Karson napisał(a):opisałaś się ale nic nie wniosłaś do dyskusji
możesz mi wyjaśnić co oznacza pojęcie permanentny napęd? albo co miałaś na mysli pisząć, że może też być dołączany napęd, a Frontery nie polecasz (a opel właśnie ma dołączany)?
To , ze nic nie wnioslam do dyskusji to jest akurat Twoj subiektywny poglad , tym bardziej to dziwne , ze jest dokladnie odwrotnie , nic nie wnosimy do dyskusji gdy obrazamy osobe , z ktora dyskutujemy np piszac jej "nic nie wnioslas do dyskusji , a sie opisalas " .
Wszystkimi samochodami , o ktorych pisze jezdzilam .Nie polecam frontery bo na sliskiej jezdni zima wylecielismy z rodzina z drogi podczas manewru wyprzedzania , a maluch przed nami pojechal bez problemu.Ta sama frontera potrafila na zakrecie wyleciec na drugi pas gdy byla sliska jezdnia po deszczu .W terenie owszem , dobra ..miala reduktor , a poza tym wlaczalo sie naped na druga os , pod warunkiem nie przekroczenia 100 km/h . Po dwoch latach eksploatacji wszystko w niej skrzypialo , palila duzo ( silnik 3.2 V6) , a poza tym miala usterke elektroniczna , ktorej na gwarancji nie potrafiono naprawic, otoz podczas jazdy nagle szly obroty do gory ( podczas zwalniania przed rondem np) , trudno bylo opanowac auto .Po podlaczeniu do komputera w serwisie nic nie wylazilo.
Mowiac permanentny naped mam na mysli staly naped na 2 osie , taki jaki maja samochody subaru np , albo mitsubishi outlander turbo 202 KM.
Natomiast piszac o SUVach wspomnialam , ze najczesciej ( nowy mitsubishi outlander , nissan x-trail ) maja opcje 2wd, auto , lock.Lock to jest wlaczenie stalego napedu na 4 kola ( przy niezbyt duzych predkosciach). Gdy chcesz ekonomicznie to jezdzisz sobie na opcji 2wd , a jak chcesz aby elektronika za Ciebie podejmowala decyzje to wlaczasz sobie przycisk auto .Honda CR-V na np naped auto tylko ( tylna os sama sie wlacza gdy jest uslizg ).Nie wyczytalam tego
![Smile :)]()
, jezdze takimi samochodami .Wlasnie sprzedalam x-traila i kupilam nowa crv.
Sorry , ze sie "opisalam" , ale chyba na forum sie pisze wlasnie ?!:)
an-ka