Megane II - nierówna praca silnika

10 Paź 2016, 17:29

Witam, zaczne od początku.

W chłodniejsze dni moj samochod zachowuje się nieco dziwnie, po odpaleniu silnika(odpala na dotyk) obroty skaczą od razu na 1000, gdy ruszam samochodem do obrotów 1700 jest on strasznie mułowaty i bez siły, dopiero gdy się silnik rozgrzeje jedzie jak trzeba, natomiast przy rozgrzanym silniku np jak stoje na światłach to obroty są mniej więcej na 750(jałowy bieg) i wskazówka obrotomierza lekko sie kołysze do góry przy czym w samochodzie czuc bujanie silnikiem i specyficzny dzwięk nierównej pracy. Przy samej jezdzie nie czuć nierównej pracy, dopiero gdy silnik jest na wolnych obrotach.

Jakieś pomysły?
tomjk
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Renault Megane II PhI

11 Paź 2016, 00:22

Obroty mogą być podwyższone z racji odpalania zimnego silnika i to jest normalne. Nie wiem jednak jaki masz silnik w tej swojej Megance, a to kluczowa sprawa?

Co do falowania obrotów to nie powinno tak być i tu trzeba by było sprawdzić przepustnicę (która może być brudna) i silniczek krokowy (też może być brudny przez co nie będzie działał prawidłowo), mówię tu o benzynie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Paź 2016, 06:11

1.6 16V benzyna

Znalazłem w sieci informacje ze Megane II nie posiada silniczka krokowego. A czy mam brac tez pod uwage uszkodzone swiece, cewki lub przewody?
tomjk
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Renault Megane II PhI

11 Paź 2016, 09:37

tomjk napisał(a):brac tez pod uwage uszkodzone swiece, cewki lub przewody?
Tak.
Kiedy miałeś wymieniane świece?
Ty nie masz kabli zapłonowych bo cewki są bezpośrednio na świecach, ale warto sprawdzić wtyczki na każdej z cewek czy piny gdzieś nie są zaśniedziałe lub nie ma wilgoci. Oczywiście problem może powodować niesprawna jedna z cewek, ale sprawdź najpierw świece i te połączenia.

Dodatkowo takie objawy mogą powodować niesprawny regulator ciśnienia paliwa, i niesprawne wtryski lub jeden z nich.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Paź 2016, 19:52

Zacznę od tych świec bo koszt najmniejszy, tyle że wymieniałem kiedyś ale w astrze F, jak jest w "nowszych" samochodach? Z jaką siłą dokręcić świece aby nie przekręcić gwintu a za lekko nie były wpasowane?
tomjk
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Renault Megane II PhI

12 Paź 2016, 11:56

tomjk napisał(a):Z jaką siłą dokręcić świece aby nie przekręcić gwintu a za lekko nie były wpasowane?
Na pudełku do świecy powinna być informacja z jaką siłą dokręcać lub jak nie masz klucza dynamometrycznego to jest pokazane ile trzeba przekręcić od wyczucia wyraźnego oporu podczas przykręcania (najlepiej wkręcić do oporu bez użycia klucza). Czyli wkręcamy świece palcami do oporu (najlepiej w rękawiczkach żeby nie dotykać ceramiki świecy paluchami). Następnie dokręcamy kluczem o około pół obrotu więcej.

Tu masz tabelkę jakich momentów używać przy dokręcaniu z kluczem dynamometrycznym. Pamiętaj, że trzeba stosować się do zaleceń z producenta danej świecy.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

12 Paź 2016, 14:53

Ja zawsze w takich przypadkach zaczynam od sprawdzenia szczelności dolotu.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8567
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

12 Paź 2016, 14:57

Potem w przypadku tego auta cewki zapłonowe na tapetę.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8567
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

27 Paź 2016, 08:55

Jakis czas temu pisalem o falujacych obrotach na biegu jalowym. Jestem po wymianie swiec i problem nie ustapil. Dodatkowo trzecia swieca ociekala olejem. Dodam ze nie ubywa mi plynu z chlodnicy, oleju i nie kopce na niebiesko.
Ktos wie z czym to sie je?

Pytanie dodatkowe, mozna jakos sprawdzic stan techniczny cewek?
tomjk
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Renault Megane II PhI

27 Paź 2016, 10:39

tomjk napisał(a):Dodatkowo trzecia swieca ociekala olejem
Sprawdziłeś czy w gnieździe od świecy stoi olej czy tez elektroda świecy była mocno zaolejona, a reszta nie?
Jak świeca ociekała olejem to myślę że w gnieździe świecy był olej i jak ją wykręciłeś to mogła wtedy ociekać olejem.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Paź 2016, 11:42

Świeca cała ociekała nie sama elektroda wiec w gniezdzie musial byc olej
tomjk
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Renault Megane II PhI

27 Paź 2016, 15:17

Zajrzyj tam teraz po wymianie i sprawdź czy ta nowa świeca nie jest w oleju.
Przyczyny mogą być dwie jedna to rozlanie oleju przy nalewaniu gdzie jego część trafiła właśnie do otworu w którym jest ta świeca, a druga to uszczelka pod pokrywą zaworów.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Lis 2016, 23:51

Udało mi się podłączyć OBDII do samochodu i dla porównania dam kilka informacji, może ktoś coś powie o parametrach?

Badanie odbyło się po przejechaniu 8km w terenie zabudowanym, na luzie.
Przy podłączeniu OBDII wystąpiły objawy szarpania jak z mojego pierwszego postu.

Obliczone obciążenie silnika 38%
Temperatura silnika: 84C
Obroty silnika: ~ 650-750 r/min
Wyprzedzanie zapłonu dla 1go.. : -10,5
Temperatura zasysanego powietrza: 22C
Pozycja przepustnicy: 12,9 %
Sonda Lambda 1: 0,095 V
Sonda Lambda 2: 0,660 V
tomjk
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Renault Megane II PhI

21 Lis 2016, 13:55

tomjk napisał(a):Temperatura silnika: 84C
Hm, trochę niska ta temperatura jak po przejechaniu 8 km.

tomjk napisał(a):Obroty silnika: ~ 650-750 r/min
Tu rozumiem, że wolne obroty falowały w tym zakresie?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

21 Lis 2016, 13:59

Tak, w takim zakresie falowalo.
tomjk
Nowicjusz
 
Posty: 21
Auto: Renault Megane II PhI