REKLAMA
Auto zbudowane jest na nowej platformie oznaczonej GA-C, zapewniającej niskie położenie środka ciężkości pojazdu, a tym samym stabilną jazdę i sportowe możliwości. UX ma 4495 mm długości, 1840 szerokości i 1520 wysokości.
Lexus UX ma oczywiście napęd hybrydowy. Podstawą jest silnik benzynowy o pojemności 2 litrów i układ hybrydowy 4. generacji. W skład układu wchodzi bezstopniowa przekładnia CVT. Akumulator niklowo-wodorkowy umieszczony jest pod tylną kanapą – pozwoliło to zwiększyć pojemność bagażnika. Łączna moc układu to 178 KM. Lexus UX dostępny będzie z napędem na przód lub na wszystkie koła.
Lexus zapowiada, że nowy model UX wyposażony jest w najnowsze rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo. Wprowadzono tu m.in. najnowszy system Lexus Safety System+ z układami reagującymi na niebezpieczeństwo kolizji, umożliwiającymi wykrywanie pieszych i rowerzystów (także w nocy).
Lexus UX oferowany będzie także w wersji F Sport. Wyróżnia się m.in. innymi zderzakami, 18-calowymi felgami, sportowymi fotelami, sportowym zawieszeniem, systemem Active Sound Control pozwalającym uzyskać sportowy gang silnika.
źródło: Auto Świat
W mojej opinii tył im nie wyszedł