Ładowanie akumulatora prostownikiem

29 Paź 2014, 08:55

witam! mam prostownik 4A zaś akumulator 55Ah, auto długo stało pierwszy mały przymrozek i już auto unieruchomione :( więc po podłączeniu aku. pod prostownik wskazówka wskoczyła na 2A po jakiś 5 godz było już 1A, prostownik ma wskazania od 1 do 4A lecz gdy wyłączymy go z zasilania wskazówka spada poniżej 1A czyli jak by na zero... i teraz moje pytanie a w zasadzie pytania.. czy po podłączeniu rozładowanego aku pod prostownik ładowanie powinno zaczynać sie od 2A ? Druga sprawa w pełni ładowny aku to 1 czy 0 A. I trzecia sprawa czy to możliwe że w tak przedstawionej sytuacji to już akumulator jest na wykończeniu?
Martinez1987
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: rover 200

19 Lis 2014, 10:54

1. Jak aku jest rozładowany, to prostownik może pokazać 2A. Nawet 3A a nawet 4A - podczas ładowania prąd spada.
2. Analitycznie do pierwszego, w pełni naładowany aku to wskazówka na 0
3. Bardzo prawdopodobne, ale to zależy od eksploatacji akumulatora - jak często uruchamiasz silnik, jak długie trasy pokonujesz po uruchomieniu silnika.
Ja jednak proponuję ci, żebyś kupił sobie aku automatyczny, czyli taki, który po naładowaniu aku przechodzi w tryb podtrzymania. chodzi o to, żeby nie przeładować aku. Zwykłe prostowniki ( prawdopodobnie twój też ) nie przerywają ładowania aku po jego pełnym naładowaniu - ładują cały czas małym prądem.I trzeba pilnować kiedy wyłączyć.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kontrolki samochodowe - sprawdź co oznaczają
    Każdy kierowca zna temat kontrolek które wyświetlają się na desce rozdzielczej (liczniku) przed każdym odpaleniem silnika. Nie są to jednak wszystkie kontrolki które możemy zobaczyć na naszym liczniku. Większość ...