Małe zewnątrz, przestronne wewnątrz - do 12 tys. zł

21 Maj 2015, 07:54

Cześć :-)

Szukam auta segmentu B lub C, które będzie przestronne wewnątrz. Ostatnio miałem okazję przejechać się Fordem Fiestą (tym od 2001 r) i co mnie zaskoczyło, to fakt, że jest ono bardzo przestronne. Sam jeżdżę kompaktem, a tutaj auto segmentu B było dla mnie o wiele bardziej wygodne i większe.
A jako, że potrzebuję drugiego auta, które będzie jeździło przez pięć dni w tygodniu na odcinku 7 km i raz w tygodniu na odcinku 25 km, to postanowiłem się za czymś takim rozejrzeć.
Budżet to 12 tys. zł. Musi być tanie w utrzymaniu. Moje typy:

- Fiat Grande Punto 1.4 / 1.3 Multijet (wiem, że diesel do miasta średnio, ale zbiera bardzo dobre opinie)
- Toyota Corolla E12 1.4 / 2.0 D4D (na 1.6 za mało kasy)
- Ford Fiesta (tutaj nie wiem jak silnik, podobno 1.4 jest dobry, ale rzadko spotykany)

I w sumie to tyle, bo nie orientuje się w autach tej klasy za bardzo. Jako, że od czasu do czasu będę nim jechał gdzieś dalej, to chciałbym, żeby miało wygodne fotele i było dość ciche (przy 90 km/h). Ale to nie jest konieczność, w razie czego kupię maty i je sobie wyciszę.
Wiem, że z Corollą i GP w tym budżecie będzie niełatwo, ale na tyle mi się podobają te auta, że jestem skłonny trochę za nimi pojeździć i poszukać jakiejś okazji, choćby miała jakieś delikatne wgniotki.
Teren poszukiwań: mazowieckie i okoliczne województwa (nie więcej niż 150 km od W-wy).
Offro
Początkujący
 
Posty: 153

21 Maj 2015, 08:22

1.3 MJ jest dobry, to prawda, ale do pewnego przebiegu. Wtedy inwestycje w niego są w zasadzie nieopłacalne
2.0 d4d jest nieudany. Jeśli już koniecznie diesel to 1.4 d4d
W Fieście dobry jest 1.25
Ode mnie Honda Jazz :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Maj 2015, 09:32

A co z tym Multijet jest nie tak? Ciężko kupić diesla z małym przebiegiem wiec to trochę niepokojące.
1.25 we Fiescie to trochę mało :P
Offro
Początkujący
 
Posty: 153

21 Maj 2015, 10:00

Zacznijmy od początku. Kto najczęściej kupuje diesla w małym aucie? :sly: Podpowiedź- floty. Autami tego segmentu jeżdżą pracownicy szeregowi, ci najniższego szczebla, a więc auto mają w głębokim poważaniu. Tak więc stan większości aut będzie...kiepski. Kolejną wadą jest nisko umieszczona miska olejowa, co z kolei przy byle krawężniku oznacza rychłe wycieki środka smarnego oraz generalnie duże jego zużycie. Lubi się zerwać łańcuch rozrządu, słabe turbosprężarki, słabawe sprzęgło. Krążą plotki o... "zanikaniu mocy" w czasie wilgotnej pogody
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Maj 2015, 11:33

Czyli lepiej szukać benzyny. A jak oceniasz silnik 1.4 w Fiescie? Corolle można znaleźć w tym budżecie czy za mały? Jeszcze jakies pomysły?

Tak w ogóle czy utrzymanie np Mondeo będzie wiele droższe niż Fiesty?

Jak oceniacie Peugeota 307? Na forum widzę ze są polecane a opinie na autocentrum wskazują, że psuje się non stop, szczególnie elektryka
Offro
Początkujący
 
Posty: 153

21 Maj 2015, 12:08

Offro napisał(a):Corolle można znaleźć w tym budżecie czy za mały?

Znajdzie. Początek produkcji, raczej biedniejsza wersja i silnik 1.4, ale można szukać.

Offro napisał(a):ak oceniacie Peugeota 307? Na forum widzę ze są polecane a opinie na autocentrum wskazują, że psuje się non stop, szczególnie elektryka

Że są tu polecane to nic nie znaczy, wypisywał kiedyś użytkownik Łysy30 liczne typowe problemy, a i tak nie dotarło.

Więc może inaczej - 307 miał 18 lub 19 akcji serwisowych. Jest to niechlubny rekord motoryzacji, można powiedzieć, że oficjalnie czyni go najbardziej niedopracowanym i najgorzej wykonanym fabrycznie autem w historii.
Laguna II przy tym złomie wypada jak Porsche.
Co gorsza, wiele awarii wymaga wizyty w Peugeocie, a ich ASO to kompletna porażka. Jakość z FSO za ceny z Mercedesa.
Dodatkowo kompletnie niczym się to nie wyróżnia, ani to szczególnie wygodne, ani ładne, ani dobrze nie jeździ. Nic w tym nie ma ciekawego. Moim osobistym ulubionym akcentem z czasu spędzonego w 307 był dźwięk zamykania drzwi wzięty z Poloneza...

Podobno po lifcie jest lepiej, w sensie jakości. Ale to i tak nie wiadomo po co. Jak powiedzieli w TG, dając 308 tytuł 2-giego najgorszego auta w historii, z pamięci: "żaden Peugeot od 20 lat nie był wart kupienia, w tych samych cenach jest mnóstwo lepszych aut". Ciężko się z tym nie zgodzić...
krzycho
Początkujący
 
Posty: 107
Prawo jazdy: 0- 0-2002
Auto: Peugeot 207
Silnik: 1.4 16V
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...

21 Maj 2015, 17:08

Porównania 307 do Lagi II nie skomentuje bo znowu będziesz mnie sądem straszył. :roll:
Auto jest okej, ma wady i zalety jak każdy Focus, Golf czy inna Astra. Dwa pierwsze lata to problemy z samozapłonem. Potem zostało to wyeliminowane. Po lifcie auto praktycznie nie ma wad. To znaczy jest ich bardzo mało. :ok:
Co do przestronności w klasie B, o ile można o takowej mówić to zobacz na w/w Jazz, Forda Fusiona najlepiej 1.6 oraz Grande Punto 1.4 77KM
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra