Maluch

27 Sty 2014, 21:13

Ile ludzi tyle opini więc nikt nie pisze bzdur,opowiem na swoim przykładzie,w zeszłym tygodniu pojechaliśmy ze znajomymi na narty na Słowacje,ja swoją A3 kolega E36,pod jednym wzniesieniem becia kolegi wymiękła i nie dała rady wyjechać a ja z lekkimi problemami ale wyjechałem.
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2214
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

27 Sty 2014, 21:16

Jakbyście się zamienili oponami to by było na odwrót.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

27 Sty 2014, 21:29

Tylnymi kołami nie wygrzebiesz się z zaspy, a dociążona jest podczas sporego przyśpieszania, a nie mielenia w miejscu. Na pewno nie będziesz miał docisku na tylną oś rzędu wagi silnika. Daj sobie spokój z tym zachwalaniem...
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

27 Sty 2014, 21:29

Opona nie ma tutaj żadnego znaczenia,dzięki napędowi FWD niesamowicie intuicyjnie się prowadzi. FWD jest przewidywalne do bólu i stosunkowo łatwe w prowadzeniu. RWD zapewnia tylko frajde z jazdy.
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2214
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

27 Sty 2014, 21:31

jiGsaw napisał(a):Maluch akurat ma ten plus, ze nie dość, iż RWD to jeszcze silnik z tylu, no ale to gowno, wiec się nie nadaje.


Absolutnie się zgadzam... FWD ma + przy wyjeżdżaniu z zaspy na wstecznym. Podczas jazdy RWD zyskuje. Jeżeli mamy RWD z silnikiem z tyłu to nie dość że mamy silnik nad ośką (tak jak w FWD) to jeszcze podczas przyspieszania ośka jest dociążana, w FWD jest odciążana.

Właśnie dlatego FWD lepiej wyjeżdża z zaspy na wstecznym.

Co nie zmienia faktu że kupowanie malacza za 5k-6k tylko na zimę i z tak błahego powodu jest absolutnie bez sensu. Lepiej założyć po prostu łańcuchy do clio, nie wierze że na dobrych zimówkach z przodu i łańcuchach to Clio totalnie nie pojedzie. Łańcuchy i zimówki wyjdą zdecydowanie taniej niż dodatkowy samochód.

TFSI napisał(a):Opona nie ma tutaj żadnego znaczenia,dzięki napędowi FWD niesamowicie intuicyjnie się prowadzi. FWD jest przewidywalne do bólu i stosunkowo łatwe w prowadzeniu. RWD zapewnia tylko frajde z jazdy.


Opona nie ma żadnego znaczenia na śniegu???!!! No błagam!!!

Tylko frajdę z jazdy??? No jasne w F1 jest centralnie umieszczony silnik i RWD tylko po to żeby chłopaki mieli frajdę na śniegu...

TFSI napisał(a):ja swoją A3 kolega E36,pod jednym wzniesieniem becia kolegi wymiękła i nie dała rady wyjechać a ja z lekkimi problemami ale wyjechałem.


Tym bardziej pod górkę RWD ma przewagę... Musiała być kwestia opon.

dzida napisał(a):Na pewno nie będziesz miał docisku na tylną oś rzędu wagi silnika. Daj sobie spokój z tym zachwalaniem...


Będziesz miał bo w maluszku silnik jest właśnie nad tylną ośką :wink:.

Pozdrawiam :).
Ostatnio edytowany przez Vermin 27 Sty 2014, 21:41, edytowano w sumie 2 razy
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

27 Sty 2014, 21:35

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


rwd ;) i nawet nie piszcie, że bmw by wyjechało...

a swoim hyundaiem FWD jakoś dojechałem przez 5km w śniegu sięgającym do wysokości halogenów bez problemu ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Podsumowanie i wyniki Night Power 2016
    Kolejna impreza przygotowana przez Night Power już za nami. Organizatorzy tym razem przygotowali więcej atrakcji niż to było w latach ubiegłych, mogliśmy oglądać wyścigi na 1/8 mili które zostały zorganizowane na ulicy ...

27 Sty 2014, 21:41

Tak się składa, że jeździłem już zarówno FWD, jak i RWD i dobrze wyważone RWD z dobrymi oponami > FWD. Pozdrawiam teoretyków i ludzi piszących, że opona nie ma znaczenia. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

27 Sty 2014, 21:46

opona ma bardzo dużo znaczenia, bo tam przyczepność produkują lamele, a nie ciężar auta

a co do rwd to spróbuj wyjechać z koleiny z ubitego śniegu.
I kolejny przykład z życia. Kolega przyjechał Mesiem w211 pod akademik i nawet nie wjechał do końca miejsca parkingowego i musieliśmy go wepchać, a taki ciężar rozbujać to był problem we 2ch.
A wczoraj swoim gratem wjechałem w zaspę po drzwi, wyjechałem do sklepu i znów tam wjechałem bez problemu i nawet mi nikt miejsca nie zajął, bo się każdy bał zakopać :mrgreen:
Ostatnio edytowany przez dzida, 27 Sty 2014, 21:48, edytowano w sumie 1 raz
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

27 Sty 2014, 21:47

Bo miał nieodpowiednie ogumienie...
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

27 Sty 2014, 21:48

M3 na zimówkach kontra inne napędy (w tym 4x4) na letnich... Pewnie powiedzieli byście że M3 to tyle mocy że nawet nie ruszy. No to zobaczcie co zmieniają opony.

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Co więcej... BMW ma silnik z przodu :mrgreen:, a maluszek ma z tyłu. Taka konstrukcja niszczy wszystko przy wyjeżdżaniu z zaspy :ok:.

Pozdrawiam :).
Ostatnio edytowany przez Vermin 27 Sty 2014, 21:52, edytowano w sumie 2 razy
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

27 Sty 2014, 21:49

tak tak, roczne zimówki, bo auto kupił 2 lata temu i zakupił komplet opon

najważniejsze są gumy, a nie RWD czy FWD :)
Ostatnio edytowany przez dzida 27 Sty 2014, 22:02, edytowano w sumie 2 razy
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

27 Sty 2014, 21:52

A ja powiem tak. Duze znaczenie ma przeswit samochodu w zimie. Ja Mondeo jechalem sobie spokojnie i sie nie zakopalem a droga kiepsko odsniezona i duze zaspy z jednej i drugiej strony. Kumpel Golfem IV juz sie zakopal :mrgreen: Fakt faktem opony tez tu duzo daly bo mam dwu letnie a on juz kilku sezonowe.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

27 Sty 2014, 21:57

moje są już z 2005r. w zaspach i głębokim śniegu sprawują się świetnie ale w tzw. czarnych koleinach lubią zatańczyć
Wczoraj gość przede mną przy 60km/h Lancia zatańczył parę S, a ja po nim, bo na środek drogi nawiało śniegu. Wystarczyło dodać gazu i po sprawie. Z tyłu BMW postawiło bokiem :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

27 Sty 2014, 22:00

dzida napisał(a):tak tak, roczne zimówki, bo auto kupił 2 lata temu i zakupił komplet opon

najważniejsze są gumy, a nie RWD czy FWD :)


Nie chodzi tylko o "wiek opon" ale głównie o ich jakość. To że RWD z silnikiem z tyłu będzie najlepsze to sprawa absolutnie oczywista... To wynika z najprostszych praw fizyki. Taki malacz z silnikiem z przodu i napędem na przód nigdy nie będzie wyjeżdżał lepiej ze śniegu od malacza z napędem na tył i silnikiem z tyłu (oczywiście porównanie na identycznych oponach). Bo niby jakim cudem??? Bo nie rozumiem...

kon146 napisał(a):A ja powiem tak. Duze znaczenie ma przeswit samochodu w zimie.


Oczywiście, w głębszym śniegu jak najbardziej :wink:. Im głębszy śnieg tym bardziej przypomina to jazdę w terenie :ok:.

Pozdrawiam :).
Vermin
Stały forumowicz
 
Posty: 1670
Zdjęcia: 4
Prawo jazdy: 06 01 1992
Auto: Ściera
Silnik: 2.0 DOHC EFI
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

27 Sty 2014, 22:02

Mając 5-6 tys. kupowanie malucha by gdzieś tam wjechać to debilizm wtórny. Tak jak wcześniej napisałem idealna będzie łada niva. Wjedzie prawie wszędzie a tam gdzie nie wjedzie to wjedzie tylko czołg :mrgreen:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

A co do RWD i jazdy w zaspach itd... W zeszłym roku jeździłem zimą bmw e30 V8 po największych zadupiach bieszczad, śniegu nie brakowało a samochód radził sobie zaskakująco dobrze z 4 osobami na pokładzie. Grunt to dobra opona i umiejętne manewrowanie gazem. Wiem, że wielu krytykuje opony bieżnikowane ale na takich oponach wjeżdżałem tam gdzie zapuszczały się tylko AWD, miałem łańcuchy na czarną godzinę ale nie były potrzebne i dałem radę.
Jak znajdę pendrive to wrzuce foty bo nikt nie uwierzy gdzie można podjechać RWD :mrgreen:
Ostatnio edytowany przez kirin88 27 Sty 2014, 22:11, edytowano w sumie 3 razy
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995