Mały samochód do 16 tyś dla dziewczyny

05 Sty 2012, 23:51

Było już kilka podobnych wątków, ale nie wszystkie określane w nich wymagania odpowiadają moim, dlatego będę wdzięczna za każdą wskazówkę.

Chcę kupić używany samochód do 15-16 tyś. Zależy mi na kilku rzeczach:
- ma być mały, babski :)
- z drugiej strony warunkiem koniecznym jest wersja 5 drzwiowa, ale wiem, że jedno nie wyklucza drugiego,
- istotne jest, żeby był niedrogi w utrzymaniu (koszty napraw, paliwo).

To rzeczy najważniejsze. Fajnie byłoby też, gdyby miał klimatyzację, ale to nie mus.

Od razu dodam, że bardzo podoba mi się Citroen c1, ale trochę boję się elektroniki, która podobno zwiększa koszty ewentualnych napraw. To prawda? Fiat Panda byłby pewnie pod względem serwisu jedną z najlepszych opcji, ale jest taki okropnie kwadratowy :-/ Proszę się nie śmiać, dla baby wygląd jest bardzo istotny :-)

I druga kwestia, gdzie najlepiej szukać tego typu samochodów? Pytam o to dlatego, że naściełam się już na, wydawałoby się na pierwszy rzut oka, porządny komis, a krętacze byli straszne. Lepiej autoryzowane komisy typu Pol-car? Od osób prywatnych?


Będę wdzięczna za wszystkie wskazówki, szczególnie w pierwszej kwestii.
Operacja
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 01 2001

06 Sty 2012, 00:12

Najlepiej od osób prywatnych lub komisów dealerskich.
Unikaj aut sprowadzonych.
Takie auta o ile nie są po flotach można znaleźć z niewielkim przebiegiem i pełną historią(jeźdżą głównie po mieście więc nie robią zbyt dużo km a koszty serwisowe są niskie).
Panda jest tańsza i masz większy wybór, jest też przestronniejsza.
C1 jest droższe i mniejsze ale prowadzi się jak gokart i mniej pali no i jest nieco żwawsze.
Wybór należy do Ciebie.
Elektroniki w C1 bym się nie bał, jest tam zredukowana do minimum.
http://uzywanygwarantowany.pl/osobowy_s ... ista&z3r=0
ciekawa oferta w dodatku z gwarancją.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Sty 2012, 00:20

Może Volkswagen Fox albo Volkswagen Polo IV
maciek1203
Aktywny
 
Posty: 466
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Tarnobrzeg
Auto: Hyundai Pony
Silnik: 1.5 83KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1991

06 Sty 2012, 00:35

@Jasiek 90: Ten Peugeot tez wpadł mi w oko, ale musi być 5 drzwiowy. Mówisz, że elektronika nie zawyży szczególnie kosztów napraw? Słyszałam że np. przy c4 to jakieś nienormalne koszty głównie ze względu na komputer pokładowy.

@maciek1203: szukam i szukam i wychodzi mi, że Volkswagen Fox jest tylko 3-drzwiowy. Jeśli faktycznie tak jest, to odpada. Ale Polo IV do rozważenia.
Operacja
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 01 2001

06 Sty 2012, 00:37

Tak fox jest tylko 3d ;)
W moich żyłach etylina,zamiast serca turbina :D
vwmaniak
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 806
Miejscowość: Za górami za lasami ;)

06 Sty 2012, 13:56

Tak tak. Fox tylko wersje 3 drzwiowe ma. Jeśli odpada to porozglądaj się za Polo IV bo w silnikach od 1.4 w górę w benzynce to naprawdę super autko jest, bo silnik 1.2 jest bardzo mułowaty.
maciek1203
Aktywny
 
Posty: 466
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Tarnobrzeg
Auto: Hyundai Pony
Silnik: 1.5 83KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1991

06 Sty 2012, 17:26

Ok, a gdybyście mieli wybrać z następujących modeli: citroen c1, toyota ayno, peugeot 107, chevrolet matiz, fiat panda i renault modus.

Który będzie najtańszy w utrzymaniu, w sensie spalania i serwisowania? i może któryś kategorycznie odradzacie?
Operacja
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 01 2001

06 Sty 2012, 17:30

Yaris 1,3 VVTI perfekt autko do miasta, ekonomiczne i jest czym jechac przy tym silniku. Czesci do Toyoty sa w miare drogie, ale znowu bezawaryjnosc na bardzo wysokim poziomie.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

06 Sty 2012, 17:34

ale sie wywraca , sam sprawdzalem , wysoki i krutki do tego waski , moze sie dziewcze wystraszyc...

no i dual vvti w 1,33 trzeba wykrecac , zmienne fazy rozrzadu. auto bezawaryjne , ale w reku meszczyzny pada jak demek z kart latajac na dachu po rowach. honda jazz :) albo citroen c2 vvti na wypasie no ale 3d
x50sr
Początkujący
 
Posty: 244
Miejscowość: małopolska

06 Sty 2012, 17:41

no ja też widziałem jednego Yarisa na środku drogi jak leżał na boku :lol:
ale nie wydaje mi się, że jest jakiś mega niestabilny... po prostu trzeba nieźle przesadzić z prędkością, bo to nie auto sportowe :)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

06 Sty 2012, 18:39

Pytałam raczej o toyotę aygo (wcześniej popełniłam literówkę), nie yaris, ale ten też rozważę. Toyoty faktycznie są mniej awaryjne?

Raczej nie będę moim cacuszkiem niebezpiecznie szarżować, więc liczę, że się nigdzie nie gibnę :-/

Honda jazz jest boska, ale chyba nie dostanę kilkuletniej do 16 tysięcy, co?

C2 faktycznie 3-drzwiowa, więc odpada :)
Operacja
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 01 2001

06 Sty 2012, 19:05

Zależy od czego mniej awaryjne.
Od C1 i 107 na pewno nie bo to identyczne samochody.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Sty 2012, 19:28

Właśnie Jasiek90, są prawie takie same, prawda? Czyli gdybym miała wybierać któryś z nich, to awaryjność będzie raczej taka sama? A serwis, tzn. koszt części? Czy to znaczy, że też będzie zbliżony? Nie ukrywam, że te 3 modele są moimi faworytami :D
Operacja
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 01 01 2001

06 Sty 2012, 19:57

Inna być nie może, to auta złożone z tych samych części w tej samej fabryce, w dodatku silnik także identyczny.
Różnice są w pasie przednim ale p tym czy jego koszt jest różny dowiesz się w razie stłuczki(czego nie życzę).
W przypadku 107/C1/Aygo trzeba brać po prostu najlepszy egzemplarz, marka w ogóle nie ma znaczenia.
Co do kosztów serwisu to nie mam pojęcia jak w przypadku tych modeli aczkolwiek z doświadczenia wiem, że w Peugeocie powinno być tanio, przegląd w ASO 206 to ~400zł a 308 w dieslu niewiele ponad 500zł a 107 jest prostsze konstrukcyjnie więc pewnie do 400zł.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

06 Sty 2012, 22:38

Jezdziłem 107 z wyporzyczalni kiedys nawet przyjemnie ;),podobno faktycznie są to udane auta,jednak we wnątrz tego auta niema co liczyc na jakies wypasy (goła blacha na drzwiach, tandetne plastiki,uchylane szyby z tyłu nawet w 5d)
W moich żyłach etylina,zamiast serca turbina :D
vwmaniak
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 806
Miejscowość: Za górami za lasami ;)