Matiz nie wskakuje czwarty bieg, trzeci czasem sie blokuje,

22 Maj 2017, 10:20

Witam.
Za jakiś czas oddaje matiza do naprawy i chciałabym się zorientować mniej więcej czego mogę się spodziewać.
Jakiś czas temu wracając do domu, wrzuciłam czwórkę a ona zaczęła mi odskakiwać na luz. Jakoś dojechałam do domu i przez kilka dni czwórka działała normalnie. Po tych kilku dniach czwórka znowu dała o sobie znać ale tym razem konkretniej. Teraz wgl nie mogę jej wrzucić. Blokuje się w pewnym momencie (mniej więcej do połowy pchnięcia) i nie mogę pocisnąć jej do końca.
Do tego wszystkiego od jakiegoś czasu zaczęła blokować mi się trójka. Zachowuje się troche inaczej niż czwórka. Potrafię wrzucić ją za każdym razem, ale też czasem przyblokuje się i muszę kilka razy popychać ją w przód aż w końcu puści i zaskoczy (mniej więcej do 5 pchnięć).
Dochodząc do sedna- padł mi jakiś synchronizator, cała skrzynia czy jeszcze coś innego?
Jakie są plus minus koszta takiej naprawy?
Proszę o pomoc, bo nie dość, że jestem nowym kierowcą to na dodatek blondynką- czyli łatwy łup dla mechanika :D
Viqex
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 20 02 2017
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 1.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Maj 2017, 15:33

Nikt nie ma pojęcia co to może być? :/
Wczoraj padła mi 3. Jak się uda to ją wbiję ale wchodzi strasznie opornie i tak jakoś miękko, mam wrażenie jakby nie wchodziła do końca. W poniedziałek idę do mechanika, na jakie koszty muszę być przygotowana?
Viqex
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 20 02 2017
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 1.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Maj 2017, 16:51

Najpierw spytam - czy ze sprzęgłem jest wszystko OK ? Jeżeli tak, to być może wina leży nie po stronie skrzyni, ale po stronie zespołu wodzików umiejscowionych na górze na zewnątrz skrzyni biegów, może któryś się zapiekł albo wygiął i dlatego nie można zapiąc biegu. Jeżeli to też nie to, to zacząłbym od przepłukania skrzyni ropą i wymiany oleju na wysokiej klasy olej syntetyczny, a założę się że nigdy olej w skrzyni nie był wymieniany. Dopiero po wyjaśnieniu tych kwestii myslałbym o naprawie/wymianie skrzyni biegów. Na pewno nie decyduj sie od razu na gruba robotę.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

27 Maj 2017, 16:57

Jeszcze załączę zdjęcie - moim zdaniem problem jest w elemencie zaznaczonym kółkiem, powinien on byc skontrolowany.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

31 Maj 2017, 14:47

Byłam u dwóch mechaników i każdemu zasugerowałam aby to sprawdzili. Niestety obaj stwierdzili, ze skrzynia do wymiany a do tego padło zawieszenie, drążki itd. Naprawa w sumie za ok 1300zł całość. Niestety trafiłam na grata, będę go złomować i kupię nowe, bo nie opłaca się już ładować w niego. Dzięki za pomoc!
Viqex
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 20 02 2017
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 1.0
Paliwo: Benzyna
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

31 Maj 2017, 15:25

Na skrzynie jest prosta i tania metoda - są w sprzedaży specjalne preparaty odbudowujące łożyska, synchronizatory oraz zęby w pewnym stopniu - koszt takiej rewitalizacji nie przekracza 100 zł wliczając w to wymianę oleju.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Icona Vulcano – 2,8 sek., 950 KM
    Szalona propozycja włoskiej manufaktury z 2013 roku, stworzona z myślą o chińskim rynku to na razie wciąż bardziej motoryzacyjna ciekawostka, niż samochód drogowy. Nic dziwnego, producent przewidział budowę zaledwie ...