Mam dosyć diesla, jakie auto benzynowe do 18k ?

19 Kwi 2016, 10:10

Albo się w coś wierzy albo nie :wink:
Civiciem VIII 1.8 też nie jeździłeś, a często piszesz, że to oszczędny silnik, którego nie warto gazować. Czyli w tym wypadku wierzysz w opinie innych forumowiczów?
Wiesz co by się tu działo, gdyby np. jakiś nowy forumowicz napisał, że Golf 1.6 pali mu w mieście 8 litrów? Byłbyś jednym z pierwszych, którzy mieszaliby go z błotem :wink: Zapewne taki forumowicz skończyłby tu z jakimś ostrzeżeniem za pisanie głupot - całkowicie zresztą słusznie.
Pamiętaj, że nasze wpisy czyta wiele osób, które szukają samochodu dla siebie - bajkopisarstwo należy wytykać niezależnie od tego czy jego autorem jest VAGowiec czy fanatyk Lexusa. Potem taki świeżak kupuje GS430 i się dziwi skąd się bierze 17-20 litrów skoro miało być 12. Tak jak napisał 959 zaniżanie spalania to prawdziwa plaga na polskich forach (forum BMW to dobry przykład, jednemu E46 328i pali 10 litrów w mieście, innemu 18 :D ) i też mam na to uczulenie.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

19 Kwi 2016, 10:53

Ja nie zaniżam spalania, a wgląd do moich raportów ma każdy :ok:

Problem w tym, ze Lexusa GS 430 ma bardzo niewiele osób w PL i ciężko zweryfikować spalanie - są straszne rozbieżności. Po prostu jeden kupuje V8 do upalania, a drugi do dostojnego przemieszczania się - kwestia jak kto jeździ :)
Civiców na polskich drogach jest multum, a opinie co do spalania są bardzo podobne w większości przypadków stąd śmiem twierdzić, że tak jest.
Jako mgr inż zostałem nauczony, że dokładność pomiaru rośnie z liczbą próbek :)

Co do 1,6 VAGa to kolega, któremu pomogłem kupić Octavię wystarczająco opisał mi wrażenia z dynamiki po przesiadce z 1,6 na 1,8 kwitując, że pali tyle samo.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

19 Kwi 2016, 11:22

łysy30 i reszta Panów wiem że trudno Wam uwierzyć w pewne fakty ale wytłumaczcie mi co prezentowałem na zdjęciach? czemu zawsze tankuje tyle samo i pod korek przy danym dystansie przebytym na jednym na baku... :?:
I co ciekawe jeżdżę po całej Polsce od Koszalina do Żywca bardzo często wożąc osoby które partycypują ze mną w kosztach więc za każdym razem jest ten sam schemat rozliczeń... i żeby nie było nie szaleje po 180km/h, w mieście jeżdżę logicznie ale bardzo wartko a auto staram się trzymać w maxymalnie dobrej kondycji...
I fakt może komuś wyjdzie takie spalanie o którym Wy piszecie ale tak się składa że miałem/mam kilka V8ek i powiem tak ogólnie że albo ktoś jeździ jak pupa albo ma zepsute auto... bo nawet ford f350 super duty V8 palił mi około 23-26l więc skąd te wasze wyniki??? po 20l na sedana :D
łysy30 napisał(a):Owszem, to oszczędne V8, ale cudów nie ma - czterocylindrowy silnik Hondy 2.4 w Accordzie VII spala w mieście 13 litrów, co jest rewelacyjnym wynikiem jak na 190KM (a tu mamy cięższe auto, 4 dodatkowe cylindy i prawie 100KM więcej).


I to są właśnie szczegóły o których zapominasz ponieważ inaczej będzie palił r4 słabeusz, inaczej będzie palił r4 podciągnięty a jeszcze inaczej w tej samej budzie spali V6 już nie mówiąc że r6 i V8 kieruje się jeszcze innymi prawami...

Więc Tobie trudno to zrozumieć dokładnie tak samo jak właścicielowi hondy civica ufo 1,4 który pali tyle samo co 1,8 ...

Dlatego jeżeli nie wierzycie w zdjęcia w które wklejałem i mogę wkleić jeszcze raz bo zniknęły razem z wyczyszczeniem poprzedniego tematu... :angry:

OGŁASZAM KONKURS .... wytypujcie jednego z Was możemy się spotkać byle nie 500km od Warszawy zabiorę go na pokład mojego auta i przetestujemy to o czym piszę ... jeżeli wyjdzie to Wasze kosmiczne spalanie każdemu z Was wysyłam flaszkę 0,5l :mrgreen: jeżeli wyjdzie po mojemu to każdy z Was mi wysyła flaszkę :naughty:

Co Wy na to??? :twisted:

Wiem o tym ze np: Dzida jest z Biłgoraja a ja będę w Kraśniku więc możemy się tam spotkać i pojeździć bo muszę zajrzeć do Puław i Dęblina więc w sam raz żeby dłuższą chwilę potestować :D :?: :ok:


I wiesz łysy30 jak się okaże że nie masz racji to będziesz kupował GSa co jest mi nie na rękę bo im więcej chętnych tym trudniej o auto :D

Dzida a jeżeli miałbyś czas to możemy ustawić się jeszcze w inny sposób z większą ilością moto atrakcji i to konkretnych ale to jak zgodzisz się na test :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11000
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Kwi 2016, 11:37

@dzida
To co, robiac 15-20tysiecy rocznie mam spalac 20litrow w benzynie, bo diesel sie moze zepsuc? Nie mam zamiaru rezygnowac ze spalania o prawie 10 litrow mniejszego, bo komus diesel wydaje sie drogi - to raz.
Dwa - moze jestes na tyle bogaty, ze stac Ciebie na lekcewaznie spalania - dla mnie i kazdego rozsadnie myslacego wydawanie 7tysiecy zlotych WIECEJ w ciagu roku na SAMO PALIWO to duzo. Tak moj drogi kolego tyle rocznie zostaje w kieszeni, gdy roznica spalania wynosi 8litrow i robisz 20kkm.
:naughty:
959
Aktywny
 
Posty: 289
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: E320 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna

19 Kwi 2016, 11:45

szybki wiesz chętnie bym się umówił, bo jak powiedziałem nie mam powodu aby Ci nie wierzyć lub wierzyć - po prostu nie miałem doświadczenia z V8 co próbujesz innym wyjaśnić i nie mam jak tego opisać :?
W Kraśniku raczej nie będę ale jakbyś się jakimś cudem pojawił w Lublinie na motosession to byłoby fajnie zerknąć na GSa :mrgreen:

959 napisał(a):Tak moj drogi kolego tyle rocznie zostaje w kieszeni, gdy roznica spalania wynosi 8litrow i robisz 20kkm.

to wtedy zakładam LPG i cieszę się konkretnym silnikiem, jeżdżę jeszcze szybciej, mam banana na twarzy z powodu pomruku silnika, a nie terkotu i... jest taniej. Ostatnie dla Ciebie się tylko liczy nie zważając na resztę argumentów technicznych, fizycznych i chemicznych, które Ci przedstawiałem i nie docierają do Twojej niewiedzy w tych zakresach.

Czekam na argument w stylu "Gaz jest do zapalniczek" ;)
I proszę Cię uświadom nas co jest takiego drogiego w naprawie w benzyniakach co ciągle forsujesz?
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

19 Kwi 2016, 12:13

To sie nie doczekasz, bo ja do gazu nic nie mam, ale w swoim samochodzie bym go nie zamontowal i tyle.

Prosty benzyniak r4 to w zasadzie nie moze byc drogi w naprawie, bo na szrocie drugi kosztuje 300zl, ale wieksze benzyny beda kosztowne. Podam przyklad ile znajomy wladowal w xj8 z 2000roku.
Wadliwy rozrzad i dotyczy to w zasadzie kazdego jaguara v8 z tamtych lat - 3000zl(trzeba wymienic na poprawiona wersje), wariatory sa dwa 2000zl.
Producent zaleca tez, zeby wymieniac wszystkie cewki co 120kkm - 3600zl. I to jest pakiet startowy dla kazdego v8 jaguara z tamtych lat.
Do tego pelno jakichs elektronicznych drobiazgow, olej w skrzyni, silniku, filtry, kable, swiece. I to wszystko w pierwszym roku uzytkowania, a gdzie zawieszenie? Im wiekszy silnik tym drozsze czesci.
Tylko prosze nie pisz, ze powinien kupic lexusa, bo to sie w ogole nie psuje. Kazdy stary samochod sie psuje, a im wiekszy wynalazek tym drozszy serwis.
:naughty:
959
Aktywny
 
Posty: 289
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: E320 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


19 Kwi 2016, 12:26

959 napisał(a):ja do gazu nic nie mam, ale w swoim samochodzie bym go nie zamontowal i tyle

mam tak samo :ok:

959 napisał(a):Tylko prosze nie pisz, ze powinien kupic lexusa, bo to sie w ogole nie psuje. Kazdy stary samochod sie psuje, a im wiekszy wynalazek tym drozszy serwis.

nie powiem ale podałeś skrajny przypadek Jaguara, który nie dotyczy większości benzyniaków. Jako druga strona medalu to popularny u nas 3,0TDI - wymiana rozrządu prawie 5k.

Chodzi mi o przyziemny silnik benzynowy i co jest w nim tak drogiego w porównaniu do osprzętu diesla :sly: A nie to co się spotyka w obydwu konstrukcjach jak alternator.

959 napisał(a):Do tego pelno jakichs elektronicznych drobiazgow, olej w skrzyni, silniku, filtry, kable, swiece.

nie wymieniasz tego w dieslu? :o przecież to rzeczy eksploatacyjne

959 napisał(a):a gdzie zawieszenie? Im wiekszy silnik tym drozsze czesci.

no właśnie - weź pod uwagę, że silniki diesla są ciężkie ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

19 Kwi 2016, 12:35

959 napisał(a):Tylko prosze nie pisz, ze powinien kupic lexusa, bo to sie w ogole nie psuje. Kazdy stary samochod sie psuje, a im wiekszy wynalazek tym drozszy serwis.


Z tą różnicą że rozrząd do gs-a V8 kosztuje 1k. hmm a reszta nie spotkałem się z awarią więc nie wiem... ale cały silnik kupisz za 3,5k...

I żeby jeszcze dać Ci więcej do myślenia uczestniczę w przygotowaniu lexa z 1994r do driftu ma 360tyś.km. i będzie seryjny silnik podkręcony x2,5 czyli około 450km/550Nm, seryjny dyfer, seryjne zawieszenie+gwint itd... a będzie palił około 10kompletów opon na weekend :twisted:

959 proszę Cię nie upieraj się z ta taniością diesla bo denerwujesz tych co właśnie wyjechali od mechanika :D
Przejedź się (więcej niż jeden dzień) dobrą beną i dopiero opisuj... ten brak oszczędności...


dzida napisał(a):W Kraśniku raczej nie będę ale jakbyś się jakimś cudem pojawił w Lublinie na motosession to byłoby fajnie zerknąć na GSa :mrgreen:


A kiedy będzie???
Jeżeli termin mi podejdzie to wpadnę i zrobimy foto relację

p.s

Dziś przeraziliście mnie i poleciałem na stację (mogę zrobić zdjęcie faktury :D ) i zatankowałem do pełna 67,9l po zrobieniu 545km więc chyba mam auto popsute :D

No to Panowie jak coś to Finlandia 0,5 będzie ok... :D :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11000
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Kwi 2016, 13:26

szybki napisał(a):Jeżeli termin mi podejdzie to wpadnę i zrobimy foto relację
no i mam nadzieję że ktoś ją wrzucił na forum :naughty: nie mam na myśli jedynie wyników spalania ale samo żelazo :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Kwi 2016, 13:28

szybki napisał(a):No to Panowie jak coś to Finlandia 0,5 będzie ok... :D :ok:


Jeśli przegram to z przyjemnością Ci taką kupię, oczywiście zakład przyjmuję :ok: Mam zamiar zamienić w przyszłości Hondę na dwa auta (jedno do miasta, drugie na trasy), bo kompromis w postaci kompaktu jest jednak kompromisem, za którymi nie przepadam - nie wykluczam więc, że będzie to GS, o ile żona nie będzie marudzić, że "stary" i "brzydki" :D
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

19 Kwi 2016, 13:28

szybki napisał(a):A kiedy będzie???
Jeżeli termin mi podejdzie to wpadnę i zrobimy foto relację

7-8 maj Targi Lublin
Pisz do Artka to Ci załatwi akredytację :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

19 Kwi 2016, 13:33

Swego czasu jak miałem Honde Odyssey III 3.5 V6, 255KM i-vtec z opcją rozłączania cylindrów średnie spalanie w tak dużym vanie uzyskiwałem 13litrów z jazdą do 130km/h.
Lexus GS zwróćcie uwagę na niski współczynnik oporu powietrza, świetny silnik V8, dac dobre oponki i średnie spalanie może wynieść poniżej 10litrów.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

19 Kwi 2016, 15:52

Więc, tutaj autor tematu :mrgreen:
Utwierdziliście mnie w przekonaniu, że potrzebuje auta benzynowego.
Można powiedzieć, że cholernie podoba mi się SAAB 9-3 II 2.0T w kombi, bagażnik i przestrzeń jaką potrzebuje + dobre osiągi i spalanie, no i ładniejszy od Vectry C.
Tylko jak wczesniej wspominalem, boje się tego, że okaże się, że z częściami nie jest różowo albo są droższe od konkurencji :( .
No i ta A4 B6 1.8T zostaje, ale prędzej chyba znajdę zadbanego SAABa?

Powiedzcie coś więcej na temat tych aut, co Wy byście wybrali :) ?
neerg
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: Skoda Octavia

19 Kwi 2016, 16:11

neerg napisał(a):Tylko jak wczesniej wspominalem, boje się tego, że okaże się, że z częściami nie jest różowo albo są droższe od konkurencji :( .

nie bój nic - mój sąsiad też miał obawy a teraz jest zadowolony, bo ma to co chciał ;)
Wg mnie największa wada to jakość montażu wnętrza, a tak to bardzo przyjemne i co ważne dla niektórych bezpieczne auto.

Audi A4 1,8T i Saab 9-3 2,0T to mają bardzo podobne charaktery. Pierwsze celuje w konserwatystów, a drugie w tych co lubią się wyróżnić. Ja miałem okazję przyglądać się A4 i 9-3 stojącym "drzwi w drzwi" tylko, że z dieslami i wybrałbym Saaba. Przebolałbym to średnie wnętrze na rzecz nietuzinkowości (jak to sąsiad opisuje - laski się oglądają :D ), co nie znaczy, że Audi jest złe.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

19 Kwi 2016, 17:37

O to wspaniale :)

Może jeszcze ktoś się wypowie, jakieś inne za lub przeciw, chętnie poczytam każdą opinię :ok: ?
neerg
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: Skoda Octavia