LR Freelander modernizacja ?

30 Mar 2010, 21:00

Witam
Moim zdaniem ściąganie jednego z wałów nie ma sensu! Dlaczego? Już tłumaczę:
Auto waży ponad 1600kg części i elementy zastosowane w tego typu SUV-ach są tak zaprojektowane/obliczone i wykonane by wytrzymywały odpowiednie obciążenia. Właśnie te elementy napędu zbyt szybko się zużywają (potem czytamy, że reduktor pada i Ferdki są do du...py)!!!
Jeżeli obciążamy tylko jedną oś samochodu to narażamy (osłabiony) napęd na szybsze wykończenie.
Pozdrawiam
Freelander Td4-2004r HSE Sport 140 KM
blackpit
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 11
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Wałbrzych

30 Mar 2010, 21:09

blackpit napisał(a):Witam
Moim zdaniem ściąganie jednego z wałów nie ma sensu!
i tu kolegi nie rozumie Jakiego Jednego . Tak z ciekawości zapytam czy kolega widział kompletny wał w freelanderze ?? :mrgreen:
amik
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 170
Miejscowość: dolnoslaskie

30 Mar 2010, 21:20

tomgdax napisał(a): czy zjęcie szkodzi czy nie, plusy wiemy jakie są , ale jakie minusy tylko prawdziwe nie insynuacje.

zanim cokolwiek "uprawnisz", zadaj sobie jedno ważne, zajebiście ważne pytanie:
czy kultura techniczna wąsatego polaczka strugającego przekładki frelków w stodole jest wyższa od anglacko niemieckich inżynierów ?
sbb
Początkujący
 
Posty: 85
Miejscowość: posen

30 Mar 2010, 21:21

Widziałem kolego :grin: !
Moja uwaga odnosiła się na "odpięciu" jednej osi!

[ Dodano: Wto Mar 30, 2010 22:30 ]
"...zanim cokolwiek "uprawnisz", zadaj sobie jedno ważne, zajebiście ważne pytanie:
czy kultura techniczna wąsatego polaczka strugającego przekładki frelków w stodole jest wyższa od anglacko niemieckich inżynierów ?..."

Kolego nie będę polemizował na temat "polaczka" strugającego przekładki w stodole!!!
Z autopsji wiem, że czasami ten "polaczek" jest mądrzejszy od tego z wiedzą "niemiecką" bo skrajane nowe BMW z rożnymi blokadami elektronicznymi śmigają po naszych drogach ze "stodołowymi" poprawkami! Wiec proszę nie wypowiadaj się na tematy na które nie masz zielonego pojęcia!
PS
Linkę od sprzęgła Seacie w Niemczech wymieniało mi 2 szkopów 1 godzinę w pocie czoła, a u nas wymienił to jeden człowiek w 15 minut!!
blackpit
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 11
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Wałbrzych

30 Mar 2010, 21:51

REASUMUJAC JESLI W MNIARE DBASZ O NAPEDY, TZN. OLEJ LOZYSKA, nie uzywasz auta w terenie to smialo sciagaj. ja tak robie na lato i jest wszystko ok kolejny rok. pozdro


NIE MA SENSU SIE KLUCIC. NIECH WPISZA SIE OSOBY KTORE SCIAGNELY WAL I COS IM SIE PRZEZ TO POPSULO I OSOBY KTORYM NIC SIE NIE POPSULO PO SCIAGNIĘCIU

JA NALEZE DO TYCH ZA SCIAGANIEM WALU
1. ZA TAK ----RAFCIUCH----
land rover freelander 2000r. 1.8 petrol 120KM
rafciuch
Aktywny
 
Posty: 414
Miejscowość: grudziadz

30 Mar 2010, 21:57

a ściągajta se ile wlezie i śwagra zangażujta, łatwiej pójdzie
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
sbb
Początkujący
 
Posty: 85
Miejscowość: posen
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nadwozie koncepcyjnej Kia Sportspace
    W przeciwieństwie do klasycznych pojazdów typu kombi, station wagon czy nawet shooting brake – Kia Sportspace wyróżnia się zdecydowanie odmienną i wyszukaną architekturą w stosunku do tradycji. Wydłużoną ...

30 Mar 2010, 22:02

jo racje masz polac mu
land rover freelander 2000r. 1.8 petrol 120KM
rafciuch
Aktywny
 
Posty: 414
Miejscowość: grudziadz

30 Mar 2010, 22:02

Czas pokaże, co padnie :grin:
Ja nie jestem zwolennikiem odpinania napędu, ale to rzecz gustu..., może i oszczędności jeżeli chodzi o paliwo. Uważam, że auto powinno jeździć na tym na czym było stworzone. Wspomniałem o ciężarze auta a to jest argument za tym żeby tego nie robić i nie wykańczać pozostawionego jednego napędu.
PS
Widziałem jak gościu tankował gaz do Seicento o pojemności 0.9L!!! Zaproponowałem mu żagiel..., miałby taniej! :grin:
Freelander Td4-2004r HSE Sport 140 KM
blackpit
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 11
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Wałbrzych

30 Mar 2010, 22:05

a jeszcze jedno usprawnienie mi sie przypomniało
jakbyscie chcieli usprawnić działanie kompa ( tego na którym piszecie teraz ) czyli przyspieszyć, bo jest np. mułowaty to usuńcie folder:
C:\WINDOWS\system32
sbb
Początkujący
 
Posty: 85
Miejscowość: posen

30 Mar 2010, 22:07

Widzę, że odporny jesteś na krytykę :grin:
Pozdrawiam
Freelander Td4-2004r HSE Sport 140 KM
blackpit
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 11
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Wałbrzych

30 Mar 2010, 22:15

jaka tam krytyka :mrgreen:
tu sa poprostu jaja jak berety, nie ma drugiego takiego miejsca w sieci, w którym mozna by sie tak pośmiać
czasami mam wrażenie , ze własciciele frelków maja dostęp do naprawdę dobrego towaru,
tez bym sobie taki zapalił
:mrgreen:
sbb
Początkujący
 
Posty: 85
Miejscowość: posen

30 Mar 2010, 22:20

"sbb: To było dobre!!!! :grin:
Dałbym pojarać, ale "towar" został mi już przy samych paznokciach :grin:
Pozdro
PS
Mam nadzieję, że coś w tych wizjach pomożemy "potrzebującym"
blackpit
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 11
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Wałbrzych

30 Mar 2010, 22:34

potrzebujący niech lepiej jadą do mechanika od LR zamiast grzebac na parkingu wespół w zespół z panem kaziem co to się zna;
bo frelka, podobnie jak zegarka, widelcem się nie naprawia

:mrgreen:
sbb
Początkujący
 
Posty: 85
Miejscowość: posen

31 Mar 2010, 00:39

pany hakuna matata :mrgreen: jak was quarwa czytam to mi sie odechciewa po drodze jeździć.
1) nie macie wiskozy na wale bo to nie golf
2) rozłączenie wału nie powoduje zmiany ilości obracających się części w samochodzie ( za wyjątkiem wału który wyrzuciliście)
3)jak sobie po wakacjach założycie ten wał to się nie zdziwcie jak mechanizmu różnicowego nie będziecie juz mieć,
4) przyśpieszenie wzrośnie ale przekazanie mocy na asfalt i zachowanie się auta na drodze się pogorszy
5)wiskoza lepiej działa w lecie niż w zimie (lepiej zasprzęgla jak jest ciepło)
6)oszczędnośc paliwa rzędu litra to nie oszczędność
7) nie przedłuża żywotności łożysk ponieważ one kręcą się dalej tak jak się kręciły
8 ) skraca żywotność krzyżaków ( zastoją się podczas leżakowania później zaczynają pracować dostają luzów i mówią papa)
9) jeśli używasz auta na drodze zostaw ten wał w spokoju
10) jeśli próbujesz frelka używać w terenie to zmień auto na terenowe
13) w razie poślizgu długotrwałego jednej osi wiskoza się "spali" (długotrwałe buksowanie w błocie)
12) centralny dyfer poprawia mobilność auta w każdych warunkach, a zwiększa bezpieczeństwo jazdy w warunkach trudnych (śnieg, deszcz)



@karson
1)znam więcej terenówek z odłączanym tyłem :mrgreen: w tym 1 polską
2) TAK jesteś nienormalny masz LRa :mrgreen:
3) też bym sobie kupił jak by mnie stać było :mrgreen:
@sbb możemy się założyc że nie pojadą :mrgreen: co najwyżej zmienią widelec na łyżeczke :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

31 Mar 2010, 14:20

... i niech to będzie skwitowanie tematu. kto chce niech odpina.
z jajecznym pozdrowieniem
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005