Land rower freelander 1,8 benzyna zagotowanie wody

24 Lut 2011, 13:07

witam wszystkich
Dzis rano miałem problem z moim freelanderem zagotowała mi sie dzis woda i wyrzuciła ja przez korek a chłodnica była zimna mozecie mi powiedziec co moze byc powodem czy mógł gdzies zamarznac płyn (było -24stopnie) dodam ze auto mam tydzien i nie sprawdziłem jaki był płyn okazało sie ze płyn stracił własciwosci i był do -18
Natomiast drugie moje pytanie jest takie jakie powinny byc wskazania temperatury na zegarze bo wskazówka dochodzi tylko do połowy i tak zostaje (stoi poziomo) i jeszcze jedno kiedy powiiny właczac sie wentylatory
posiadam freelandera z 2000 roku
z góry dzieki
janek4
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Kawęcin

24 Lut 2011, 14:36

Wskazówka nie może "STAĆ POZIOMO" :mrgreen:
u mnie jest delikatnie przed połówką.
Tak jak mówisz albo ci zamarzł płyn, albo nie otworzył się termostat.
Jak jeszcze trochę pogotujesz to będziesz robił uszczelkę, te silniki są wredne w tym temacie
kojotedek
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Klimontów

24 Lut 2011, 14:46

no nie auto odstawiłem i zamówiłem nowy termostat oraz wymieniłem płyny a wskazówka idealnie w poziomie nie jest ale ogólnie to ten stan jest odpowiedni tak

[ Dodano: 24 Luty 2011, 15:17 ]
a mam jeszcze pytanie czy ten układ chłodzenia po przeróbce sprawdza sie lepiej niz oryginalny czy silniki nadal sie grzeja
janek4
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Kawęcin

24 Lut 2011, 16:18

Witaj napisz czy zablokował ci się silnik czy rozrusznik kręci i auto zapala.
rafał70
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 30
Miejscowość: zawiercie

24 Lut 2011, 17:39

rozrusznik kreci auto zapala po ostudzeniu silnika i dolaniu płynów auto chodzi normalnie zauwazyłem tylko ze nie otwiera sie termostat

[ Dodano: 24 Luty 2011, 19:13 ]
a czy moze ktos mi powiedziec czy wyzucanie płynu jest przyczyna wydmuchanej uszczelki pod głowiaca czy raczej własnie nie działajacego tego termostatu
janek4
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Kawęcin

24 Lut 2011, 20:54

Witaj najpierw wymień termostat i wtedy zobacz jak się zachowuje płyn w układzie. Jeśli dalej będzie się to powtarzać to raczej uszczelka pod głowicą.
rafał70
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 30
Miejscowość: zawiercie

24 Lut 2011, 21:30

witam , silnik 1.8 od rovera jego układ chłodzenia i niby modernizacja to dno i techniczna kicha
uklad wskażań temp :mrgreen: d..a , płyn wrze ,wskazówka na poziomie /trzeci czujnik/, a wentylatory stoją , wg 3 warsztatów nie ma objawów HGF - ten typ tak ma orzeczono
po nagrzaniu poziom płynu rośnie -ale nie dużo , uszczelka była wymieniana przed 700km
po modernizacji układu / cześći gen z UK/ w lecie byłem w serwisie dlaczego wentylatorów długo nie włącza - wg Autologica ruszały przy 105 stC, wyłączły sie za chwilę przy 104 stC ,
dorobiłem dodatk sterowanie i właczałem zeby w przerwie jazdy/korki kreciły się ,
niedawno po 30 km jazdy temp doolkola +7 stC powrót z chłodnicy ganz zimny , po jezdzie powrotnej to samo wobec tego zakupiłem nowy termostat gen po zamontowaniu ,odpowietrzeniu
przy grzaniu silnika tuż po otwarciu termostatu /letnia woda z chłodnicy/ jak poszły wentylatory na full to mało auto nie odleciało , i po ostudzeniu silnika po każdym uruchomieniu zimnego silnika wentylatory kreca pełna parą , ale podmiana czujnika nic nie daje , kable nie oberwane
tyle żę pewnie zbzikował durny sterownik od rovera :!: wskaznik temp działa , sklep zarzeka się że termostat ok auto nie ma inst. gazu :!:
umawiam się kolejny raz na kompa
a kwota odszkodowania od Rovera za straty moralne,finansowe i czasu rośnie :twisted:
kupiłem podobno LandRovera po kilkudziesięciu tys.mil - do jazdy nie do wiecznego poprawiania
PS. na kompie błędów nie wykazało- podejrzany sterownik wentyl. made in Gate-Rover

[ Dodano: 24 Luty 2011, 21:47 ] Cytuje;
czy wyrzucanie płynu jest przyczyna wydmuchanej uszczelki pod głowiaca czy raczej własnie nie działajacego tego termostatu - kon.cytatu
i tak i nie - najlepsza próba bez termostatu starego typu a przed założeniem nowego na weżu
Ostatnio edytowany przez sympatyk, 25 Lut 2011, 14:47, edytowano w sumie 1 raz
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

24 Lut 2011, 22:02

no tak planuj zrobic zamówiłem juz nowy termostat i wtedy chce zobaczyc co sie bedzie działo. Mam nadzieje ze to nie uszczelka bo słyszałem ze to drogi wydatek a w oleju nie widac płynu ani odwrotnie wiec mam nadzieje ze uszczelka oki napisze jutro jak wyglada sytuacja po wymianie termostatu
janek4
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Kawęcin

25 Lut 2011, 00:34

wstrzymałbym się z montażem starego typu termostatu ,
jak dużo płynu wywala i powrót z chłodnicy bywa ciepły - to głowica do góry :cry:
planowanie głowicy i nowe szpilki :!:
jak głowica zdjęta to dobry dostep do termostatu / st.typu /
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

25 Lut 2011, 10:53

Witaj jeśli chodzi o prace wentylatorów to zauważyłem że włączają się na wolnych obrotach bardzo często . Wskazówka jest w pozycji poziomej (prawidłowe położenie w trakcie jazdy) a wentylatory załączają się i wyłączają dosłownie cz 30-40 sekund. Również zauważyłem że po wyłączeniu silnika np.na parkingu czy pod domem wentylatory jeszcze pracują (5sec.) nawet w minusowych temperaturach.
rafał70
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 30
Miejscowość: zawiercie

25 Lut 2011, 11:46

witam wymieniłem dzis termostat i poczatkowo okazałao sie ze i ten sie nie otwiera lecz pozniej zaintrygował mnie korek od zbiorniczka wyrównawczego który napewt po dociagniciu łatwo wyskakiwał wymieniłem wiec korek na inny i po czasie okazało sie ze termostat sie otworzył a co do pracy wentylatorów niestety musze powiedziec ze u mnie nie właczaja sie nawet po wylaczeniu silnika wczoraj zdjałem kostke z czujnika to chodziły cały czas nie wiem czy to wina czujnika czy po prostu za zimno jest
janek4
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Kawęcin

25 Lut 2011, 12:23

Możliwe że niepotrzebnie kupiłeś termostat ale człowiek uczy się całe życie .Co oznaczało że korek ci wyskakiwał ? Może w układzie robiło się wysokie ciśnienie i dlatego korek ci wybijało?
rafał70
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 30
Miejscowość: zawiercie

25 Lut 2011, 14:43

janek4 napisał(a):zdjałem kostke z czujnika to chodziły cały czas

tak ma być na wypadek przerwy w obwodzie czujnika - włącza wentylatory
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

25 Lut 2011, 16:23

panowie mam jeszcze jedno pytanie bo nie wiem kiedy te wentylatory powinny sie właczyc odrazu gdy pusci termostat czy wtedy gdy chłodnica nie da rady ostudzic cieczy
janek4
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Kawęcin

25 Lut 2011, 16:43

janek4 napisał(a): kiedy te wentylatory powinny sie właczyc odrazu gdy pusci termostat czy wtedy gdy chłodnica nie da rady ostudzic cieczy

termostat tylko otwiera/ lub powinien otwierać/ duży układ chłodzenia z chłodnicą
jak zamknięty płyn krąży w małym z nagrzewnicą , a wentylatory póżniej

dawniej był czujnik właczający w chłodnicy,

teraz bywa tylko jeden czujnik w/przy głowicy który daje sygnal na wskażnik i do komputera silnika - jak za wysoka temp wzgl zadanej to sygnał jest przekazywany do przekażnika /sterownika właczającego prad na wentylatory
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna