Ładowanie akumulatora prostownikiem

29 Paź 2014, 08:55

witam! mam prostownik 4A zaś akumulator 55Ah, auto długo stało pierwszy mały przymrozek i już auto unieruchomione :( więc po podłączeniu aku. pod prostownik wskazówka wskoczyła na 2A po jakiś 5 godz było już 1A, prostownik ma wskazania od 1 do 4A lecz gdy wyłączymy go z zasilania wskazówka spada poniżej 1A czyli jak by na zero... i teraz moje pytanie a w zasadzie pytania.. czy po podłączeniu rozładowanego aku pod prostownik ładowanie powinno zaczynać sie od 2A ? Druga sprawa w pełni ładowny aku to 1 czy 0 A. I trzecia sprawa czy to możliwe że w tak przedstawionej sytuacji to już akumulator jest na wykończeniu?
Martinez1987
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: rover 200

19 Lis 2014, 10:54

1. Jak aku jest rozładowany, to prostownik może pokazać 2A. Nawet 3A a nawet 4A - podczas ładowania prąd spada.
2. Analitycznie do pierwszego, w pełni naładowany aku to wskazówka na 0
3. Bardzo prawdopodobne, ale to zależy od eksploatacji akumulatora - jak często uruchamiasz silnik, jak długie trasy pokonujesz po uruchomieniu silnika.
Ja jednak proponuję ci, żebyś kupił sobie aku automatyczny, czyli taki, który po naładowaniu aku przechodzi w tryb podtrzymania. chodzi o to, żeby nie przeładować aku. Zwykłe prostowniki ( prawdopodobnie twój też ) nie przerywają ładowania aku po jego pełnym naładowaniu - ładują cały czas małym prądem.I trzeba pilnować kiedy wyłączyć.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen e-up! w pełni elektryczny samochód seryjny
    Volkswagen przedstawił swój pierwszy, w pełni elektryczny samochód seryjny: nowego e-up!. To prawie bezgłośne, czteroosobowe auto robi wrażenie zasięgiem 150 kilometrów i doskonałą funkcjonalnością. Nowy ...
    Hyundai i30 - kompaktowy hatchback do miasta
    Najbardziej ekonomicznym silnikiem, z jakim możemy zakupić Hyundaia i30 jest wysokoprężna jednostka 1.6 CRDI DPF o mocy 95 KM. Ten silnik jest jednak dostępny wyłącznie z manualną skrzynią biegów. Aby zdobyć wersję ...