Małe auto do pracy - 10.000PLN

21 Sty 2015, 21:44

Witam,
poszukuję auta z segmentu B do pracy, w aucie nie będzie nic przewożone to bagażnik nie gra żadnej roli. Jestem dosyć wysoką osobą (197cm wzrostu) więc potrzebuję trochę miejsce nad głową. Samochodem będę jeździł czasami z czteroma osobami, więc przyda się wersja pięciodrzwiowa. Dziennie będe pokonywał około 80km - 60km miasto, 20km trasa. W grę wchodzi silnik tylko benzynowy, bardziej zależy mi na miejscu w środku, z przodu jak i z tyłu niż na niskim spalaniu. Cena to max. 10.000PLN.
Za czym polecaci się oglądać? Dzisiaj sprawdzałem Fiata Punto z 2004 roku, to na tylna kanape ledwo wszedłem - wyprostować się nie było opcji :lol: Znajomy mi poleca Corse C, co Wy na to? Za czym się jeszcze warto rozglądać biorąc pod uwage moje kryteria?
emerge1990
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Skoda Superb
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

21 Sty 2015, 23:21

2 metry wzrostu i chcesz mieszczucha coś mi tu nie gra. Za 10000 zł to bierz minimum segment c a najlepiej auta jeszcze klasę wyżej np. Mondeo mk2.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Sty 2015, 23:30

Za 10 tysięcy to już Mondeo Mk3, chyba że wersja ST200 albo 2.5 v6 to jak najbardziej Mk2, jednak Mk3 1.8 w podstawie dostanie. :ok:
Zgadzam się że minimum segment C czyli np. Astra, Focus, 307, A3, Golf, Leon, Elantra <--- auta podałem przykładowe.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

22 Sty 2015, 12:07

Napisz coś o swoich innych jeszcze preferencjach co do auta. Interesuje cię prestiż i lans ,czy koszty utrzymania,prostota konstrukcji,cześci itp..?
Moim daniem jak chcesz kompromisu,to za 10 k. rozglądaj się za "oklepaną" Astrą II z prostą benzynówką z końca produkcji. Zapewniam cię,że zmieścisz się w środku na każdej kanapie,tanio naprawisz i wymienisz w tym aucie wszystko,trwałość mechaniczna będzie zaletą tego auta,naprawi ci to auto każdy mechanik. Do tego zawsze w tym przypadku jest szansa na lpg. Omijaj tylko silnik 1,6-16V i najmniejszy 1,2-16v. Najlepszy to 1,6-8 V MPI-84 KM, a z 16-zaworówek 1,8 i 2,0.
Najtrwalszy jest toporny prostak na jednopunkcie ale muł 1,6-8v -75KM.
Inną alterantywą ale trudniejszą do znalezienia jest Octavia I.
Ma te same zalety co Astra. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

22 Sty 2015, 22:50

Wygląd nie jest ważny, zależy mi przede wszystkim na prostej i w miarę bezawarynej konstrukcji. Ma to być drugi samochód który będzie mi służył tylko do pracy, bo póki co przez ostatnie miesiące mój Superb był już dwa razy u lakiernika, bo pewne osoby znalazły chyba prawo jazdy w chipsach :x A chciałbym małe auto, ponieważ bardzo często muszę sobie odpuszać jakieś ciasne miejsce parkingowe ze względu na gabaryty auta, gdzie Corsa, fiesta czy czymś podobnym miałbym szanse się zmieścić i dzięki temu zaoszedzałbym sporo czasu na szukaniu miejsca do zaparkowania w zatłoczonym centrum.
emerge1990
Nowicjusz
 
Posty: 3
Auto: Skoda Superb
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

23 Sty 2015, 11:36

1,6-8 V w Astrze Ii to prosta bezawaryjna i lubiąca gaz jednostka,dzięki czemu jeździsz bardzo ekonomicznie,problemem moze być jedynie rdza,ale jeżeli zabezpieczysz po kupnie to będziesz miał spokój. Auto nie jest też duże zgodnie z Twoimi wymaganiami. Ode mnie propozycja także Megane I z silnikiem 1.6
Petrostar
Początkujący
 
Posty: 220
Auto: VW Polo
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    (nie)Wiadome zmiany w branży motoryzacyjnej
    Cenowa karuzela w branży motoryzacyjnej dopiero się rozkręca. Zmiany w mandatach czy cenach samochodów to nie wszystko. Modyfikacje czekają kierowców również w zakresie cen OC. Przeciętny koszt ubezpieczenia ...

23 Sty 2015, 12:31

Astra G nie powinna mieć problemów z rdzą, no chyba, że była bita i naprawiana i teraz zaczyna coś wychodzić. :no: Może inaczej trzeba do problemu rdzy podchodzić w Astrach produkowanych w Polsce, ale to inna historia :?

Megane I też można polecić w 1.4 95km, sam ostatnio taką jechałem i zbiera się bardzo przyzwoicie. Wcześniej myślałem, że tylko 1.6 16v, ale 1.4 jest fajnie spasowane i optymalne do takiego polifta.

Fajna Megankę I z dobrym wyposażeniem kupić z końcówki produkcji (2001, 2002 rocznik) za max 7k. Wrzucić z dwa na pakiet startowy i masz autko, że mucha nie siada :wink: Sam szukam do dyszki, ale chyba wybór padnie na Megankę I :ok: i zostaną jeszcze jakieś oszczędności na wakacje.
Jav
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 103
Miejscowość: Poznań
Prawo jazdy: 01 09 2007
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Citroen Saxo / VW Transp. T5
Silnik: 1.2 / 1.9 TDI 2005r
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

23 Sty 2015, 21:22

Jav napisał(a):Może inaczej trzeba do problemu rdzy podchodzić w Astrach produkowanych w Polsce, ale to inna historia :?


Bez przesady. Moja ma w 100% oryginalną powłokę lakierniczą i ani śladu rdzy. Większym problemem w wersjach PL były ubogie wyposażenia i wyciszenie.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

23 Sty 2015, 21:44

Killaz napisał(a):Większym problemem w wersjach PL były ubogie wyposażenia i wyciszenie.
Tak, potwierdzam w 100%
Problem blachy w polskich Astrach występował w modelu F.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

23 Sty 2015, 22:59

również potwierdzam, mam w domu astrę g z 2001roku i rdzy na niej niema :)
pawel93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 497
Miejscowość: Gliwice
Prawo jazdy: 13 07 2009
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: BMW e91 335i
Silnik: 335i 306km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008