Mazda 626 GF 101 KM Turbo DI- Problem z odpalaniem

12 Lut 2018, 19:05

Witam
Mam problem z rannym odpaleniem mazdy 626 GF silnik 2.0 RF2a rok produkcji 99 .Silnik pali po 3s. Wcześniej mazda paliła na dotyk. Samochód gdy jest rozgrzany pali dobrze. Podczas pierwszego odpalenia ciężko wkręca się na 1tyś obrotów jak jest zimno (-3 stopnie C), wkręca się na początek na 800 obrotów po chwili na 1 tyś. Nie mam żadnych błędów na komputerze. Ktoś miał podobny problem :?: Jakieś dobre rady :?:
skrzat1667
Nowicjusz
 
Posty: 46
Zdjęcia: 2
Auto: Astra F
Silnik: 1.7D 60KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

12 Lut 2018, 19:19

Świece żarowe grzeją ?
gber44
 

12 Lut 2018, 19:57

Grzeją. Wyczytałem po różnych forach że to może być przekaźnik B5B4, ale nie mogę go namierzyć. :(
skrzat1667
Nowicjusz
 
Posty: 46
Zdjęcia: 2
Auto: Astra F
Silnik: 1.7D 60KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

13 Lut 2018, 16:44

skrzat1667 napisał(a):Wyczytałem po różnych forach że to może być przekaźnik B5B4, ale nie mogę go namierzyć
Powinien on być w puszcze z bezpiecznikami. Wyjmij go przeczyść styki po czym sprawdź czy będzie jakaś poprawa.

Kiedy wymieniałeś filtr paliwa?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Lut 2018, 19:45

Filtr paliwa wymieniłem w sobotę. Nie czyściłem natomiast 3 filtrów znajdujących się w pompie wtryskowej. Jest do nich utrudniony dostęp. Przekaźnika nie ma w puszce z bezpiecznikami są same bezpieczniki nic po za tym. Poci mi się trochę zawór TCV. Zna ktoś objawy uszkodzonego zaworu TCV?
skrzat1667
Nowicjusz
 
Posty: 46
Zdjęcia: 2
Auto: Astra F
Silnik: 1.7D 60KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

13 Lut 2018, 20:25

skrzat1667 napisał(a):Poci mi się trochę zawór TCV. Zna ktoś objawy uszkodzonego zaworu TCV?
Może to kwestia tylko samego oringu? Musiałbyś go wyciągnąć i sprawdzić dodatkowo można to przemyć odpowiednim preparatem.
Wadliwie działający zawór kąta wtrysku może powodować gaśnięcie silnika przy np. dojeżdżaniu do świateł, problem z odpaleniem ciepłego silnika, nierówne obroty...

Sama wymiana nie jest trudna ale zawór nie jest tani więc warto mieć pewność że to on żeby nie wyrzucać niepotrzebnie kasy.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto rozważyć kupno samochodu elektrycznego?
    Zainteresowanie samochodami elektrycznymi stale rośnie i nie wygląda na to, aby w najbliższym czasie miało się to zmienić. Powody tego stanu rzeczy są różne, ale z pewnością najważniejsze są dwa – znaczące zmiany ...