REKLAMA
Od jakiegoś czasu rozglądam się za autem jednak w drodze selekcji zostały mi na dzień dzisiejszy dwa w których siedziałem i o których coś wiem. Niestety przejechać się nie miałem możliwości...
Civic VII 2004 1.6 benzyna hatchback 5d po lifcie
lub
Mazda 3 po lifcie czyli koniec roku 2006 1.6 benzyna hatchback 5d
Honda jednak przy zakupie będzie tańsza z racji wieku o 2 lata starsza. Trochę uboższa w zakresie wyposażenia.
Z wad, które znam to nieszczęsne łożyska wałka sprzęgłowego, kiwający się fotel, czyli wyrabiające się tulejki, rdzewiejąca klapa bagażnika, piszczące sprzęgło, parujące reflektory.
Część z tych problemów to w sumie chyba raczej banały, oprócz łożysk.
Honda mniej pali w stosunku do Mazdy 3, Honda wymaga okresowej regulacji zaworów.
Jeśli chodzi o Hondę to interesuje mnie wersja z min. 4 poduszkami i automatyczną klimatyzacją oraz pełną elektryką szyb. Co zapewne w Hondzie jest uznane za ekstrawagancję, a co w Maździe jest chyba standardem.
Mazda 3 hatchback 1.6 benzyna.
Mazdą zainteresowałem się dopiero od niedawna. Gdy usiadłem w tym aucie to od razu urzekło mnie wnętrze. Estetyczne, wszystko na swoim miejscu, bez dziwactw.
Co mnie przeraża to informacje dotyczące potwornej tendencji do rdzewienia tych samochodów i co za tym idzie fatalne zabezpieczenia antykorozyjne i słaba powłoka lakiernicza.
Auto pali więcej niż wspomniana Honda. Raczej gazu nie planuję zakładać mimo, że ponoć Mazda cechuje się dobrą tolerancją na instalację gazową.
mazda 3 na podłodze forda Focusa, nie wiem czy zawieszenie też jest od Focusa I czy II?
Kwestie o których nie wiem nic.
Jak wypada kultura pracy skrzyni biegów w Hondzie, a jak w Maździe, jak z żonglerką biegami?
Jak wypada kultura pracy zawieszenia, chyba oba auta są trochę twardsze, ale mam nadzieję, że nerek nie odbija?:)
Jak wygląda kwestia kultury pracy układu skrętu/kierownicy, gdyż tutaj są obie konstrukcję trochę inaczej rozwiązane.
Czy warto pakować się w Mazdę? Do mazdy należy pewnie dołożyć z 9-10 tyś złotych względem Hondy, gdyż nie chce wersji przed liftem.
Prosiłbym o obiektywną analizę za i przeciw. Oraz jakąś sugestię na co się bardziej ukierunkować.
Ważna jest ekonomiczność samochodu i bezawaryjność, nie przepadam też za nadmiarem rdzy.
Auto będzie stało w garażu.