Mam dosyć diesla, jakie auto benzynowe do 18k ?

19 Kwi 2016, 20:05

Coś takiego znalazłem, ale nie wiem czy mogę linkować, dlatego cytuje:
"Jednostki napędowe Saaba mają kilka przypadłości, które mocno rzutują na koszty eksploatacji. Sporo problemów sprawiają zintegrowane cewki zapłonowe. Koszt naprawy układu zapłonowego jest poważny. Wszystkie czterocylindrowe benzynowce, poza wolnossącym silnikiem 1.8, mają też kłopotliwy napęd wałków wyrównoważających. Obsługujący je łąńcuch szybko zużywa się, zaczyna nieprzyjemnie hałasować i musi być wymieniony. Naprawa jest kosztowna. "
neerg
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: Skoda Octavia

19 Kwi 2016, 20:21

to się tyczy pierwszej czy drugiej generacji?, bo wiem, że w pierwszej były tzw. kasety zapłonowe, które swoje kosztowały
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

19 Kwi 2016, 20:23

neerg
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: Skoda Octavia

19 Kwi 2016, 20:36

Wymianę łańcucha można potraktować jak wymianę rozrządu z tą różnicą, że robimy jak hałasuje, a nie od razu po zakupie.
Co do kasety faktycznie ostałą się w 2,0T/175KM, gdzie prawie wszystkie dotyczą poprzedniej generacji 9-3. Rozpiętość cenowa bardzo duża tak jak z cewkami w Lexusie i pewnie się okazuje, że najlepiej kupić taką kasetę używaną za 300zł.
http://www.iparts.pl/czesc/cewka-zaplonowa-ngk-48128,saab,9-3-ys3f-od-2002-09,2-0-t-175km,99-4923-17355-100150-0-15-48128.html

Idę o zakład, że temat z cewkami jest rozpracowany, czyli wywala się kasetę i montuje standardowe - do zweryfikowania na forum Saaba/Opla. Jednak wtedy i tak trzeba kupić 4szt :mrgreen:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Kwi 2016, 00:11

Zaraz przybiegnie 959 i powie "Ha! A nie mówiłem?!! Drogi w eksploatacji ten wasz świetny 2.0t" :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14198
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Kwi 2016, 01:18

Panowie dorzucę do "tej ostrej wymiany zdań" swoje 3 grosze.
Trudno powiedzieć czy autorowi zależy na spalaniu czy też nie,benzyna do tego mocna spali dosyć dużo,ale macie za to komfort jazdy a nie klekotanie przez co ja osobiście jestem w stanie wyobgryzać wszystkie paznokcie...
Spalanie wiadomo nie będzie za dobre do benzyne trzeba kręcić na dosyć wysokie obroty aby jechała,ale podam Wam taki przykład.
W pewien dzień nie tak dawno temu dostałem bore 1.9tdi 110km która jest po gruntownym remoncie do dojazdu do pracy,wbijam w pewnym momencie 4 bieg lewy pas... i... zapomniałem że nie jadę bmw fakt mam słaby silnik bo tylko 318 ale tutaj musiałem szybko z głupią miną wrócić na prawy pas bo za mną ktoś inny wyprzedzał więc wiadomo...
Ciężko jest dieslem zebrać się do wyprzedzania a można nawet przy wyprzedzaniu chociażby tira można narobić sobie wstydu i niebezpieczeństwa.
Plusy diesla to przede wszystkim spalanie które jest naprawdę niskie litrażując 1.9tdi pali średnio 5l/100km przynajmniej przy moich przebiegach.
Drugi plus to dodawanie gazu które prawie nie jest potrzebne wystarczy tylko muskać pedał gazu i fajnie się rusza z 1-szego biegu.
Plusy benzyny to koszty eksploatacji które są czesto niższe o ile nie kupimy silnika benzynowego z turbo które jest do remontu.
Nie wiem jak u innych ale ja w którymś z kolei samochodzie którym jeździłem narzekam na smród ropy który jest okropny w dieslu.
W dieslu paliwo podczas nawet agresywnej jazdy pójdzie spowrorem rurkami do baku ogrzane co sprawi że będzie jeszcze mniej palił przy dalszej jeździe,natomiast w benzynie zostanie wydmuchane ubędzie z baku i pozostawi jedynie najwyżej wodę w rurze wydechowej.
Ale tak jak pisałem koszty eksploatacji diesla są naprawdę większe w porównaniu do benzyny.
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Ken Block zachwycony Audi RS Q e-tron
    Amerykański mistrz driftu Ken Block, z Mattiasem Ekströmem jako instruktorem na fotelu drugiego kierowcy, przetestował Audi RS Q e-tron z numerem startowym 224, jeżdżąc po śniegu i lodzie. Występ podczas GP Ice Race ...

20 Kwi 2016, 08:09

Zacznijmy od tego,że dieslem trzeba umieć jeździć,widocznie nie masz na tyle doświadczenia aby móc sprawnie wyprzedzać nawet tira,a co dopiero osobówkę. Dawno nie słyszałem takich głupot,że wyprzedzając dieslem można narobić sobie wstydu i niebezpieczeństwa :wink:
Ludwa10
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 349
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Punto, Seat Toledo II
Silnik: 1.9 TDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

20 Kwi 2016, 08:52

Teoretycznie 1.9TDI 110KM a 1.8 Pb 118KM przy wyprzedzaniu ten pierwszy powinien byc bardziej elastyczny.
Redukcja do 4 i bez obaw łyknie tira. Kwestia wyczucia auta.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Kwi 2016, 09:00

mike1735 napisał(a):Zaraz przybiegnie 959 i powie "Ha! A nie mówiłem?!! Drogi w eksploatacji ten wasz świetny 2.0t" :mrgreen:

zanim to powie niech najpierw sprawdzi, co ile wymienia się tą kasetę :D

Ludwa10 napisał(a):Zacznijmy od tego,że dieslem trzeba umieć jeździć,widocznie nie masz na tyle doświadczenia aby móc sprawnie wyprzedzać nawet tira

Ostatnio jechałem 1,6TDI i musiałem chować się za TIRem ;) W porównaniu do 1,9TDI/105KM tam się nic nie dzieje nawet jak się wstrzelimy w zakres użytecznych obrotów.
Filozofia wyprzedzania dieslem jest taka, że olewamy dolny zakres obrotów silnika aby ominąć turbodziurę. Problem w tym, że użytecznych obrotów jest tak mało, że w trakcie tego manewru trzeba wbijać kolejny bieg, bo nagle przestaje przyśpieszać (mówię o tych słabszych dieslach).
Faktem jest to, że jak ktoś ciągle popyla benzyniakiem, to może mieć nawyk, że benzynę wkręci do 6-7tys. obr. :ok:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Kwi 2016, 09:04

dzida napisał(a):Faktem jest to, że jak ktoś ciągle popyla benzyniakiem, to może mieć nawyk, że benzynę wkręci do 6-7tys. obr.


Dokładnie. I w drugą stronę też trzeba się przestawić. Moja bratowa, która na co dzień jeździ 110-konnym dieslem po przejażdżce moją Hondą stwierdziła, że to auto w ogóle nie jedzie (zmieniała biegi przy 2 tys. obrotów :D ).
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

20 Kwi 2016, 09:35

mike1735 napisał(a):Zaraz przybiegnie 959 i powie "Ha! A nie mówiłem?!! Drogi w eksploatacji ten wasz świetny 2.0t"

Nie wywoluj wilka z lasu :naughty: :naughty:

@mateo199214 Masz racje, 4cylindrowe tdi szczegolnie te bez cr nie sa mistrzami kultury pracy, ale czy jechales kiedys 6garowym dieslem? Polecam sprawdzic, bo dla mnie brzmi lepiej niz 6cylindrowa benzyna. Szczegolnie, gdy ma jakies 2krpm pod obciazeniem.
:naughty:
959
Aktywny
 
Posty: 289
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: E320 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna

20 Kwi 2016, 09:50

Jeszcze popytam w znajomych warsztatach jak to jest z tą 9-3 w 2.0T,bo jestem prawie na nią zdecydowany.
Ale muszę jeszcze koniecznie spytać Was co sądzicie o Astrze H 2.0T kombi :sly: ?
Chyba by całkiem nieźle wypadala z cenami napraw i ogólną dynamiką?
neerg
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: Skoda Octavia

20 Kwi 2016, 10:00

W Astrze ten sam silnik co w Saabie tylko buda inna (tańsza), bo niżej pozycjonowana od 9-3
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Kwi 2016, 14:35

Ludwa10 napisał(a):Zacznijmy od tego,że dieslem trzeba umieć jeździć,widocznie nie masz na tyle doświadczenia aby móc sprawnie wyprzedzać nawet tira,a co dopiero osobówkę. Dawno nie słyszałem takich głupot,że wyprzedzając dieslem można narobić sobie wstydu i niebezpieczeństwa

No jak potrzebujesz wyprzedzić bardzo szybko jakiś samochód no to będzie problem nawet gdy wrzucisz 5-ty bieg to taki diesel od 100km/h nie będzie chciał już jechać tak zwinnie jak benzynka.
Tak jak dzida pisze,w dieslu są całkiem inne przełożenia ja też mógłbym napisać że benzyną+lpg (a gazu na dzień dzisiejszy nie posiadam) trzeba umieć jeździć.
Wszystko kwestia wyczucia,wiadomo większy litraż będzie bardziej elastyczniejszy nie tak dawno jeździłem mercedesem z klasy chyba w 202 w automacie tam był silnik 2.5 chyba 115km ale dźwięk zupełnie inny,ja jednak wolałbym mieć pod maską jakieś R6 niż ropniaka ale to już kwestia gustu:).
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

20 Kwi 2016, 18:46

Po prostu diesla nie trzeba tak kręcić wysoko jak benzyny żeby jechał, ale za to tego "kopa" mamy tylko chwilowego, tak przynajmniej ja to czuje :D .

Jeszcze trafiłem na Renault Laguna II FL 2.0T, przyzwoicie pali i jedzie też super, do tego super wyposażenie ma większość, ale jak zacząłem czytać narzekania mechaników to żyć się odechciało :roll:
neerg
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: Skoda Octavia