Mam dosyć diesla, jakie auto benzynowe do 18k ?

16 Kwi 2016, 22:52

Siemanko, już ładnych parę lat jeżdżę Skodą Octavią II 1.9 TDI i mam dosyć :D .
Diesel długo się nagrzewa, klekocze jak ch...a, na niskich obrotach auto całe drga jakby miało się rozkręcić i do tego dwumas.

Od auta wymagam tego co dała mi Skoda tzn. automatyczna klimatyzacja, elektryczne szyby, tempomat, pojemny bagażnik.
Zależy mi też na bezawaryjności, bo Skoda taka jest w sumie oprócz tych typowych dieselowskich spraw.
A do tego chciałbym żeby auto się zbierało lepiej od tych 105KM.
Silnik benzynowy, spalanie w trasie tak ok 8.5l/100km.

Rocznie robie ok 11 000 km, głównie po trasach.
Mój budżet to mniej więcej 18 000 zł.

Na oku mam (jak zresztą dużo osób) Audi A4 B6 Avant z silnikiem 1.8 T, miałem okazję się raz przejechać i to jak to to przyśpiesza w pełni mnie zadawala, ogólnie bardzo przyjemne auto.
Jeszcze całkiem fajna się wydaje Vectra C GTS (2.0 T) ale już jest całkiem spora w wymiarach.

Co z tych autek będzie lepsze?
Macie jakieś jeszcze propozycje?
Warto szukać tych aut w tej cenie?

Pozdro :ok:
neerg
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: Skoda Octavia

17 Kwi 2016, 00:50

Może to dziwne co teraz napisze, ale powiem tak...
Masz dziwne podejście, uważasz że do auta leje się tylko ON lub PB i jeździ? a to błąd..Problemem dla Ciebie jest wymiana dwumasy a pchasz się w auto segment wyżej, który mam mega drogie zawieszenie, a silnik 1,8T też może mieć problemy z osprzętem który jest drogi, też ma dwumas, ma drogi przepływomierz, turbo które może się posypać, może być zajeżdżony bo A4 B6 to auto 14-15 letnie co najmniej.

Ja bym naprawił Octavię, bo znasz dobrze auto, będzie tańsze niż A4 w utrzymaniu, do tego jak brakuje mocy, możesz przecież zapodać chiptuning 1,9 tdi 105 km spokojnie pójdzie na 135 koni.
Sprzegło/dwumas to normalna cześć eksploatacyjna, raczej nie wymienia się go co 2 miesiące, trzeba wziąć sprawy w swoje ręcę, bo jak padnie sprzęgło w 1,8T to tez sprzedasz? albo do wymiany przepływka?
A co zrobisz jak zawieszenie będzie do roboty? zobacz ile kosztują wahacze.

A może lepiej zamiast A4, po prostu jakaś Toyota Corolla IX? 1.6 16V

Po prostu chodzi o to że mam wrażenie że nie wiesz co Cię czeka, kupić A4 b6 1,8T nie jest łatwo 90% aut to sprowadzone i przy przebiegach 250 tys..
bo tak na prawdę 18k to Audi A4 B6 1,8T 2001..czyli 15 letnie auto..

albo doprowadź do porządku Octavię, niby diesel nie jest w 100% dla Ciebie ale auto znasz i jest dobrze wyposażone, pasuje Tobie a z Audi będą komedie wg mnie.
Lovato34
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 452
Miejscowość: Wlkp
Prawo jazdy: 18 08 2002
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: VW Golf 4
Silnik: 1,8T
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

17 Kwi 2016, 01:14

Źle mnie zrozumiałeś ;)
Oczywiście, że nie uważam, że do auta leje się tylko paliwo i jeździ,może trochę za bardzo pomarudzilem.
Z Octavia jest wszystko w porządku.
Po prostu chce zmienić autko na benzynowe i to tyle ;)
neerg
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: Skoda Octavia

17 Kwi 2016, 07:27

Doskonale autora tematu rozumiem. Rok temu też ujeżdżałem diesla i nie mogłem się doczekać tej chwili jak go sprzedam.
Charakterystyka tych silników nie jest dla mnie i mnie męczy jazda tymi autami.
Co do 1.8T w większej budzie silnik ten ma słaby dół, jednak po przesiadce z 100KM diesla będziesz czuł różnice na duzy plus.
1.8T też możesz tanim kosztem zawirusować do 200KM.
Turbo i dwumas w benzynach tak szybko się nie sypią jak w dieslach.

Jeżeli miałbym wybierać między Vectra C z 2.0T a Audi A4 wybrał bym Vectre ponieważ będzie znacznie tańsza w utrzymaniu i jak nie zależy Ci na podnoszeniu mocy w serii silnik Vectry jest mocniejszy.
Ma też nieco lepszy dół.

Alternatywnie do Vectry Saab tam też masz 2.0T tylko, że lepiej w manualu.
Jak rozważasz również Merca to C klasa i silniki z kompresorem.

Na wolnossącym, zeby była frajda trzeba uderzyć w widlaste.
Ewentualnie i-vtec Hondy (tu budżet słaby).
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

17 Kwi 2016, 09:20

Chlopak boi sie kosztow, a forumowi geniusze polecaja mu kompressor z w203 i 2.0t GM cyrk normalnie.
M271 to najgorszy silnik mercedesa ostatnich 15lat, wygoogluj co tam sie wyprawia z rozrzadem i ile to kosztuje. 2.0t w vectrze pali nieprzyzwoite ilosci paliwa, w ogole nie jedzie dopki nie zaczipujesz, a na wolnych obrotoach telepie go bardziej niz Twoje zimne tdi.(co najlepsze ludzie wymieniaja polowe osprzetu, a problem dalej istnieje). Do tego dodaj wadliwe napinacze rozrzadu, turbina z zaworem bocznikowym, w ktorym peka gumowa membrana i masz recepete na super tania w utrzymaniu benzynke :naughty:
Moja rada -napraw zawieszenie w tej octavii, wymien poduszki pod silnikiem (1.9tdi nie ma prawa drgac w srodku, nawet zimny), kup nowe opony i ciesz sie bezawaryjna jazda, bo kazdy z w/w wynalazkow szarpnie Twoj portfel duzo bardziej niz octavia z dieslem.
:naughty:
959
Aktywny
 
Posty: 289
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: E320 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna

17 Kwi 2016, 09:39

Panowie JanuszLovato34 oraz Janusz959 wróćcie się do szkoły podstawowej, bo widzę, że macie problemy z czytaniem ze zrozumieniem :ok:
W pierwszym poście nie ma ani słowa o tym, że Octavia jest wytrzaskana jak bat na westernie, tylko zwyczajnie autor chce zmienić auto na wygodniejsze, z benzynowym silnikiem, ponieważ nie pasuje mu charakterystyka oraz klekot diesla. Czy to takie ciężkie do zrozumienia? :roll:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ostre zakręty, zakosy i serpentyny pod kontrolą
    Sezon wycieczek na wędrówki górskie trwa. Wielu turystów pokonuje autem setki kilometrów, aby dojechać do celu. Droga często jest bardzo wymagająca, głównie ze względu na liczne ostre zakręty, ...

17 Kwi 2016, 10:33

959 nie mozesz ogarnąć, że są tacy ludzie co po prostu nie tolerują kultury pracy diesla i małego zakresu użytecznych obrotów? W temacie masz napisane, że autor ma dość tego...
1,9TDI nie ma prawa drgać, a 2,0T już tak? Proszę Cię nie wypisuj takich farmazonów, bo oczy łzawią od Twojego zaślepienia ON i patrzenia na komputerek spalania. (tak jeżdżę czasem 1,9TDI/105KM)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

17 Kwi 2016, 11:45

@noisy
To samo właśnie czuje :D . Co do SAABa to nie będę ryzykował, bo może być problem po np. jakims lekkim dzwonie w przód żeby dorwać lampy w normalnej cenie. Co do Merca to boję się korozji i w kombi wygląda dla mnie średnio, choć raz jechałem takim w sedanie i całkiem przyjemnie się jedzie.
@959
Z tą opinią o 2.0T to trochę mnie przestraszyłeś i zaskoczyłeś, bo zawsze czytałem, że to udana konstrukcja.
@mike1735
Z Octavią jest wszystko okej, tylko mnie ten diesel denerwuje, jakby była taka sama z 1.8T to byłbym zadowolony :P .
@dzida
Dokładnie, po prostu chcę coś benzynowego i tyle :wink: .
neerg
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: Skoda Octavia

17 Kwi 2016, 12:37

Wpadła mi jeszcze do głowy Skoda Octavia I 1.8T RS, ale zupełnie nic nie wiem o tym aucie i czy to nie krok wstecz względem tego co mam.
neerg
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: Skoda Octavia

17 Kwi 2016, 13:38

Octavia I RS jest ok, bo to wzmocniony 1,8T do 180KM i są to na ogół bardzo dobrze wyposażone egzemplarze.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

17 Kwi 2016, 14:34

Czyli wychodzi na to, że:
Audi A4 B6 1.8T - mocno drogie w utrzymaniu,
Vectra C 2.0T - awaryjna,
Skoda Octavia RS - fajna, dobrze sie zbiera, tylko z wyglądu taka troszke leciwa i podobno ma niewygodne siedzenia.

Coś jeszcze, czy któraś z tych z tych rzeczy to nieprawda, czy warto coś dodać?
neerg
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: Skoda Octavia

17 Kwi 2016, 14:36

Vectra nie jest awaryjna. Audi będzie odrobinę droższe w utrzymaniu ale różnice będą niewielkie pomiędzy Vectrą i A4 z napędem na przednią oś jeśli chodzi o awaryjność i koszta.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

17 Kwi 2016, 14:41

To kolega 959 nawinął mi jakiegoś makaronu na uszy w takim razie :? .
Pewnie, ze wole ladniejszą A4 jak koszty wcale nie są tak wielkie.
Przeglądałem inne tematy i czasami się pojawia się tam Astra H 2.0T, ale żadnych konkretów czy fajne to czy nie :D
neerg
Nowicjusz
 
Posty: 16
Auto: Skoda Octavia

17 Kwi 2016, 15:10

neerg napisał(a):kolega 959 nawinął mi jakiegoś makaronu na uszy w takim razie
typ trolla-fanatyka, więc raczej z przymrużeniem oka :wink:
Owszem, Vectra jak każde auto ma swoje wady (np. dość drogie w naprawach tylne zawieszenie, które nie jest wybitnie trwałe, auto nie trzyma też geometrii no i zdarzają się elektryczne chochliki).
Wady a4 przemilczę, bo zostanie mi zarzucona ekstremistyczna nienawiść do modelu/marki :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

17 Kwi 2016, 15:27

mike1735 napisał(a):Wady a4 przemilczę, bo zostanie mi zarzucona ekstremistyczna nienawiść do modelu/marki :mrgreen:

Zostawmy opisy wad tym co najbardziej krzyczą :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010