Mandat - czy płacić?

17 Kwi 2008, 07:04

Witam, mam nastepujacy problem. spowodowalem kolizje drogowa, dostalem mandat 500 zl i policja zabrala mi dowod rejestracyjny do czasu naprawy auta. Jestem studentem, nie posiadam pracy, auto jest zarejestrowane na tate. Zastanawiam sie czy placić teraz ten mandat? jest to dla mnie niestety duża kwota. Czy jesli nie zaplace to dowod rejestracyjny zostanie mi oddany?
tasiorek666
Nowicjusz

17 Kwi 2008, 08:06

Eee, no coś Ty?
Mandat płacić :shock: ?
Po co?
Poczekaj na komornika - nie będziesz musiał płacić - zabierze Ci komputer, wieżę i co tam jeszcze masz wartościowego w domu...

Natomiast kwestia dowodu rejestracyjnego jest odrębnym tematem.
DR został zatrzymany, gdyż Policjant uznał, że pojazd nie nadaje się do ruchu w wyniku "odniesionych obrażeń" (np. stłuczone lampy, urwane lusterko, uszkodzony układ hamulcowy itp). Po dokonaniu napraw, które przywrócą samochód do stanu używalności (musi to stwierdzić Stacja Kontroli Pojazdów!) z zaświadczeniem z SKP udajesz się do Wydziału Komunikacji Urzędu Miasta/Gminy i tam po predstawieniu takiego zaświadczenia zostanie Ci (a dokładnie: Ojcu, bo - jak napisałeś - On jest właścicielem pojazdu) zwrócony DR.

A o mandaciku - na poważnie - musisz zapłacić. Jeśli tego nie zrobisz w przeciągu około 6 miesięcy - oczekuj wizyty Poborcy Skarbowego (o ile nic się nie zmieniło w przepisach) - to właśnie przez Urzędników Skarbowych są egzekwowane mandaty wystawiane przez Policję... Dodatkowo zostanie Ci wtedy doliczone do kwoty wymaganej kilka % tytułem konieczności windykowania należnej kwoty...
Pozdr
fourup
Nie udzielam porad na PW - tylko forum ogólne!
fourup
Zaawansowany
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kraków, Słomniki
Prawo jazdy: 08 01 1999
Auto: Mercedes S124 250D
Silnik: OM602
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1990

17 Kwi 2008, 09:46