszczędność może mieć decydujące znaczenie.
Lukxxx
Początkujący
 
Posty: 157
Miejscowość: Lublin

16 Paź 2009, 14:37

pocieszny napisał(a):bo moim zdaniem im więcej jeździsz i im dalsze trasy robisz tym bardziej benzyna ma sens :wink: zwłąszcza w trasie (pomijam autostrady bo u nas ich nie ma) gdzie wyprzedzanie benzyną jest o wiele wygodniejsze i bezpieczniejsze

Oczywiście:
1.Ekonomia. rozumiem przez to spalanie. 1000 km dieslem który pali 4,5-5 litrów na setkę wychodzi taniej niż 6-7 litrów benzyny. Benzyna spala więcej. Wczoraj się tankowałem i PB95 na małej stacji Orlena to 4,14 zł. ON 3,65 zł. Czyli nie dośc, że potrzebujesz mniej paliwa, to jeszcze jest ono tańsze.
2.Komfort jazdy w trasie. Nie wiem jak jeździcie Wy, ale ja jadę raczej z prędkościami około-przepisowymi i często na drodze mam przed sobą TIRa. Jadąc prędkością ok. 100 km/h muszę zwolnić do 80 km/h i wypatrywać luki do wyprzedzenia. W benzynie aby zrobić to sprawnie redukuję na IV bieg, w dieslu nie.
Również na co dzień mam porównanie w Astrze II. silnik 1.4 16v i 1.7 DTI. Benzyna ma 90 KM, diesel 82 KM.
Oczywiście, benzynką pojadę więcej jak 180 km/h, dieslem wyduszę 160 km/h i więcej to już bardzo ciężko. Tylko, że z takimi prędkościami nie jeżdżę. Zdarza się raz od święta.
3.Diesel wytrzymuje większe przebiegi. Jeżeli ktoś robi np. 40 tys. km rocznie, to w ciągu 5 lat nastuka 200 tys. km. A już jakiś punkt wyjścia to auto miało. Zatem bezpieczniej jeździć dieslem z dużym przebiegiem, niż benzyną.
4.Jazda dieslem w mieście nie jest dla niego taka zdrowa. diesel jest bardziej wrażliwy na jazdę gdy jest nierozgrzany, szczególnie turbina. W mieście trzeba też studzić ową turbinę, co wymaga aby po dojechaniu na parking przed sklepem, trochę w tym aucie posiedzieć. W benzynie tego nie ma.

Oczywiście minusem diesla jest jego cena wyjściowa. Różnica w nowych autach jest duża, ale w używkach się zaczyna zacierać.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

16 Paź 2009, 18:51

Auto ma służyć do dojazdów do pracy (140 km dziennie).
Silnik raczej do 1,5l. Nie chodzi o to żeby auto zwijało asfalt - powinno mało spalać oraz powinno się go przyjemnie prowadzić.
Gabarytowo nie większe niż Grande Punto.

Z góry dzięki za dalsze podpowiedzi ...
BLANCORN
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Kraków / Bieruń

16 Paź 2009, 20:42

@Dishman nie wiem czemu ale ja jadąc 80 benzynką mam 2000 i tylko jak chce bardzo nagle wystartować to redukuje :wink: ale to i tak od razu na 3 :mrgreen: zresztą w dieslu tak samo ( w małym) bo w dużym 4,2 to wciskam gaz i czekam :mrgreen: zmówie paciorek a on się po zastanowienu zbierze w sobie i zacznie przyśpieszać :mrgreen:
a tak na poważnie reprezentujemy chyba 2 diametralnie odmienne style jazdy i dla tego Tobie bardziej podchodzi diesel a mi bardziej benzyna :wink:
co do oszczędności golfik 2.0 spala mi w granicach 8-9 litrów LPG w jeździe mieszanej, a chciałbym zaznaczyć że samochód jest jeszcze z tamtego wieku i ma nastukane 500 tysięcy.
z tą długowiecznością nowych diesli też nie jest tak różowo, co 150 tysięcy przydało by sie sprawdzić i w razie potrzeby zregenerować turbine, rozrząd w kosmicznych pieniądzach, na gorszym paliwie stroją fochy, w zimie ładnie widać na parkingu kto ma nowego diesla z mnóstwem elektroniki :wink:

ja ogólnie nie lubie nowoczesnych samochodów :mrgreen: ale to już takie zboczenie :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

17 Paź 2009, 20:06

pocieszny napisał(a):a tak na poważnie reprezentujemy chyba 2 diametralnie odmienne style jazdy i dla tego Tobie bardziej podchodzi diesel a mi bardziej benzyna

Moim zdaniem diesel jest właśnie do trasy. Jadąc na V biegu można sobie szybko przyspieszać z 80 km/h do 120 i więcej bez potrzeby redukcji. Wygoda.

Widać na trasie jakie diesle mają odejście, tylko, że mają krótki oddech. Ogranicza ich te 4500 obrotów. Dlatego wiele tych aut bardzo przyjemnie rozpędza się do max 160 km/h, a później owszem nabiera na prędkości ale bardzo powoli. Jazda z wysokimi prędkościami, jeżeli ktoś jeszcze lubi wysokie obroty to na pewno lepsza benzyna. Ja nie lubię kręcić silnika tak mocno.

Oczywiście jest wiele róznych silników. Ja wypowiadam się na temat benzyn i diesli tak do 2 litrów pojemności i max 120 KM. Zdaję sobie sprawę, że diesle V6 zachowują się inaczej. Tak samo jak jazda 3 lub 4 litrową benzyną.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

17 Paź 2009, 20:32

Przy dzisiejszych cenach paliw to lepiej pyrkac na LPG. Ja swoim tak pyrkam i spalanie mam 8-9litrow LPG na 100km na jezdzie mieszanej i przy cenie 1.80-1.95 zl/l to mi sie nie oplaca jezdzic na dieslu.

Dieslem niezrobisz tych 100km na 5l na tych drogach co mamy chyba ze na autostradzie

LPG wychodzi taniej niz ropa.
RNI
Aktywny
 
Posty: 266
Zdjęcia: 3
Miejscowość: RNI