Możesz taki samochód sobie zbudować i zarejestrować go jako zabytek.
Procedura jest taka:
1. budujesz/odbudowujesz samochód
2. robisz opinię rzeczoznawcy, który napisze, że ma on wartość kolekcjonarerską
3. składasz dokumenty - wniosek o wpisanie do rejestru zabytków do konserwatora zabytków
4. po odbiorze decyzji
a) robisz specjalne badanie techniczne na okręgowej stacji kontroli pojazdów - zawozisz pojazd na lawecie lub
b) rejestrujesz na próbne tablice - w celu zrobienia badania technicznego
5. rejestrujesz samochód na zabytek - żółte
tablice rejestracyjne
Prawo o ruchu drogowym na temat pojazdów zabytkowych:
Art. 2.
39) pojazd zabytkowy – pojazd, który na podstawie odrębnych przepisów został
wpisany do rejestru zabytków lub znajduje się w wojewódzkiej ewidencji
zabytków;
Art. 75.
3. Zabrania się rejestracji pojazdu złożonego poza wytwórnią, z wyjątkiem pojazdu
marki „SAM” oraz pojazdu zabytkowego.
Art. 79
4. Pojazd wyrejestrowany nie podlega powtórnej rejestracji, z wyjątkiem pojazdu:
2) zabytkowego;
3) mającego co najmniej 25 lat, którego model nie jest produkowany od lat 15,
uznanego przez rzeczoznawcę samochodowego za unikatowy lub mający
szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji;
Art 81
7. Motorower, przyczepa lekka i pojazd zabytkowy nie podlegają okresowym badaniom
technicznym.
pozdrawiam
Dariusz Sawicki