LR Freelander - sprzęgło wiskozowe

16 Sty 2009, 17:33

witam mam pytanie czy ktoś wie jak sprawdzic czy wisko jest sprawne bo słyszałem że najczęściej przyczyną awarii reduktora jest wpierw uszkodzone sprzęgło wiskozowe a ja jestem właśnie po wymianie reduktora i boje się że jeśli to prawda to historia się powtórzy a to są nie małe koszta.Mam jeszcze jeden problem przy pierwszym odpaleniu auta(po nocy) świeci się kontrolka od ciśnienia oleju jeśli podniosę obroty do 3000 to ona gaśnie i wszystko jest ok do następnej dłuższej przerwy
Ostatnio edytowany przez antek3006, 19 Maj 2009, 22:47, edytowano w sumie 1 raz
antek3006
Nowicjusz
 
Posty: 9

16 Sty 2009, 20:39

Mi też się zapala i świeci przez kilkanaście sekund ale tak podobno ma być.
A t adłuższa przerwa to ile dokładnie?Dzień?Dwa?
motorro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 651
Miejscowość: Ziemia Lubuska/Dolny Śląsk

17 Sty 2009, 14:34

ta przerwa to różnie ale te 6 godzin wystarczy aby po odpaleniu świeciła się kontrolka najgorsze jest to że silnik pracuje wtedy bez smarowania i to go może wykończyc
antek3006
Nowicjusz
 
Posty: 9

17 Sty 2009, 14:41

Nie wydaje mi się ,żeby ta kontrolka powinna się tak długo palić.U mnie gaśnie natychmiast po zapaleniu silnika i w każdym samochodzie jaki miałem tak było.
Ostatnio edytowany przez MCARTUR, 17 Sty 2009, 15:50, edytowano w sumie 1 raz
Freelander TD4
MCARTUR
Aktywny
 
Posty: 268
Miejscowość: gdzieś na południu

17 Sty 2009, 15:46

I dalej nikt nie wie ile czasu się świeci.Jak mi się świeciła nawet kilka minut po odpaleniu to wymieniłem olej i wszystko ok.
motorro
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 651
Miejscowość: Ziemia Lubuska/Dolny Śląsk

17 Sty 2009, 16:23

kontrolka gaśnie po max 2 sekundach chyba ze cos jest nie tak
Suzuki Jimny
Mitsubishi Outlander
Land Rover Discovery 3 ChallangeG4
macpaw5
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 663
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Przyczyny dymienia z rury wydechowej w dieslu
    Czy mając samochód z silnikiem wysokoprężnym (diesla) narażeni jesteśmy na dymienie z rury wydechowej? To pytanie pewnie zadaje sobie nie jeden właściciel diesla Postaram się opisać jakie są przyczyny dymienia z rury ...
    Braki techniczne, niesprawność auta - wypadki drogowe
    Niesprawność techniczna pojazdu była w zeszłym roku przyczyną przeszło 150 wypadków drogowych, około 60 z nich miało miejsce z powodu zawinionej przez kierującego niesprawności auta. W konsekwencji zginęło kilka osób, ...

18 Sty 2009, 09:08

wykręć czujnik ciśnienia oleju i sprawdż ciśnienie oleju czujnikiem mechanicznym nie ryzykuj dalszej jazdy bo możesz miec duże koszty (prawdopodobnie czujnik ciśnienia cena ok 40zł(oby to)
fredas
Początkujący
 
Posty: 139

18 Sty 2009, 13:25

mechanik sprawdzał ciśnienie i do czasu kiedy nie doda się gazu do 3000 obrotów to ciśnienia nie ma.Od wczoraj za każdym razem po odpaleniu kontrolka oleju nie gaśnie bez podniesienia obrotów.Tak się zastanawiam czy niema jakiegoś zaworu zwrotnego w układzie smarowania silnika który mógł się uszkodzić ale to tylko moje rozmyślania bo jestem likiem i nie znam budowy silnika.Czy na temat sprzęgła wiskozowego ma ktoś jakąś wiedzę bo ja nadal nie wiem jak sprawdzić czy ono jest dobre.
antek3006
Nowicjusz
 
Posty: 9

24 Sty 2009, 22:29

A sprawdzałeś poziom oleju ? Jeżeli poziom jest prawidłowy i olej jest świeży to może być pompa .
jurek62
Początkujący
 
Posty: 141
Miejscowość: warszawa ząbki

25 Sty 2009, 00:56

antek3006 napisał(a):witam mam pytanie czy ktoś wie jak sprawdzic czy wisko jest sprawne bo słyszałem że najczęściej przyczyną awarii reduktora jest wpierw uszkodzone sprzęgło wiskozowe


Swego czasu był podawany test: jedź ze stałą prędkością po możliwie małym promieniu, włącz sprzęgło (wciśnij pedał sprzęgła) i jeśli czuć wyraźne hamowanie - to jest efekt nadmiernie "sklejonego" sprzęgła wiskotycznego. Należy je bezwzględnie czym prędzej wymienić, ponieważ wprowadza ono wtedy bardzo duże naprężenia w czasie jazdy po łuku na podłożu przyczepnym (asfalt, beton, itd).
--
Pozdrawiam.

Adam.
Rander
Początkujący
 
Posty: 104
Miejscowość: Polska ;)
Auto: Mitsubishi Pajero II
Silnik: 2.8TD/125KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Sty 2009, 16:44

witam olej jest w porządku i stan i świeżość raczej też sądzę że to pompa
antek3006
Nowicjusz
 
Posty: 9

17 Lut 2009, 20:34

Jak rozpoznać zdemontowane sprzęgło wisko czy jest dobre?
smallman
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Głogów

18 Lut 2009, 20:55

Zrób zdjęcie i daj na forum to zobaczymy i doradzimy a tak trudno co kolwiek powiedzieć.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

18 Lut 2009, 21:57

Myślę że zdjęcia to trochę mało ale może są fachowcy?
jurek62
Początkujący
 
Posty: 141
Miejscowość: warszawa ząbki

18 Lut 2009, 23:07

Z zewnątrz wszystko wygląda dobrze, chodzi mi o to czy wałki powinny sie obracać w rękach, jeśli nie to przy jakim naprężeniu powinny się obracać w przeciwnych kierunkach. Czy to jest jakaś metoda na sprawdzenie sprzęgła?
smallman
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Głogów