Mazda 6 2.0 Diesel 2007

23 Lut 2014, 14:39

Witam wszystkich... Mam problem ze swoja M6 ... 2 dni temu podczas jazdy nagle obroty skoczyly na maksa, zgasilem auto zatrzymalem sie ,odczekalem chwile odpalilem, silnik dziwnie chodzil jakby zawory tlukly o pokrywe, wchodzac powyzej 2500 obrotow silnik znowu wskakiwal na maks obrotow i do tego zaczol strasznie dymic jasny dym i zapalila mi sie tylko kontrolka DPF.... Dojechalem ledwo do domu 10km/h... Teraz Silnik na niskich obrotach chodzi normalnie jak zawsze, ale jak tylko wchodzi na 2500 dzieje sie to samo maks obrotow i jasny dym... Mysle ze poszlo turbo... Kto pomoze...????????
pawel32
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: mazda 6
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

23 Lut 2014, 16:34

A nie włączyło się czasami wypalanie filtra DPF? Jeżeli tak, to przerwanie tego procesu to wielki błąd...A nie czytanie instrukcji samochodu to jeszcze większy błąd...A wielu kierowców instrukcji nie czyta...
Wyciąg z instrukcji Mazdy 5 i 6 ( co do DPF jest taka sama ):
1. Świecąca kontrolka DPF oznacza, że poziom zapełnienia filtra przekroczył 80% ale jest mniejszy od 100%. Jest to informacja dla kierowcy, aby kontynuować jazdę z prędkością obrotową silnika >2000 obr/min przez około 15min. Jeśli kierowca nie zastosuje się do zaleceń producenta, kontrolka zacznie mrugać. Co zazwyczaj oznacza konieczność wymiany filtra.
2. Mrugająca kontrolka DPF w samochodach Mazda może oznaczać:
- zapełnienie filtra przekroczyło 100%,
- awarie układu wydechowego tj. Awaria filtra cząstek stałych DPF, awaria czujnika różnicowego ciśnienia DPF, awaria sondy lambda, awaria czujnika różnicowego ciśnienia,
- inspekcję olejową.
Oprócz tego po podłaczeniu pod komputer są dwa błędy :
- P242F - Awaria filtra cząstek stałych - tu zwykle filtr trzeba wymienić na nowy
- P2002 - zbyt niska wydajnosć filtra cząstek stałych - tu jest jeszcze szansa na regenerację filtra.
Z twpjego opisu wynika, że przerwałeś wypalanie filtra DPF. Obym się mylił.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Lut 2014, 17:38

Kontrolka DPF zapalila mi sie i zaczela mrugac dopiero po tym jak auto zaczelo swirowac, wczesniej nigdy mi sie nie zapalala, wiem ze trzeba przepalac filtr i co jakis czas (raz w miesiacu srednio) to robie, nie sadze zeby tu chodzilo o filtr czasteczek stalych :no: objawy wskazuja na turbo a moj mechanik jest chwilowo poza zasiegiem :angry: :(
pawel32
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: mazda 6
Silnik: 2.0
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

24 Lut 2014, 15:17

Oczywiście jest mozłiwośc, że to turbo. Odradzam w tym przypadku jeździć tym autkiem, bo może zostać nieodwracalnie uszkodzony DPF. Najpierw trzeba naprawić to turbo.
Wcześniej warto podłaczyć auto pod koputer i odczytać błędy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kopiowanie samochodów
    Policyjne źródła donoszą,że w ostatnim czasie bardzo wzrosła ilość kradzionych samochodów.A właściwie nie kradzionych,ale kopiowanych.Polega to na tym,że kradzione sa dokumenty samochodu i na ich podstawie jest ...