Lód na rurkach klimatyzacji

31 Lip 2016, 21:05

Witam,

Mam taki problem.
Podczas działania klimatyzacji na rurkach przy silniku zbiera się lód.
Całe rurki od klimatyzacji są oblodzone.

proszę o pomoc co jest przyczyną.

Nie mogę dodać foto, więc jeżeli ktoś będzie miał ochotę mi pomoc prześlę foto mailem.

Ps. Klimatyzacja działa normalnie.

Wojtek
wojtgradz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 25 05 1985
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Skoda Octavia II
Silnik: 1.9 TDI 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

10 Sie 2016, 09:07

Miałeś może coś robione z układem kilmatyzacji np. rozszczelnianie układu w celu wymiany jakiegoś elementu?

Nie powinno być szronu a tym bardziej lodu na rurkach klimatyzacji. Moim zdaniem problemem jest przytkany dławik (dysza rozprężna) i przez niego powstaje ten problem. Może być też mało freonu w układzie, ale stawiam na zawór.

Podjedź do warsztatu który zajmuje się klimatyzacjami powiedz jaki masz problem i powinni postawić diagnozę na wyczyszczenie tej dyszy. Przy okazji podczas odsysania czynnika okaże się czy nie było go za mało w układzie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

10 Sie 2016, 09:55

Witam,

Dzięki za podpowiedź. Jutro tj czwartek jadę na serwis klimatyzacji i dam znać co i jak się okazało.

W.
wojtgradz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 25 05 1985
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Skoda Octavia II
Silnik: 1.9 TDI 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

10 Sie 2016, 15:14

Witamy,
Istotne jest to w którym miejscu rurki zaczynają być oszronione.
Jeśli za zaworem rozprężnym to prawdopodobnie on jest przyczyną. Jeśli natomiast na wcześniejszym odcinku to świadczy to o przeszkodzie w przewodzie wysokiego ciśnienia i wstępnym rozprężaniu gazu.
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki

11 Sie 2016, 08:34

One są całe. Od zaworu aż do wejścia do kabiny.
wojtgradz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 25 05 1985
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Skoda Octavia II
Silnik: 1.9 TDI 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

12 Sie 2016, 05:54

Witam,
Byłem na serwisie klimatyzacji i powiedziano mi, że powód zamarzania rurek to nieszczelny skraplacz. Zasugerowano mi wymianę chłodnicy. Podobno można ten skraplacz przy chłodnicy wymienić, są jakieś wkłady ale nie polecają.
Klimatyzacja chodzi bardzo dobrze, ale jednak trzeba będzie pomyśleć o zmianie chłodnicy.

Wojtek
wojtgradz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 25 05 1985
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Skoda Octavia II
Silnik: 1.9 TDI 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    9 rzeczy, które musisz wiedzieć o nitro N2O
    Ludzie nieustannie czegoś poszukują – astrofizycy życia w kosmosie, biolodzy recepty na długowieczność, a tunerzy sposobów na wyciśnięcie jak największej mocy z silników. Ci ostatni mają najłatwiejsze ...

12 Sie 2016, 09:29

wojtgradz napisał(a):że powód zamarzania rurek to nieszczelny skraplacz. Zasugerowano mi wymianę chłodnicy
Faktycznie jest on sprzedawany w komplecie z chłodnicą. Pytanie czy ta nieszczelność kwalifikuje całość do wymiany, ale skoro tak stwierdzili to pewnie tak jest. Chłodnicę ze skraplaczem możesz kupić od około 280zł nową z gwarancją na 12 m-c.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

12 Sie 2016, 09:57

Coś tak pojękiwali, że ten skraplacz da się wymienić, ale nikt się zbytnio nie podejmie odkręcania tego korka, ponieważ go bardzo ciężko odkręcić. Są wkłady ale lepiej jak zrobić dobrze to kupić nową chłodnicę i cieszyć się na kolejne lata z jej użytkowania.

Wojtek :D
wojtgradz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 25 05 1985
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Skoda Octavia II
Silnik: 1.9 TDI 105KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

12 Sie 2016, 10:38

Daj znać zatem jak już będziesz po zmianie czy wszystko będzie ok.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999