Liberty,Terrano czy Pajero????

23 Lut 2017, 23:43

Witam Panowie i Panie.
Mam konkretne pytanie i proszę o podpowiedź.
Ciągnę dość duży kemping i zdarza mi się wodować i wyciągać łodzie.
Miałem Galopera ale się rozbił był.
Planuje kupić któreś z tych trzech aut. Podpowiedzcie coś.
Nissan Terrano 3.0 Diesel
Pajero 3.2 DID
Jeep Libery 3.7 benzyna
Pozdrawiam serdecznie i dzięki z góry za pomoc.
Stryju
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 03 06 1992
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Hyundai Santa Fe
Silnik: 2.4 146KM
Paliwo: Inne
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

24 Lut 2017, 00:54

Gdzie Liberty czy Terrano do Pajero. Jeśli już to Grand Cherokee i Patrol.
Zasadniczo Pajero będzie z tej trójki najlepsze, ale silnik nie należy do wybitnie trwałych. Radziłbym rozejrzeć się raczej za GC i Patrolem, ew LC 4.0 v6 (bardzo chodliwy temat i trzyma cenę)
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

24 Lut 2017, 01:05

Chce wydać 25 tyś dlatego pytam akurat o te trzy auta. W teren nie jeżdżę,jedynie na narty i czasem błoto.
Stryju
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 03 06 1992
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Hyundai Santa Fe
Silnik: 2.4 146KM
Paliwo: Inne
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

24 Lut 2017, 01:15

Chodziło mi o to, że porównujesz dwie klas - SUV z prawdziwą terenówką.
Nie wiem jak dużą ciągasz przyczepę, ale właśnie te typowo terenowe modele (zwłaszcza na ramie) sprawdzą się lepiej od SUV
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14197
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

24 Lut 2017, 10:03

Zadałem proste pytanie o trzy samochody. Wiem który z nich jest na ramię i które uznane są za suvy. Chodzi mi po prostu o porównanie bo wszystkie są w podobnym przedziale cenowym. Pytam o awaryjność, dostępność części i właściwości trakcyjne.
Stryju
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 03 06 1992
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Hyundai Santa Fe
Silnik: 2.4 146KM
Paliwo: Inne
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

24 Lut 2017, 10:37

Terrano jak juz to 2.7 125KM prosty i trwały silnik.
Rozrząd na kołach, wtryski bez CR.
Jeep Liberty, czirokez w benzynie tez OK.
Pajero 3.2 DID tu z silnikiem trzeba uważać bo mozna wtopić.
Ewentualnie Land Cruiser.
http://www.forum4x4.pl
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

24 Lut 2017, 13:47

A jak się ma do tego co napisałem Terracan?
Na bank auto musi mieć reduktor. To dla mnie podstawa.
Stryju
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 03 06 1992
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Hyundai Santa Fe
Silnik: 2.4 146KM
Paliwo: Inne
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

05 Mar 2017, 00:23

z autek które wymieniłeś silnikowo najmniej awaryjny będzie KJ (liberty na rynku hamerykanckim cherokee na eutopejskim różnice pomijalne)
KJ i Pajero z SS będą miały drogowy napęd 4x4, przydaje się do targania przyczepy :ok: do tego LSD z tyłu też dużo daje, stałą blokada mniej się sprawdza w tym względzie,
3,2 DID z pajero przyzwoity silnik ale zdarzają się awarie i jest kilkabolączek tego silnika, to samo się tycze 3.0 w terrano (to już nie jest stare kowadło TD27T) teoretycznie nie trapi go tyle problemów co w Patrolu ale też nei jest zbyt bezawaryjnym silnikiem.. niestety

co do zawieszenia to KJ i Terrano są dość podobne konstrukcyjnie, iFS z przodu sztywny most na sprężynach z tyłu, Pajero niestety ma już pełne niezależne zawieszenie,
KJ spokojnie przyjmuje LPG i z automatyczną skrzynią chyba najlepiej się będzie sprawował z przyczepą :ok: jeśli masz mechanika który ogarnia amerykańskie auta to będzie dobry wybór :ok:

do stawki można by dołączyć jeszcze troopera 3,5V6 albo jak się nie boisz wyzwań 3.0 w dieslu :naughty:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

13 Mar 2017, 21:55

Witam wszystkich.
Na wstępie dzięki wielkie za wszystkie podpowiedzi.
Dziś kupiłem KJ. Co prawda 2.4 ale to co było mi niezbędne czyli reduktor,to ma.
Jest z naszej sieci dealerskiej i ma potwierdzony przebieg 115 tys km.
Myślę ze nie było się nad czym zastanawiać. Jeszcze raz bardzo Wam dziękuję,
Stryju
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 03 06 1992
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: Hyundai Santa Fe
Silnik: 2.4 146KM
Paliwo: Inne
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005