L R Freelander - skrzynia biegów

06 Sty 2011, 20:08

Jak w temacie. Od roku głośno chodzi na luzie słychać tarcie metalu o metal dodatkowo od niedawna przy hamowaniu silnikiem też słychać metaliczne tarcie (ale słabo). Ponadto wyskakuje wsteczny i nie da się cofać nawet trzymając lewarek ręką. Wymyśliłem sobie że ją wymienię i moje pytanie od jak maks. młodego rocznika mi podejdzie a mam auto z 1999r TD silnik rovera. Co sądzicie o reperowaniu jej czy jest sens pchać się w jakieś zestawy naprawcze?
Ostatnio edytowany przez HUBI, 06 Sty 2011, 20:58, edytowano w sumie 1 raz
HUBI
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 237
Miejscowość: www

06 Sty 2011, 20:12

jak remontujesz to przynajmniej wiesz na czym jezdzisz )
jak kupisz używke to przecież bez rozebrania i sprawdzenia jej nie włożysz... w zasadzie tu i tu trzeba rozkręcić skrzynie :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

06 Sty 2011, 22:29

witam
jak przy hamowaniu silnikiem słychać bardziej to wskazuje to raczej na katowa - Ird ,
ale na luzie możę też być od sprzegła - trzeba z bliska obadać
ale skrzynia w Td 99r jest taka jak w 1.8 benzynie
z angoli można dokupić z gwarancja 3 m-cy
z dostepem do cześci do skrzyni może być kicha , a ceny :twisted:
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

07 Sty 2011, 20:33

Przy hamowaniu silnikiem słychać dużo słabiej i to dopiero od niedawna podczas gdy huczy ona ponad rok.
Ja obstawiam skrzynię gdy wcisną sprzęgło to cisza, a jak jadę na 1 z małymi obrotami to jest to ten sam huk co na postoju. Gdyby IRD to na postoju nic nie powinno się dziać bo IRD pracuje dopiero jak jest zapięty bieg czy dobrze kminię? Ponadto w połowie grudnia jak byłem na przeglądzie i na rolkach jak sprawdzali to tył zaczynał ciągnąć z opóźnieniem nie dużym ale wyraźnie zauważalnym czyli wisko sprawne a to podobno podstawa żeby nie pochromolił się IRD.

sympatyk napisał(a):ale skrzynia w Td 99r jest taka jak w 1.8 benzynie


hmmm tylko że diesel niżej się kreci jak benzyna, czy oby na pewno jest taka sama może tylko wygląd zew. a w środku inne przełożenia :roll: :?:

sympatyk napisał(a):z dostepem do cześci do skrzyni może być kicha , a ceny :twisted:

jest kicha jak na razie to żadnych trybików nie namierzyłem :cry:
... byle do 15:00, byle do piątku ...
HUBI
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 237
Miejscowość: www

07 Sty 2011, 21:34

gdzieś widziałem ofertę z Anglii używanej skrzyni biegów własnie do 1.8 i 2.0 Td silnik L,
oferta wyglądała poważnie , przełożeń nie sprawdzałem
rzeczywiście na postoju ird odpoczywa
jak wyskakuje wsteczny, to i tak o wyrwaniu skrzynki trzeba myśleć,
a wtedy sprzegło bedzie na wierzchu
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

08 Sty 2011, 18:25

Dzisiaj zacząłem patroszyć Frelka, jedna a podpór kończy się i chciałem sprawdzić wisko z ciekawości i wkręciłem w imadło jedną stroną a drugą złapałem kluczem hydraulicznym i nie dało rady okręcało się w imadle. Stąd moje pytanie jak wielkiej siły trzeba by ruszyć wisko :?: :?: :?:
... byle do 15:00, byle do piątku ...
HUBI
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 237
Miejscowość: www

08 Sty 2011, 20:58

witam ja swoje na jesień sprawdzałem bez wykręcania po prostu cały wał leżał na posadzce w końcówkę wału ( w tą część którą przykręca się do dufra ) wsadziłem płaskownik i po prubie przekręceniu początkowa zaczął się giąć ale po chwili dało się ruszyć wisko . A z jaką siłą trudno stwierdzić każdy ma inne wyobrażenie ja mogę stwierdzić że dość dużą jeśli zacząłem wyginać płaskownik o grubości 5 mm Pozdrawiam
amik
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 170
Miejscowość: dolnoslaskie

09 Sty 2011, 13:54

Dzięki amik właśnie chodziło mi żeby mieć jakikolwiek punkt odniesienia.
Może ktoś jeszcze ma jakieś doświadczenia z wisko i skrzynią to poproszę o zabranie głosu.
... byle do 15:00, byle do piątku ...
HUBI
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 237
Miejscowość: www

09 Sty 2011, 15:20

Witam ostatnio wymieniałem visco bo się zapiekło było to czuć wyraźnie za zakrętach. dobry sposób na sprawdzenie jest jak wal jest założony w aucie i przykleimy sobie np. 2 karteczki albo taśmy w jednej lini tuz przed visco jedna ,a za 2. Później wystarczy zrobić kilka ósemek autem i sprawdzić czy przyczepione wcześniej przez nas "znaczniki" są dalej w jednej linii ezeli tak to mamy niesprawne viso. dla pewności można powtórzy to z 3 razy. Ja po wymianie wspomnianej części stwierdzam ze dożo lepiej prowadzi się landka jak i na trasie jak i w terenie.
paul-88
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 27
Miejscowość: Oleśnica

10 Sty 2011, 21:40

Dzięki Paul-88. Moe ktoś ma doświadczenia czy inna skrzynia podejdzie?
Sprawdzałem przełożenia na stronie my freelander i w każdej skrzyni są inne, różnice nieznaczne ale jednak.

[ Dodano: 11 Styczeń 2011, 20:36 ]
Koledzy czy wyjdzie skrzynia bez ruszania IRD? dziwnie to wygląda. Może ktoś ma schemat skrzyni i jej mocowania to bardzo proszę.
HUBI
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 237
Miejscowość: www