Laguna III

23 Lut 2018, 18:17

Witam serdecznie. Obecnie jestem w posiadaniu renault laguny 2 rok 2002. Jestem bardzo zadowolony z tego auta, wbrew temu co mówią"znawcy" w internecie samochód nie jest awaryjny. Ale, choć jestem zadowolony, postanowiłem zmienić auto. W oko wpadła mi następczyni laguny 2, laguna 3. Chodzi o to, że mam około 20-25 tysięcy zł i zastanawiam się czy taka kwota jest wystarczającą na krajowy egzemplarz z początku produkcji. Jeśli nie to ile musiałbym mieć na taki zakup a co ważniejsze czy warto wogóle zbierać więcej czy może kupić w tych pieniądzach coś innego. Jakie jest wasze zdanie na ten temat.
Adrian1997
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 21 10 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: renault laguna II
Silnik: 1.8 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

23 Lut 2018, 18:46

Adrian1997 napisał(a):j czy może kupić w tych pieniądzach coś innego


Wszystko zależy od tego czego oczekujesz od auta

Ogólnie laguna spoko ale jeśli ten PL salon jest koniecznym wymogiem to troszkę się naszukasz.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Lut 2018, 19:36

Ogólnie cenie sobie lagune 2 za komfort jazdy i również liczę na to w lagunie 3. Jak to jest z tym budżetem. Poczytałem trochę na forum i ludzie piszą że bez 30 tysięcy nie ma co szukać. Nie wiem jak to jest.
Adrian1997
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 21 10 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: renault laguna II
Silnik: 1.8 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

23 Lut 2018, 19:47

Zależy jakiego silnika szukasz.
Na rynku jest masa sprowadzonych, dlatego się naszukasz.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

23 Lut 2018, 20:13

Jeśli celujesz w benzyniaka 2.0 z roczników 2007-2009 to w okolicach 25 tysięcy na pewno coś znajdziesz.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

23 Lut 2018, 20:36

Raczej będę chciał benzynowy silnik. Robię tylko 10000 kilometrow rocznie więc szkoda diesla. Jaką benzynke możecie polecić? Coś mocnego i dynamicznego
Adrian1997
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 21 10 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: renault laguna II
Silnik: 1.8 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Uważaj na czarny lód na drodze - niewidoczne zagrożenie
    Gdy temperatura powietrza w ciągu dnia wynosi kilka stopni na plusie, a nocą spada poniżej zera, są to sprzyjające warunki do powstawania tzw. czarnego lodu, czyli prawie niewidocznej, cienkiej warstwy zamarzniętej wody pokrywającej ...

24 Lut 2018, 09:02

Znaleźć możesz w sumie tylko 2 benzyniaki

2.0/140 od nissana, który ogólnie jest ok, troszkę problemów będzie jeśli kiedyś wymyślisz sobie lpg

no i 2.0T, który jest chyba jedną z najlepszych konstrukcji ostatnich lat ale tutaj będzie ciężko bo krajowych egzemplarzy na alledrogo jest dokładnie "1", za 50k
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

24 Lut 2018, 13:25

Nie jestem pewny czy 140 konny bemzynowy silnik będzie dla mnie wystarczający. Te diesle 2.0 mają filtr dpf? Przy tych 10000 tysiącach martwię się trochę że jednak będzie awaryjny ten silnik.
Adrian1997
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 21 10 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: renault laguna II
Silnik: 1.8 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

24 Lut 2018, 20:00

Adrian1997 napisał(a):Nie jestem pewny czy 140 konny bemzynowy silnik będzie dla mnie wystarczający


Ale benzyniaki są "szybsze" niż diesle.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

24 Lut 2018, 21:09

Ale wydaje mi się że taki 150 konny 2.0 dci będzie dynamiczniejszy niz 140 konna benzyna. Może się mylę.
Adrian1997
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 21 10 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: renault laguna II
Silnik: 1.8 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

24 Lut 2018, 21:18

Co innego odczucia a co innego suche dane.
Auto z dieslem wydaje się dynamiczniejsze przez nagły wzrost nm czyli to śmieszne uczucie "wciskania w fotel". (a później nagły spadek :mrgreen: ). Niestety na papierze i po spojrzeniu na prędkościomierz okazuje się że pb podobnej mocy jest jednak "szybsze".

BTW to dci z laguny 3 (zresztą ten z "dwójki" też) jest wyposażony w dpf/fap, egr, dwumasę i kupno go na krótkie dystanse jest imo głupotą
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

24 Lut 2018, 21:20

Diesel jest bardziej elastyczny na jednym biegu, w sprincie do setki od zera szybsza jest benzyna.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

24 Lut 2018, 21:23

Ossy napisał(a):Diesel jest bardziej elastyczny na jednym biegu, w sprincie do setki od zera szybsza jest benzyna.


Dokładnie to. Dodatkowo często w "sprincie" na przykład od 60 do 120 benzyna jest lepsza, albo na równi z dieslem. Dlaczego? Przecież diesle jest elastyczny, więc od 60 do 120 musi wygrać. No nie musi, bo kierowca musi zmienić bieg na wyższy bo się obroty kończą, kończy się doładowanie i tracimy czas.

Ale tak, "przyjemniejszy" będzie diesel, mimo że wolniejszy (to psychika nam podpowiada, wgniata w fotel).

Kiedyś przytaczałem osiągi Megane w benzynie 107 KM i któryś DCi o podobnej mocy. Generalnie na równi, ale w niektórych aspektach diesel dostawał po tyłku. Podałbym stronę ale to będzie reklama, każdy sobie znajdzie w Google.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

24 Lut 2018, 21:44

Po głębszym zastanowieniu faktycznie może być tak jak mówicie :D . No dobrze więc będę szukał 2.0 140KM ale będę liczył ze znajdę 2.0T :D Jeszcze takie 2 pytania. Jak wygląda sprawa z automatami? Wystrzegać się ich? I jeśli nie krajowy egzemplarz to lepiej taki aż Niemiec czy Francji?
Adrian1997
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 21 10 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: renault laguna II
Silnik: 1.8 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

24 Lut 2018, 22:17

Wszystko zależy jakie silniki się porównuje 2,0 dci 130 koni, pojedzie podobnie jak 2,0 140, jeśli mówimy o setce, na 1/4 mili tak samo.
Problem tylko taki że poniżej 3500 obrotów taka benzyna nie jedzie i trzeba kręcić pod 6 tys żeby była wyraźnie szybka.

Niuton w dieslu robi swoje, no i ja bym nie powiedział żeby w dieslu aż tak szybko spadał moment, zaczyna się od 2 tys i w okolicach 3,5 tys spada, także norma bo diesel się szybciej kończy niż Pb.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna