REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Jeden z lepszych samochodów w tym segmencie który jest niedocenianyastapaa napisał(a):* Mitsubishi Lancer 1.8 143 KM - dodatkowo musiałbym w nim radio wymienić + jest mocno plastikowy w środku, ale podobno kultura jazdy i praca silnika jest mega
Ciężkie auto silnik ten średnio sobie z nim radzi i w twoim budżecie będzie ciężko o dobry egzemplarz. Tu kusi ciekawe wnętrze. Ale regulacja zaworów przez szklanki jak dobrze pamiętam.astapaa napisał(a):* Insignia 1.8 140 KM - podobno mocno awaryjna i jednak chyba przekracza mój budżet
Można kupić egzemplarz bez rdzy ale ciężko go trafić, oba silniki dają radę całkiem nieźle na LPG. Ty szukasz modelu po 2010 więc trzeba tu uważać bo wtedy wchodziły silniki na wtrysku bezpośrednim i one już do gazu nie bardzo się nadają i instalacja jest znacznie droższa.astapaa napisał(a):* Mazda 6 II 1.8 lub 2.0 - jednak obawiam się trochę rdzy, brat ma 6 I 2.0 i do wnętrza czy samej jazdy nie mam zastrzeżeń
Fajny silnik jak się jeździ na benzynie można pojechać całkiem dynamicznie korzystając z VTEC-a ale i oszczędnie jak nie przekraczamy 3,5tyś obr. Do gazu średnio się nadaje bo nie ma tu hrydrauliki tylko ręczna regulacja zaworów. Jeżeli chciałbyś założyć tu LPG to moim zdaniem tylko z dotryskiem benzyny w celu chłodzenia gniazd zaworowych to jedyne wyjście żeby ten silniki służył w miarę długo przy takim zasilaniu.astapaa napisał(a):* Honda Civic VIII 1.8 140 KM - podobno Hondy średnio lubią gaz
O dieslu nie myśl bo on się nie nadaje pod Twoje wymagania. Focusy mają razem z Volvo najlepsze zawieszenie w swoim segmencie jeżeli chodzi o prowadzenie auta i o tym warto tu pamiętać. Silniki benzynowe nie są najlepsze a ten który podałeś może okazać się dosyć drogi w eksploatacji.astapaa napisał(a):* Ford Focus/Mondeo MK4 2.0 145 KM - sytuacja jak z Hondą, lecz od groma ludzi w pracy ma MK4 i polecają gorąco, ale 2.0 140 KM Diesla, ale do miasta średnio go widzę, z benzyn też polecają 2.5T, ale nie ten budżet, nie wiem jak sobie radzą 2.0, niby jest ich dużo w wersji Pb + LPG, ale średnio z opiniami
Dosyć trwała jednostka, silnik na pasku rozrządu ale ma regulację zaworów przez szklanki i tu trzeba to kontrolować co jakieś 30tkm przy jeździe na LPG. Tu lepiej poszukać 1.6 MPI 122KM ten silnik znakomicie znosi instalację gazową i rozrząd jest na łańcuchu.astapaa napisał(a):* Kia Ceed 2.0 143 KM - brak informacji, ktoś mógłby się wypowiedzieć?
Co do silnika masz rację, co do części to raczej nie powinno być z nimi problemu ale wykonanie wnętrza wypada tu trochę gorzej niż w Oplu.astapaa napisał(a):* Chevrolet Cruze 1.8 140 KM - podobno silnik jak w Insigni, ale Chevrolet nie jest już produkowany na Europę, jak wygląda sytuacja z dostępnością części, awaryjnością i wnętrzem?
Przy zwykłym 2.0 M4R regulacja zaworów nie jest hydrauliczna i ten silnik nie bardzo nadaje się pod LPG ze względu też na delikatne głowice. Lepszym rozwiązaniem był silnik F4R 136KM i wersja turbo którą wymieniłeś.astapaa napisał(a):* Renault Megane III/Laguna III - 1.6 wydaje mi się za słaby a inny polecany silnik to 2.0T, nie wiem jak wygląda sytuacja ze zwykłym 2.0
Citroena raczej bym sobie tu opuścił szczególnie C5 z hydraulicznym zawieszeniem bo o ile działa to jest to fajne i komfortowe ale jak zaczną się problemy to koszt na pewno będą spore.astapaa napisał(a):* Citroen C5 2.0 140KM - stać mnie na samochód z początku produkcji, który miał problemy z wyciekami w hydraulicznym zawieszeniu + mam wrażenie, że zjadłyby mnie koszty napraw/drobnych usterek, nawet na normalnym zawieszeniu (a to jest trudno dostępne). Ogólnie w moim budżecie samochód byłby szrotem. A C4 z silnikiem 1.6 wydaje mi się za słaba.
Silnik jeden z najlepszych i tolerujący bezproblemowa gaz taki sam występował częściej w S60. Wnętrze może nie zachwyca ale za to fotele są bardzo wygodne. Dobrze się prowadzi patrz wyżej Focus.astapaa napisał(a):Chyba to wszystkie możliwe propozycje, zostaje jeszcze S40 z 2.4, ale nie wiem kompletnie nic o tej konstrukcji i jednak trochę mnie odrzuca wnętrze.