23 Maj 2019, 19:22
Mając auto zasilanym benzyna i LPG mamy czasami problem z prawidłowa jazdą ,o różnych objawach. Dobrze jak to sie dzieje w sytuacji ze możemy zjechać na pobocze o coś zrobić z tym fantem. Gorzej jak to sie dzieje pod czas jazdy w zatłoczonym mieście. A objawy sa różne ? ? Jedziemy 30 - 60/ h. skręcamy ...i słyszymy ze silnik dławi sie lub zwalnia na obrotach skokowo..a to może być objaw ..że mamy juz mało paliwa w zbiorniku i podczas skrętu paliwo przemieszcza sie w zbiorniku i pompa nie zasysa pełnej dawki paliwa..czyli wolniejsza jazda i szybko do CPNu.Pamiętajmy aby nie jeździć z małą ilością paliwa benzyny w zbiorniku..Albo inny defekt..silnik zmienia co jakiś czas wysokość obrotów ( muli i spadek mocy ) lub na wolnych obrotach..To może być nie sprawny emulator W takim wypadku podkręcenie na osi przepustnicy daje efekty na chwile i nie gwarantuje naprawy , ale zmieniamy ustawienia na gaźniku ustawienie wtrysku podczas zapalania silnika jak jest zimny..takie zmienianie ustawień skutkuje ty ze po kilku pokręceniach nie zapalimy auta i zacznie sie większy problem bo już zmieniliśmy ustawienia na sterowaniu wtryskami benzyny.Jeżeli jeździmy na LPG to w przypadku nie sprawności nie regulujemy nic co ma ustawienia działania silnika na benzynie, bo nie świadomie rozkręcamy właśnie te ustawienia .Jeżeli już rozregulowaliśmy ustawienia gaźnika ale mimo to "jakoś " jeździmy z kłopotami ?? to nie przeciągajmy tego problemu bo każde dalsze kręcenie na 'oko" nic dobrego nie wróży.Aż któregoś dnia po prostu nie zapalimy swego auta kiedy właśnie bardzo go potrzebujemy..Aby uchronić sie przed problemem nie zapaleniem silnika , gdy jesteśmy z dala od domu ? ? to warto mieć w bagażniku strzykawkę z kilkoma igłami oraz buteleczkę ("200g) napełnioną benzyną, Która może posłużyć do wstrzyknięcia 1 cm.do kolektora ssącego za gaźnikiem.Tym sposobem uratowałem sie od noclegu w lesie na parkingu..Jeżeli mamy wystarczająca ilość paliwa w zbiornikach a mamy problemy ? to nie szukajmy coś tam w zaworach,w pompie paliwowej,w przewodach lub świecach a tylko zacznijmy od sprawdzenia czy przypadkiem nie jest to wina starzejącej sie instalacji układów elektronicznego zapłonu w silniku..Nawet taki układ jak emulator może wykazywać różne objawy ale nie to ze to emulator..A wiec ...silnik chodził "OK" na benzynie...to nie kręcimy bo nam sie tak wydaje bo silnik słabnie na wolnych obrotach lub gaśnie przy wciskaniu sprzęgła..Można to zrobić ,aby tylko dojechać do garażu lub warsztatu.Ale pamiętajmy ile to podkręciliśmy na śrubie..Albo inny problem...to próby regulacji w silniku aby za oszczędzić na ilości spalania LPG .silnik 1,5 b/16v to średnia norma to 9,5 do 12 l.zależnie od siły naszego "kopyta"w miastach zatłoczonych. To nie da sie za oszczędzać bo to szybkość włączania się do miejskiego ruchu narzuca szybszą jazdę a tym samy większe spalanie.Można wygospodarować spalanie 9l. ale to kosztem jazdy powolnej i klaksonami za uszami.Coś za coś..Tyle w tym temacie poruszyłem .dziękuje za przeczytanie.Pozdrawiam.