Mazda 626 GF pali olej po remoncie

01 Maj 2011, 16:58

Witam wszystkich mam spory problem z moją Mazdą, mianowicie pali spore ilości oleju, przed remontem silnik kopcił mocno z rana po odpaleniu (biało- niebieski dym), po rozgrzaniu było w porządku (przynajmniej nie widziałem za sobą chmury dymu), zrobiłem remont silnika aby temu zapobiec tzn wymiana pierścieni tłokowych, uszczelniaczy zaworowych, uszczelki pod głowicą i pod pokrywa zaworów, około 1tyś km przejechałem na oleju półsyntetyk GM, następnie zmiana na Mobil 1 10w40 półsyntetyk+wymiana filtra, aktualnie jeżdżąc spokojnie jest w miarę dobrze, niestety po wkręceniu silnika na wyższe obroty powyżej 3tyś auto dosyć mocno kopci i czuć oczywiście spalony olej, nie wiem co dalej robić, mechanik, który robił remont zasugerował jeszcze przeczyszczenie odmy

silnik to 2.0 16v dohc benzyna o mocy 136koni

poradźcie co robić? pewnie przede wszystkim zmienić mechanika? może są jeszcze jakieś punkty, które po kolei powinny być sprawdzone?
maro39
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 65
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Śląskie
Prawo jazdy: 0- 0-2008
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136KM

01 Maj 2011, 17:31

Jakie było ciśnienie sprężania przed i po remoncie? Odmę powinien przemyć w czasie remontu chyba że zapomniał.Prowadnice zaworowe były ok?Pierścienie były tylko wymienione czy pasowane do rowków w tłoku. Przeważnie roztacza się kanałki i daje szersze pierścienie bo często są rozbite boczne ścianki.
kant95
Zaawansowany
 
Posty: 695
Miejscowość: lublin
Prawo jazdy: 01 01 1981
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2.5
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995

01 Maj 2011, 17:42

kompresja była ok jeszcze przed remontem, co do prowadnic mechanik wspominał tylko że są w miarę ok, co do pierścieni domyślam się że były tylko wymieniane a nie dopasowywane pod każdy tłok

co do odmy, jeżeli jest zapchana/niedrożna może wytwarzać się zbyt duże ciśnienie w głowicy i przepuszczać olej przez uszczelniacze?
Mazda 6 GY 1.8 Pb 05" LIFT ||Mazda 626 GF 2.0 Pb 99" || Seat Toledo 1L 1.8 Pb 97"||
maro39
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 65
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Śląskie
Prawo jazdy: 0- 0-2008
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136KM

01 Maj 2011, 18:39

Jeżeli były zakładane trzy elementowe pierścienie olejowe to masz winowajcę.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

01 Maj 2011, 19:22

tego niestety nie wiem ale przeszukując siec znajduje tylko takie 3 częściowe pierścienie,
ps. koszt tych, które mam założone to ok 400zł za cały komplet na wszystkie tłoki, a przynajmniej za takie zapłaciłem...
maro39
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 65
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Śląskie
Prawo jazdy: 0- 0-2008
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136KM

02 Maj 2011, 18:08

Jeśli tego remontu sam nie robiłeś - to jaką masz gwarancję, że wogóle coś, za co zapłaciłeś, zostało zrobione?
Jeśli silnik przed remontem kopcił, a po remoncie też kopci, pomimo deklarowanej wymiany pierścieni tłokowych na nowe, to stawiam perły przed wieprze, że nic nie zostało zrobione, bądź bardzo niewiele z tego, co zamówiłeś i opłaciłeś.
Jeśli silnik kopci tylko po odpaleniu - to zazwyczaj za to winne są zużyte uszczelniacze trzonków zaworów.
Jeśli zaś kopci stale, im wyższe obroty, tym więcej - to za to ponoszą winę pierścienie tłokowe, a konkretnie - pierścienie uszczelniające.
"Zdrowy" silnik nie powinien "zjadać" oleju więcej, jak maksymalnie 1 litr na 10 000 km.
Szczera dyplomacja jest tak prawdziwa jak sucha woda albo drewniana stal. J. Stalin.
oprawca_1978
Początkujący
 
Posty: 67
Miejscowość: Zegrze
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Toyota Yaris GRMN - hot hatch - specyfikacja techniczna
    Od czasu debiutu Toyoty Yaris GRMN podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie trwały intensywne prace mające na celu przygotowanie tego modelu do seryjnej produkcji. W centrum badawczym, zlokalizowanym w pobliżu ...

02 Maj 2011, 18:46

remontu sam nie robiłem bo nie mam takich możliwości ani nawet wystarczającej wiedzy, na szczęście mam aktualnie inny warsztat(specjalizują się w mazdach), który prześwietli co zostało wcześniej zrobiony i myślę że dadzą radę wyremontować silnik

moja pytanie jeszcze brzmi czy niedrożna odma może faktycznie mieć aż tak wielki wpływ na to co się dzieje, czy to raczej mechanik próbuje się czymś usprawiedliwić
Mazda 6 GY 1.8 Pb 05" LIFT ||Mazda 626 GF 2.0 Pb 99" || Seat Toledo 1L 1.8 Pb 97"||
maro39
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 65
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Śląskie
Prawo jazdy: 0- 0-2008
Auto: Mazda 626 GF 2.0 136KM

02 Maj 2011, 19:40

Układ przewietrzania silnika odpowiada za odprowadzanie przedmuchów z tłoków oraz układu rozrządu silnika z przestrzeni korbowej oraz górnych partii silnika z powrotem do dolotu, kosztem stałego ssania przez ten układ przestrzeni wewnętrznych silnika.

Układ przewietrzania silnika jest tak zaprojektowany (średnica odm ssącej oraz nadmiarowej), że nawet jeśli ww. przedmuchy są już wyraźnie zauważalne, to potrafi on je skutecznie odprowadzać, oczywiście kosztem rosnącego zanieczyszczania pozostałościami produktów spalania oraz oleju, magistrali odpowietrzających silnik.
Ale w żadnym razie, sprawny silnik, nie ma prawa dymić, zwłaszcza silnik benzynowy. To dla niego oznacza poważne uszkodzenie, albo początek agonii.

W sprawnym silniku niedrożna odma nie spowoduje kopcenia silnika przez wydech, co najwyżej będzie się on 'pocił' olejem na zewnątrz przez jego uszczelnienia i słabe punkty (uszczelniacze wałków, uszczelka miski olejowej, uszczelka dekla rozrządu, dziurę w odmie, itd..) ale i tak, nie ma prawa wtedy kopcić. A sprawny silnik, przede wszystkim to jet taki, w którym pierścienie tłokowe pracują jak należy, tj. nie są zakleszczone od zanieczyszczeń i właściwie pełnia swą funkcję.
Jeśli w wydechu silnika jest tłusta, czarna, lepka maź, świece są okopcone - to bezwzględnie winne są za to pierścienie tłokowe, które przestały pełnić swą funkcję.

Pamiętaj - w sprawnym silniku - podczas jego pracy - powinno panować w nim lekkie podciśnienie, które łatwo da się zbadać poprzez np. przystawienie płomienia zapalniczki do rurki bagnetu oleju. Jeśli będzie tym otworem ssać stabilnie płomień do środka (kto się boi takiej próby, niech zastosuje dym z papierosa, acz fajki-to świństwo straszne) - to układ przewietrzania silnika oraz z wielce prawdopodobną okolicznością, i on sam jest w dobrym stanie.
Szczera dyplomacja jest tak prawdziwa jak sucha woda albo drewniana stal. J. Stalin.
oprawca_1978
Początkujący
 
Posty: 67
Miejscowość: Zegrze

02 Maj 2011, 20:47

@oprawca_1978
Kod: Zaznacz wszystko
[Aby wyświetlić zawartość tego pola musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

skąd skopiowałeś takie brednie ?
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704