Megane 2 - pompa paliwa nie działa

19 Maj 2022, 17:17

Witam. Mam problem z niedziałającą pompą paliwa w moim Megane 2 1.4. Po włączeniu zapłonu w ogóle jej nie słychać. Sprawdzałem napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem - jest ok. Pompa po podłączeniu na krótko działa. Co jeszcze mogę sprawdzić? Zapłon raczej odpada - po próbie z podłączeniem na krótko samochód na krótką chwilę "zagadał".
krystian1703
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Megane II phI
Silnik: 1.4 16v 98KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

20 Maj 2022, 08:12

Napięcie na kostce do pompy sprawdzałeś? Nie zawsze musi być ją słychać, nie wiem dokładnie jak w Megane ale miałem w innym samochodzie tak że raz dobijała ciśnienie ale później już przy odpalaniu była cisza, czasem nawet po nocy nie było jej słychać przez krótką chwilę.

Samochód nie odpala?
Ile paliwa masz w baku?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10149
Zdjęcia: 35

20 Maj 2022, 08:24

Paliwa jest trochę ponad rezerwę. Sprawdzałem napięcie na kostce podczas kręcenia rozrusznikiem - jest, a mimo to pompa nie kręci.
krystian1703
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Megane II phI
Silnik: 1.4 16v 98KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

20 Maj 2022, 09:58

krystian1703 napisał(a):Paliwa jest trochę ponad rezerwę. Sprawdzałem napięcie na kostce podczas kręcenia rozrusznikiem - jest, a mimo to pompa nie kręci.

Jeżeli podczas kręcenia rozrusznikiem napięcie na złączu jest, to albo pompa paliwa do wymiany albo jest jakiś problem na połączeniu złącze pompy - pompa.
I jesteś pewny na 100%, że pompa nie pracuje? Rozumiem, że odłączyłeś wężyk od pompy i kręciłeś rozrusznikiem i z króćca pompy paliwo się nie lało? Bo żeby sprawdzić pompę, to dobrze by było, żeby była zamontowana i przykręcona - chodzi o masę, która może być brana z obudowy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Maj 2022, 06:39

No i jeszcze pytanie jakie to napięcie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16712
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Maj 2022, 13:59

Pompę będę mógł sprawdzić dopiero za kilka dni, ale po podłączeniu jej na krótko było słychać, że pracuje. Napięcie na wtyku to coś około 10.5-11V, możliwe że z winy wcześniejszych prób uruchomienia. Połączenie powinno być ok - wtyk jest nowy.
krystian1703
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Megane II phI
Silnik: 1.4 16v 98KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

31 Maj 2022, 17:49

Przez jakiś czas nie było problemów - samochód normalnie funkcjonował. Niestety, dzisiaj znowu przestał odpalać. Objawy takie, jak poprzednio. Zdjąłem przewód paliwa z filtra i sprawdziłem, czy po zakręceniu rozrusznikiem popłynie paliwo. Nie popłynęło. Oprócz tego nie słychać pompy.

Zaczynam się zastanawiać, czy problemem może być przekaźnik.
krystian1703
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Megane II phI
Silnik: 1.4 16v 98KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

31 Maj 2022, 21:16

Wymień pompę paliwa w zbiorniku . Nie żebym stawiał na pewnika . Tak na necie trudno postawić trafną diagnozę
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4943
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

01 Cze 2022, 11:59

Zapomniałem wspomnieć, że pompę już wymieniłem.

Chyba znalazłem przyczynę. Nadpalony pin 5 w wtyczce PPH2 na BSI. Po rozebraniu wtyczki, dogięciu styków i ponownym złożeniu, samochód ożył.
krystian1703
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Megane II phI
Silnik: 1.4 16v 98KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

01 Cze 2022, 14:38

krystian1703 napisał(a):Chyba znalazłem przyczynę. Nadpalony pin 5 w wtyczce PPH2 na BSI.
Dlatego przy tego typu problemach warto zawsze sprawdzać wszelkie możliwe połączenia. Pojeździj i zobacz czy problem nie wróci ale skoro pin był nadpalony to mogła być jego przyczyna. Wyczyść go dobrze tka żeby przewodzenie prądu było jak najlepsze bo po samym przygięciu problem może niedługo wrócić.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10149
Zdjęcia: 35