Małe zewnątrz, przestronne wewnątrz - do 12 tys. zł

21 Maj 2015, 08:54

Cześć :-)

Szukam auta segmentu B lub C, które będzie przestronne wewnątrz. Ostatnio miałem okazję przejechać się Fordem Fiestą (tym od 2001 r) i co mnie zaskoczyło, to fakt, że jest ono bardzo przestronne. Sam jeżdżę kompaktem, a tutaj auto segmentu B było dla mnie o wiele bardziej wygodne i większe.
A jako, że potrzebuję drugiego auta, które będzie jeździło przez pięć dni w tygodniu na odcinku 7 km i raz w tygodniu na odcinku 25 km, to postanowiłem się za czymś takim rozejrzeć.
Budżet to 12 tys. zł. Musi być tanie w utrzymaniu. Moje typy:

- Fiat Grande Punto 1.4 / 1.3 Multijet (wiem, że diesel do miasta średnio, ale zbiera bardzo dobre opinie)
- Toyota Corolla E12 1.4 / 2.0 D4D (na 1.6 za mało kasy)
- Ford Fiesta (tutaj nie wiem jak silnik, podobno 1.4 jest dobry, ale rzadko spotykany)

I w sumie to tyle, bo nie orientuje się w autach tej klasy za bardzo. Jako, że od czasu do czasu będę nim jechał gdzieś dalej, to chciałbym, żeby miało wygodne fotele i było dość ciche (przy 90 km/h). Ale to nie jest konieczność, w razie czego kupię maty i je sobie wyciszę.
Wiem, że z Corollą i GP w tym budżecie będzie niełatwo, ale na tyle mi się podobają te auta, że jestem skłonny trochę za nimi pojeździć i poszukać jakiejś okazji, choćby miała jakieś delikatne wgniotki.
Teren poszukiwań: mazowieckie i okoliczne województwa (nie więcej niż 150 km od W-wy).
Offro
Początkujący
 
Posty: 153

21 Maj 2015, 09:22

1.3 MJ jest dobry, to prawda, ale do pewnego przebiegu. Wtedy inwestycje w niego są w zasadzie nieopłacalne
2.0 d4d jest nieudany. Jeśli już koniecznie diesel to 1.4 d4d
W Fieście dobry jest 1.25
Ode mnie Honda Jazz :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Maj 2015, 10:32

A co z tym Multijet jest nie tak? Ciężko kupić diesla z małym przebiegiem wiec to trochę niepokojące.
1.25 we Fiescie to trochę mało :P
Offro
Początkujący
 
Posty: 153

21 Maj 2015, 11:00

Zacznijmy od początku. Kto najczęściej kupuje diesla w małym aucie? :sly: Podpowiedź- floty. Autami tego segmentu jeżdżą pracownicy szeregowi, ci najniższego szczebla, a więc auto mają w głębokim poważaniu. Tak więc stan większości aut będzie...kiepski. Kolejną wadą jest nisko umieszczona miska olejowa, co z kolei przy byle krawężniku oznacza rychłe wycieki środka smarnego oraz generalnie duże jego zużycie. Lubi się zerwać łańcuch rozrządu, słabe turbosprężarki, słabawe sprzęgło. Krążą plotki o... "zanikaniu mocy" w czasie wilgotnej pogody
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Maj 2015, 12:33

Czyli lepiej szukać benzyny. A jak oceniasz silnik 1.4 w Fiescie? Corolle można znaleźć w tym budżecie czy za mały? Jeszcze jakies pomysły?

Tak w ogóle czy utrzymanie np Mondeo będzie wiele droższe niż Fiesty?

Jak oceniacie Peugeota 307? Na forum widzę ze są polecane a opinie na autocentrum wskazują, że psuje się non stop, szczególnie elektryka
Offro
Początkujący
 
Posty: 153

21 Maj 2015, 13:08

Offro napisał(a):Corolle można znaleźć w tym budżecie czy za mały?

Znajdzie. Początek produkcji, raczej biedniejsza wersja i silnik 1.4, ale można szukać.

Offro napisał(a):ak oceniacie Peugeota 307? Na forum widzę ze są polecane a opinie na autocentrum wskazują, że psuje się non stop, szczególnie elektryka

Że są tu polecane to nic nie znaczy, wypisywał kiedyś użytkownik Łysy30 liczne typowe problemy, a i tak nie dotarło.

Więc może inaczej - 307 miał 18 lub 19 akcji serwisowych. Jest to niechlubny rekord motoryzacji, można powiedzieć, że oficjalnie czyni go najbardziej niedopracowanym i najgorzej wykonanym fabrycznie autem w historii.
Laguna II przy tym złomie wypada jak Porsche.
Co gorsza, wiele awarii wymaga wizyty w Peugeocie, a ich ASO to kompletna porażka. Jakość z FSO za ceny z Mercedesa.
Dodatkowo kompletnie niczym się to nie wyróżnia, ani to szczególnie wygodne, ani ładne, ani dobrze nie jeździ. Nic w tym nie ma ciekawego. Moim osobistym ulubionym akcentem z czasu spędzonego w 307 był dźwięk zamykania drzwi wzięty z Poloneza...

Podobno po lifcie jest lepiej, w sensie jakości. Ale to i tak nie wiadomo po co. Jak powiedzieli w TG, dając 308 tytuł 2-giego najgorszego auta w historii, z pamięci: "żaden Peugeot od 20 lat nie był wart kupienia, w tych samych cenach jest mnóstwo lepszych aut". Ciężko się z tym nie zgodzić...
krzycho
Początkujący
 
Posty: 107
Prawo jazdy: 0- 0-2002
Auto: Peugeot 207
Silnik: 1.4 16V
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Chevrolet Corvette C1
    Zupełnie inne oblicze ma natomiast Corvette C1. Pierwsza generacja legendarnego sportowego Chevroleta była dostępna wyłącznie ze zdejmowanym dachem. Miała być odpowiedzią na brytyjskie i włoskie kabriolety importowane po ...

21 Maj 2015, 18:08

Porównania 307 do Lagi II nie skomentuje bo znowu będziesz mnie sądem straszył. :roll:
Auto jest okej, ma wady i zalety jak każdy Focus, Golf czy inna Astra. Dwa pierwsze lata to problemy z samozapłonem. Potem zostało to wyeliminowane. Po lifcie auto praktycznie nie ma wad. To znaczy jest ich bardzo mało. :ok:
Co do przestronności w klasie B, o ile można o takowej mówić to zobacz na w/w Jazz, Forda Fusiona najlepiej 1.6 oraz Grande Punto 1.4 77KM
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra