Land Rover Discovery II TD5 - jak to jest z blokadami

01 Wrz 2010, 13:52

Witam, od dwóch tygodni jestem posiadaczem Disco II z 1999r bez żadnych modyfikacji i kilka dni temu byłem w pierwszym ciekawszym terenie. W związku z tym, że zakopałem się dość konkretnie pod koniec mojego wypadu i pan rolnik musiał mi pomagać traktorkiem, mam pytanie:

Mam lewarek do zmiany przełożeń z low na high, rozumie że jeździ się wtedy z reduktorem gdy jest w pozycji L, ale czy są tu jakieś blokady dyfrów? Próbowałem podjechać na wzniesienie, fakt że nie było może one jakoś bardzo łagodne ale myślę, że powinienem wjechać na takie coś bezproblemowo (na youtubie wjeżdżają z tego co widziałem bez zająknięcia) to zamiast kręcących się 4 kół widziałem tylko np 2. Nie dałem rady podjechać a cofając zakopałem się tak, że prawy przód był dość wysoko w górze minimalnie dotykając podłoża (podkładałem kamienie pod koło to tylko guma się paliła), lewe przednie maksymalnie prawie schowane, prawe tylne też schowane, a lewe tylne coraz bardziej się zakopywało przy kolejnych próbach wyjazdu (odkopywanie, podkładanie małych kamieni). kręciły się tylko 2 koła: prawe przednie i lewe tylne. Dlaczego 2 pozostałe nic nie reagowały? Nie mam blokady dyfrów jak w disco I to już się domyśliłem ale myślałem, że jest za to wszystko odpowiedzialna elektronika skoro nie mam tego do wyboru.
Jak to jest z tym? Może ja mam coś uszkodzone, a może jest wszystko ok, tylko moja niewiedza jest jeszcze zbyt duża.
Czy jeżdżąc w terenie mogę wyłączyć TC (kontrole trakcji) i ABS wyciągając bezpieczniki? czy to coś pomogłoby?

Teren był grząski, a ja mam założone jakieś opony: Forceum ATZ

Jest to mój pierwszy samochód terenowy więc pytam. Przepraszam jeżeli czegoś jeszcze nie dopisałem.

Z góry dzięki za odpowiedzi.
rafopl83
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Limerick

01 Wrz 2010, 16:54

seryjnie masz blokade centralnego dyfra, blokad mostów na 90% nie masz (choć czasem się zdarzają)
te 2 kręcące się kółka (jedno z przodu drugie z tyłu) to normalne (po to są dyferencjały aby tak było).
blokady mosrów mechaniczne mają osobne włączanie (zwykle też kontrolkę na desce rozdzielczej) blokady typu LSD działają stale niezależnie od chęci czy niechęci :mrgreen: aczkolwiek działają tylko w pewnym % (zwykle do 60-70%)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

03 Wrz 2010, 13:41

Dzięki, a jak jest z ABS i TC, można to wyłączyć przez bezpieczniki? Czy np ABS tak, a TC tylko w serwisie?
rafopl83
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Limerick

05 Wrz 2010, 11:17

Witam. W dyskotece II z tego roku co masz nie ma blokady centralnego dyfra, blokade zastąpiono tutaj kontrolą trakcji - TC. Dopiero disco, bodajże od 2003 - 2004 roku mają blokadę międzyosiową ( mogę się mylić z rokiem ). W tym roczniku co masz jest możliwość podpięcia diff locka. musisz wyprowadzić ją z reduktora za pomoć linki i kilku przeróbek do kabiny kierowcy.
leśny
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: krosino

05 Wrz 2010, 17:24

każda dyskoteka ma blokade centralnego dyfra :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

06 Wrz 2010, 11:06

leśny napisał(a):Witam. W dyskotece II z tego roku co masz nie ma blokady centralnego dyfra, blokade zastąpiono tutaj kontrolą trakcji - TC. Dopiero disco, bodajże od 2003 - 2004 roku mają blokadę międzyosiową ( mogę się mylić z rokiem ). W tym roczniku co masz jest możliwość podpięcia diff locka. musisz wyprowadzić ją z reduktora za pomoć linki i kilku przeróbek do kabiny kierowcy.
No to pojechałeś grubo :wink: Każde Disco ma blokadę centralnego dyfra, nie ma blokad przodu i tyłu :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus GX 460 - bezpieczny i bardziej terenowy
    To już koniec plotek. Lexus zaprezentował właśnie odświeżony model GX 460. Zmiany nie są rewolucyjne, ale wyraźnie widoczne - samochód otrzymał nową stylistykę przodu, systemy bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System ...

06 Wrz 2010, 11:23

co dzwoni nie wiadomoi który kościół :mrgreen:
o RR mu chodziło :wink:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

06 Wrz 2010, 12:48

leśny napisał(a):Witam. W dyskotece II z tego roku co masz nie ma blokady centralnego dyfra, blokade zastąpiono tutaj kontrolą trakcji - TC. Dopiero disco, bodajże od 2003 - 2004 roku mają blokadę międzyosiową ( mogę się mylić z rokiem ). W tym roczniku co masz jest możliwość podpięcia diff locka. musisz wyprowadzić ją z reduktora za pomoć linki i kilku przeróbek do kabiny kierowcy.

ale czad :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

06 Wrz 2010, 12:56

pocieszny napisał(a):każda dyskoteka ma blokade centralnego dyfra :mrgreen:


Tak też mi powiedział, znajomy z pracy, który to ma disco ale w pierwszej budzie. Mówił też, że idzie ją załączyć kładąc się pod samochód i przekręcając tam cosik. Ale niby można to wyprowadzić do kabiny.
Jeżeli tak, to w jaki sposób? Ktoś się może orientuje w temacie? Byłbym wdzięczny za jakiś opis lub link do opisu.

pozdrawiam
rafopl83
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Limerick

06 Wrz 2010, 13:48

włączasz blokadę centralnego dyfra (diff lock) z kabiny - tym samym lewarkiem co reduktor.
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

06 Wrz 2010, 13:56

No i najważniejsze, to co należy przekręcić i w którym miejscu się znajduje ta "śruba" żeby załączyć blokadę centralnego dyfra.

[ Dodano: 6 Wrzesień 2010, 12:58 ]
Karson napisał(a):włączasz blokadę centralnego dyfra (diff lock) z kabiny - tym samym lewarkiem co reduktor.


Nie mam takiej opcji, tzn w kabinie mam tylko L-N-H. Podobno od 98r do 2002r nie było tego w kabinie ale idzie włączać to pod podwoziem gdzieś.
rafopl83
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Limerick

06 Wrz 2010, 14:29

pisałem o disco I generacji :wink: II generacja w ostatnich rocznikach nie posiada tej blokady (tak jak piszesz, na lewarku masz tylko Neutral, L-reduktor i H-biegi szosowe).
pierwsze słyszę o włączaniu difflocka kręcąc śrubą pod samochodem :mrgreen:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

06 Wrz 2010, 14:54

Karson napisał(a):pisałem o disco I generacji :wink: II generacja w ostatnich rocznikach nie posiada tej blokady (tak jak piszesz, na lewarku masz tylko Neutral, L-reduktor i H-biegi szosowe).
pierwsze słyszę o włączaniu difflocka kręcąc śrubą pod samochodem :mrgreen:

reduktor jest ten sam i możliwość zapięcie diff też jest mała przeróbka i wszystko bangla, trzeba tylko wybierak zmienić, sprawa dośc szeroko opisywana :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

06 Wrz 2010, 14:54

Karson napisał(a):pierwsze słyszę o włączaniu difflocka kręcąc śrubą pod samochodem :mrgreen:


Mam w pracy zajawionego Land Roverami przełożonego. On ma starego defendera (zrobiony super na off-road), defendera straż pożarną(stary i zabytkowy) i disco z 97. Jego brat i ojciec też mają po disco z 97r. Jeździli po Irlandii po rajdach itp, więc kolesłąw jest bardzo zajawiony Landami.

Jak usłyszał, że sobie kupiłem Disco II to od razu gaduche strzeliliśmy na temat blokad. Powiedziałem mu, że nie mam blokady centralnego dyfra. Na co on stwierdził, że muszę to mieć. Bo w disco I było, ale w disco II zrezygnowali ze sterowania z tego z kabiny nie dając możliwości włączenia tego. Ale od 2002r znów pojawiła się niby gała w środku z możliwością włączenia.
A że to wszystko to samo było, tylko lewar dołożony, to zaczął mi mówić że żeby przerobić swój samochód to muszę tego lewara najlepiej przełożyć z modelu po 2002r i podpiąć tylko do odpowiedniego miejsca gdzieś tam pod podwoziem, bo to wszytsko jest przygotowane.

Ale jeżeli nie chce bawić się w takie przeróbki, to mam według niego możliwość przekręcenia czegoś pod podwoziem (ręczne włączenie tej blokady bez użycia lewarka) i juz diff lock działa. Potem tylko przed zjazdem z terenu przypomniał, że trza się znowu uwalić pod samochodem i ją przekręcić w odwrotna stronę.

Co o tym myślicie?

[ Dodano: 6 Wrzesień 2010, 13:58 ]
pocieszny napisał(a):reduktor jest ten sam i możliwość zapięcie diff też jest mała przeróbka i wszystko bangla, trzeba tylko wybierak zmienić, sprawa dośc szeroko opisywana


A mógłbyś podesłać jakieś konkretne linki na ten temat?
rafopl83
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Limerick

06 Wrz 2010, 14:59

rafopl83 napisał(a):A mógłbyś podesłać jakieś konkretne linki na ten temat?
http://www.discovery2.co.uk/diff_lock.html
proszzz
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)