Laweta - jaka dopuszczalna masa całkowita?

06 Gru 2023, 11:15

Witam wszystkich
Proszę o pomoc i wyjaśnienie mi kilka zapytań
A mianowicie zrobilem prawko E do B i chce ciągnąć lawete trochę czytałem na forach ale do końca nie mogą zrozumieć
Wstawiam tu zdiecie dow.rej.,chodzi mi o to jaka lawete kupić (ładowność) i ile moge ciągnąć za sobą chodzi mi o wagę maksymalna czy moge wieść busa o wadze 2100kilo?
Jestem laik w tym temacie tak że proszę o wyrozumiałość i pomoc.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

tomosi4
Nowicjusz

06 Gru 2023, 11:38

tomosi4 napisał(a):ile moge ciągnąć za sobą chodzi mi o wagę maksymalna czy moge wieść busa o wadze 2100kilo?
Masz to podane w rubryce O1. Pozycja ta w dowodzie rejestracyjnym wskazuje największą dozwoloną wagę przyczepy z hamulcem, którą dany samochód ma prawo holować (w rzeczywistości odnosi się to do dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy). W twoim przypadku będzie to masa przyczepy wraz z busem na niej i nie może ona przekroczyć 2400kg.

Czyli jak znajdziesz lawetę z DMC 2400kg to teraz będzie zależało od wagi samej przyczepy czyli masy własnej ile będziesz mógł na niej przewieźć legalnie. Tu masz przykłady:
DMC 2400kg - masa własna: 540 kg - ładowność: 1860 kg
DMC 2400kg - masa własna: 400 kg - ładowność: 2000 kg
Im większa masa własna przyczepy tm mniejsza ładowność :wink:

tomosi4 napisał(a):czy moge wieść busa o wadze 2100kilo?
Jak znajdziesz przyczepę o DMC 2400kg i masie własnej 300kg to wtedy tak bo ładowność będzie 2100kg. Jednak w realu nie znajdziesz tak lekkiej lawety.

Tu jest jeszcze kalkulator ale on chyba nie obejmuje kategorii B + E ale możesz zerknąć kalkulator/prawo-jazdy-b-przyczepa/
Rokiko
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 35

06 Gru 2023, 12:04

Ok dziekuje za szybką odp. :ok:
Czyli jak zakupie lawete DMC 2500kg masa wlasna 500kg to moge wrzucić auto maks 1900kg
Dobrze rozumiem
tomosi4
Nowicjusz

06 Gru 2023, 12:31