Mazda 323f 1.5 96r lpg

23 Kwi 2011, 09:52

witam,koledzy poradzcie coś,mam mazde 323f 1,5 96r lpg i zauważyłem że po kolejnej wymianie oleju na świeży zaczęła coraz mocniej puszczać dymka z rana tz na zimnym silniku przez ok 10sek a jak dogazuje do ok 3tys to jest parowóz problem ustaje jak sie silnik chwilke zagrzeje a jak zapale np popoludniu jak jest cieplej to dymienia niema zadymi tylko jak dogazuje,zalany jest castrol gtx high mileage 15w40 bo taki byl zalany jak go kiedyś kupiłem,oleju chyba dużo nie bierze,chciałbym teraz zrobić płukanke Valvoline engine flush bo jest najłagodniejsza i zalać Valvoline maxlife 10w40,niechce sie pchać w remonty silnika i wiem że nie powinno się zmieniać z gorszego na lepszy ale słyszalem dużo dobrego o tym oleju,co wy na to?
wilu86
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: krosno

23 Kwi 2011, 10:09

Po co silnik meczysz przygazowujac na 3tys obr na chwiel po odpaleniu samochodu? Jest to tylko sposob aby jeszcze szybciej zakonczyc jego zywotnosc, odpal samochod, poczekaj z 5 sec, i jedz nim po prostu spokojnie przez pierwsze 15-20 sec, zeby olej sie zdazyl dobrze rozprowadzic, bez zadnej przygazowki, czy mocniejszego przyspieszania.

Na pol syntetyk mozesz zmienic spokojnie, pelnego syntetyku tylko nie lej bo zabijesz silnik. Swoja droga nie wiem po kiego ktos do tej mazdy lal GTX High Mileage, bo jest to reczej gorsze niz lepsze rozwiazanie.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

23 Kwi 2011, 10:35

nie gazuje normalnie po odpaleniu tylko ze 2 razy sprubowałem dogazować czy będzie dymił,po odpaleniu czekam chwilke i spokojnie jade,tylko jestem ciekaw czy nic nie narobie robiąć plukanke i przechodząć na półsyntetyk bo pewnie z 50 tys na minerale przejechał
wilu86
Nowicjusz
 
Posty: 2
Miejscowość: krosno

24 Kwi 2011, 15:58

Czimi napisał(a):Po co silnik meczysz przygazowujac na 3tys obr na chwiel po odpaleniu samochodu? Jest to tylko sposob aby jeszcze szybciej zakonczyc jego zywotnosc, odpal samochod, poczekaj z 5 sec, i jedz nim po prostu spokojnie przez pierwsze 15-20 sec, zeby olej sie zdazyl dobrze rozprowadzic, bez zadnej przygazowki, czy mocniejszego przyspieszania.

Na pol syntetyk mozesz zmienic spokojnie, pelnego syntetyku tylko nie lej bo zabijesz silnik. Swoja droga nie wiem po kiego ktos do tej mazdy lal GTX High Mileage, bo jest to reczej gorsze niz lepsze rozwiazanie.
-----Złota rada Czimiego niech głęboko utkwi wam w pamięci,przygazówki na zimnym silniku potrafią wykończyć pierścienie szybciej niż się komuś może wydawać,mój kuzyn tak wykończył szybciutko silnik w Maździe MX-3 :!: GTX High Mileage to dobry olej,regeneruje uszczelnienia,czasami można taki olej wlać,MAZDA zaleca syntetyk 10W30 klasy SJ :!: Taki olej MASZ LAĆ,bo to dość nowoczesna konstrukcja jak na tamte lata.Te silniki 1.5 mają tendencję do brania oleju,jeśli twój bierze ,to śmiało możesz wlać 10W40.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8587
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

25 Kwi 2011, 16:50

jesli chodzi o wysokie obroty na zimnym silniku to powiem tak do czau az wskazowka temperatury nie drgnie czyli do czasu az termostat sie nie otworzy i nie oznacza to ze slinik jest naprawde cieply nie przekraczam 2ts obrotow jesli jest zimno ponizej 0 stopni to po odpaleniu czekam okolo minuty zanim w ogóle rusze z miejsca, a co do oleju to system zmiany oleju jest taki ze zaczynamy w nowym silniku od rzadkiego oleju jak np 5W40 nastepnie przechodzimy np na polsyntetyczny 10W40 a w koncu lejemy jeszcze gestszy olej ze wzgledu na to ze im bardziej wypracowana jednostka tym wieksze szczeliny a gestszy olej ciezej przez nie wydmuchac niz rzadki pierwsza liczba w oznaczeniu oleju mowi jak plynny jest olej nienagrzany im mniejsza liczba tym lepiej ale w lepszym silniku...
sajgon
Sajgon
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: Lublin

25 Kwi 2011, 17:43

Na syntetyku, jeśli jest zalecany przez producenta, jeździmy jak długo się da :!: Jeśli silnik ma dobre uszczelnienia to nie puści oleju na zewnątrz, bez względu na to, jaki olej się mu wleje :!: Jeśli zimą po odpaleniu czekasz minutę,to błąd,chyba,że masz turbinę,im szybciej delikatnie ruszysz,tym silnik nabierze szybciej odpowiedniej temperatury,gdy stoisz nagrzewa się dużo wolniej,czyli zużywa.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8587
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...
    Auto terenowe - początki - wyposażenie na bezdroża
    Jadąc w teren musimy pamiętać, że to nie zwykła przejażdżka z miasta A do miasta B drogą krajową nr X... W związku z tym - również wyposażenie naszego samochodu musimy dostosować do sytuacji w jakich możemy się znaleźć ...

26 Kwi 2011, 12:07

mam turbine, kute tloki i korbowody... ale to bez znaczenia bo moje turbo kreci sie od 3ts obrotow a na zimnym silniku nie osiagam takiego wyniku, kiedy ruszasz slinik ma o wiele wiele wieksze obciazenie niz jesli pracuje sam przez chwile i dzieki temu szybciej sie rozgrzewa i w temacie mozna polemizowac co jest lepsze, jedno jest pewne nie palimy od razu gumy na miejscu parkingowym gdzie auto stalo cala mrozna noc...
sajgon
Sajgon
Nowicjusz
 
Posty: 20
Miejscowość: Lublin