Łada Samara 1500 - Problem z kontrolką ciśnienia oleju!

19 Lut 2009, 10:44

Jakoż że jestem nowy, najpierw się przywitam z Wami.

Nazywam się Bartek mam 26 lat, piszę ten temat, w interesie teściowej. Ona posiada Ładę Samarę 1500, i ostatnio zapaliła się kontrolka od oleju na desce rozdzielczej. Sprawdziłem olej, było blisko min ale nie poniżej. Dolałem oleju, ale lampka nadal się pali. Wszystko jest w normie, auto normalnie odpala, jeździ bez zakłóceń, temperatura taka jaka być powinna, olej nie ubywa.

Wykręciłem czujnik oleju, sprawdziłem ciśnienie, na wolnych obrotach jest ono w granicach 3-4 kG/cm2 wedle mojego wskaźnika.

Co może być przyczyną palącej się ciągle lampki???

Teściowa coś mówiła, że zanim zapaliła się ta lampka to po przejechaniu kilkunastu km (około 15), jak wjechała do garażu to od auta biło bardzo mocno ciepło, a jest przecież zima teraz. Czy możliwe jest, że przy niskim poziomie oleju, auto zostało przegrzane??

Proszę o pomoc, bo nie jestem żadnym mechanikiem, i chcąc zaoszczędzić kosztów teściowej, próbuję to sam naprawić.

Pozdrawiam i dziękuję.
kobart
Nowicjusz

• 19 Lut 2009, 12:29

Nawet pomimo niskego poziomu oleju nie przegrzało się auto -olej był jeszcze widoczny na miarce więc powinno być dobrze. A kontrolka może się palić gdy:
    -jest jakieś zwarcie w obwodzie
    -uszkodzony czujnik ciśnienia oleju(wykręciłeś go ale ja proponuje wymienić na nowy)
    -słabe ciśnienie oleju spowodowane uszkodzeniem pompy
    -luzy na panewkach głównych(na wale korbowym)
    Ogólnie może zacznij od wymiany czujnika. A kontrolka pali się cały czas czy tylko po nagrzaniu oleju?
    piotrpz87
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika

Miejscowość: Szczecin
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mazda 6
    Silnik: 2,3
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

19 Lut 2009, 21:08