Xj/Wj/ patrol gr/ pajero co wybrac???

05 Gru 2016, 19:54

Witajcie. Jestem na etapie kupna samochodu które chcę przerobić "delikatnie" pod siebie oraz teren. Doświadczenie mam po 2 latach jazdy delikatnie zmotaną vitara 1.6, lift 2" opony. Chciałbym kupić autko na pewno w automacie. Co do paliwa to marzy mi sie v8 pb ale nie nastawiam sie specjalnie, zależy co osiągnę w budżecie i co poradzicie ;)
Moim faworytem jest wj 4.7pb. Lecz....po "przeoraniu" wszystkich forów boje sie....słabego mostu,mało trwałe i urywajace sie elementy i ramy a raczej jej braku, i oparciu tego bydlaka tylko na podluznicach zespojonych z "podłogą".
Tu lepiej wypada patrol prawda? Czy patrola tak samo zmotam tj.- lift 4-6.5 ", duże szerokie koła z poszeżonymi nadkolami, stalowe zderzaki plus wyciagarka, itp akcesoria....co z elektryka w tych samochodach? Odporność na zalanie?
Zakochany jestem w wj ...ale nie umiem podjąć decyzji czy wybrać w ciemno miłość czy rozum. Tu prosze Was o pomoc. Na zakup samego samochodu przeznaczam max 25k zł. Co wybrać rozsądnego w tej cenie? Bo na zmotanie bryczki sa oddzielne pieniążki. Nie chce kupować gotowej zmoty. Chce to zrobić sam. Poradzicie mi cos? Chyba walka rozegra się między jeepem a nissanem ? Oczywiście każda propozycje i radę przemyśle i rozważę zatem prosze o wskazowki ;) jest ktoś kto może mi doradzić?
e2rduo
Początkujący
 
Posty: 135
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 04 2012
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: BMW 325xi
Silnik: 3.0 218km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009

06 Gru 2016, 17:58

Nikt nic? Czy może post umieściłem tam gdzie nie powinienem ?
e2rduo
Początkujący
 
Posty: 135
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 04 2012
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: BMW 325xi
Silnik: 3.0 218km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009

06 Gru 2016, 18:51

Czy może post umieściłem tam gdzie nie powinienem ?

Raczej nie na takim forum jak powinieneś :naughty: Pytasz o auto do konkretnych celów i raczej od takich osób dostaniesz odpowiedź, która Cię bardziej usatysfakcjonuje
WJ to już jednak "cywilny" samochód i średnio się sprawdzi. Co do mostów to z tego co słyszałem w dieslach były mocniejsze i pasują P&P, ale i tak wątpię, że wytrzymają jakieś kosmicznie duże koła.
Z tych dwóch wybrałbym jednak Patrola, będzie mniej problemów.
Nie myślałeś o LC?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

06 Gru 2016, 20:26

"Pocieszny" by Ci pomógł, ale to raczej nie ten dział.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

06 Gru 2016, 22:00

Temat założyłem tutaj - "Terenowe | Pick-Upy | 4x4 | Off-road" a tu go wrzuciło.
Jestem zakochany w wj, i można go motać chyba bez ograniczeń , no może poza portfelem i ograniczeniami kobiety ;) ale wiem że mosty , napęd ma słaby. Tu wypada lepiej patrol ale czy będę mógł zrobić go pod siebie tak jak zamierzam....xj tez ciekawy starszy i pozornie (?) pancerniejszy....ale podejrzewam ze też słabo z podzespołami...hmm o landku nawet za bardzo nie myślałem choć co nieco czytałem. Wiec dorzucę toyke do wyboru i co wybrać' wj / xj / patrol / landek....hmmm...boje się o podzespoły wiec zagłębie sie w lekture o patrolach...lecz głośno jest o tym ze nie maja sensownego motoru włącznie z tym "wybuchajacym" 3.0Di i problem z smarowaniem (?) Więc jaki silnik w patrolu?
e2rduo
Początkujący
 
Posty: 135
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 04 2012
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: BMW 325xi
Silnik: 3.0 218km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009

07 Gru 2016, 10:35

W Patrolu 2.8 jest mniej problematyczną opcją. "Wybuchy" zdarzały się z powodu kiepskiego chłodzenia jak user po zabawie w terenie nie umył dobrze chłodnicy. Tak słyszałem :)
Ja wybrał bym Patrola jak benzyna LC.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

07 Gru 2016, 12:26

Dzięki. Zatem odpuszcze jeepa ;(
Podejrzewam że padnie na patrola. A czytalem też ze ludzie zmieniaja mosty i osprzęt w jeepach. Lecz chyba nie chcę az tak daleko sie posunąć. Jeep jeszcze kusi automatem i v8. Heh. No dobrze stawiam na rozsądek.
e2rduo
Początkujący
 
Posty: 135
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 04 2012
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: BMW 325xi
Silnik: 3.0 218km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009

07 Gru 2016, 13:04

W Jeepach mocną stroną jest 4.0 i automat. Słyszałem, ze mosty są średnio trwałe. Do bardziej hardcoreowych zabaw Patrol będzie lepszy :D
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

08 Gru 2016, 09:24

e2rduo napisał(a):walka rozegra się między jeepem a nissanem

2 różne auta a w zasadzie 2 różne podejścia użytkowników do offroadu
jeśli chodzi o xj/wj to już sobie musisz odpowiedzieć czy wolisz resor czy sprężyne ile chcesz liftu, mam znajomych co upalają WJty na 33 calowym simexie (po lekko wzmocnionych mostach nawet z blokadami) jeżdżą cieszą się ;) i nei przejmują się gadaniem patrolowców ;) (czyli moim między innymi)
jeśli chcesz dużą bene z pięknym dźwiękiem to masz ją w jeepie, patrola w PB w naszym kraju trudno kupić, a serwisowanie jeśli nie robisz tego sam może być upierdliwe... ale parcha żeby jeździć na 35 nie trzeba dźwigać 6 cali :mrgreen: wszytko zależy jakiego Patrola masz w opcji K/W czy GR
jeśli GRa to która generacja, jaki silnik, każdy ma swoje zady i walety, najpopularniejszy i przez to najlepszy to 2.8 w 3.0 się nie pchaj a reszta jest w zasadzie mało popularna na rynku, żeby wsadzić 35 do parcha wystarczy 3 cale liftu (lepiej jeszcze dołożyć cal na budzie) ale jesteś pewien że auto wytrzyma nawet katowanie na bardzo agresywnej oponie w tym rozmiarze, niestety jest cięższe od jeepa i ma słabszy silnik, porównanie tych 2 auto to tak po prawdzie patrzenie na 2 różne skraje podziałki ;) z jednej strony mocne auto w benzynie ale z mało wytrzymałymi podzespołami z drugiej słaby pancerny czołg :mrgreen: wszytko zależy co nimi chcesz robić ;)


ideałem będzie zmota z wranglera z silnikiem V8 automatem mostami patrola i kołąmi 35 cal :mrgreen: ale po prawdzie bez sensu ekonomicznego :naughty:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

08 Gru 2016, 12:20

Dzięki za odpowiedź ;) nie wiem czy będę katował to auto w extrem offroad. Wiec chyba jeep wystarczy. Poza tym, mieszkam za granicą. Taki jeep będzie uzytkowany na urlopach zatem święta wielkanocne (tydz- 2tyg) w wakacje (3-5 tyg) jesień (jeden tydz) i zima (połowa grudnia do połowy lutego) tak co roku mam urlopy i tak przyjeżdżam do pl. Czy w momencie uszkodzenia mostów zmiana ich na inne to wielki problem i skomplikowany ? Nie potrzebuję brutalnie dużych kół a raczej będę się chciał skupić na jak największej możliwej ich szerokości.
e2rduo
Początkujący
 
Posty: 135
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 04 2012
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: BMW 325xi
Silnik: 3.0 218km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009

08 Gru 2016, 16:37

e2rduo napisał(a):raczej będę się chciał skupić na jak największej możliwej ich szerokości.
a że tak spytam po co?
szeroka opona ma sens na piasku bądź an torfowiskach, jednego i drugiego u nas jak na lekarstwo ;) keśli chodzi o piach tam wysokość (średnica) nie ma znaczenia większe go jeśli o torf i bagno jako takie tam wysokość ma zasadnicze znaczenie
ogólnie jeśli chcesz auto do lekkiej zabawy w terenie, do wyjazdów na urlop itp to poszukaj sobie dużej terenówki czy diesel czy bena nie ma znaczenia

na Twoim miejscu szukał bym Troopera LTD 3,5V6 z automatem i Todem wrzucił 2 cale liftu na zawieszenie cal pod bude i kołą 285/75R16 MT jakieś jeśli konieczność jest to wyciągarke w seryjny zderzak i tyle,
albo coś w ten deseń Pajero lub LC ale na pewno jakieś większe bo jednak spakować się na 2 tygodnie z rodziną do króciaka jest problem :mrgreen: coś o tym wiem :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

08 Gru 2016, 17:03

Nie do końca dobrze sie wyraziłem. Auto bedzie używane w rajdach. Ale rekreacyjnie. Opona szeroko bo po pierwsze mega mi sie to podoba a po drugie bedzie dużo używane auto w zimie. W głębokim sniegu. Chyba że sie mylę i takowa nie zda egzaminu. Auto zarówno na rajdy jak i na jazdę w moich okolicach w pl czyli góry. Do jazdy na codzień po asfalcie mam inne auto w pl.
e2rduo
Początkujący
 
Posty: 135
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 04 2012
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: BMW 325xi
Silnik: 3.0 218km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009

08 Gru 2016, 19:11

Chciałbym osiągnąć podobny wygląd po modyfikacjach. Samochodzik na pewno byłby poprawiony blacharsko i pomalowany- to na start. I wiem ze utopie w tym sporo pieniędzy których nawet połowy nie odzyskał bym przy sprzedaży, ale to moje marzenie, a marzenia się realizuje. Mam na ten cel pieniążki. Poza tym nie sądzę abym chciał to sprzedać. Ten niebieski najbardziej mi się podoba. Chciałbym auta używać zarowno w rajdach jak i wyprawach w weekend. Tak jak mówiłem, do jazdy "po asfalcie" mam cywilny samochód.
e2rduo
Początkujący
 
Posty: 135
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 04 2012
Przebieg/rok: 50tys. km
Auto: BMW 325xi
Silnik: 3.0 218km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2009

09 Gru 2016, 16:31

Pojawił się na aukcji taki WJ wydaje się być ciekawie zrobiony :D
[link do oferty na Allegro wygasł]
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

11 Gru 2016, 18:00

to co tam powklejałeś to są auta do rockcrawlingu, zupełnie nie na warunki u nas, w góry opona wąska z agresywnym bieżnikiem trzymająca na trawersie, szybko wgyzająca się w teren żeby się do twardego dokopać,
ma zimę to są zimówki MTki na zime się nie nadają, jeździ się jak na łyżwach więc od razu daj sobie spokój, nie ma opon na każde warunki,
malowanie auta w teren też nie do końca jest sensowne ;) w naszych warunkach od razy będzie całkowicie porysowane :mrgreen:
chcesz XJta? to kup sensowny stan, kup nie V8 ale 4.0 z automatem znajdź sobie dobry warsztat 4x4 który się zajmi kompleksowo autem amerykańskim (nie nie każdy to ogarnia choć XJ jest dość popularny) i powoli sobie zacznij robić z autkiem, na początek niewielki lift opone 31 cali MT, uchwyty do szarpania auta (to jest podstawa) możesz pomyśleć nad wyciągarką ale to nie jest konieczne na początek i naucz się jeździć (pojedź na jakiś rajd wystartuj w turystyku), pojeździsz rok może dwa i zobaczysz co tak na prawde chcesz robić z autem, przez ten czas nazbierasz troche doświadczenia i przemyślisz po raz 2 czy to auto jest właściwe do zabawy takiej jak planujesz, nie sztuka utopić 40-50 tysi w pomnik którego nikt potem i tak nie kupi
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)