MERCEDES C brak przyspieszenia

31 Lip 2013, 17:19

Witam szanowne grono , chciałem zapytać o problem jaki ma mój znajomy . Na komputerze jest błąd P1189 , objawia się to tym że auto nie ma przyspieszenia . Po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu problem ustępuje ale na krótko kilka przyspieszeń jest ok.i potem pedał w podłodze , obroty do 3 000 i nic więcej , może ktoś spotkał się z takim problemem ,co to może być i gdzie szukać usterki

Pozdrawiam
merc
Nowicjusz
 
Posty: 21
Miejscowość: Salon

31 Lip 2013, 19:06

Masz kolego coś z ciśnieniem doładowania albo czujnikiem doładowania tak czy siak komputer aby nie dopuścić do przeładowania odcina turbinę i z tego brak przyspieszenie, po ponownym rozruchu auto chodzi przez chwile normalnie do ponownego przeładowania i tak w kółko będzie do póki nie zlokalizujesz usterki.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

31 Lip 2013, 21:50

znajomy był u mechanika i postawili na podstawie tego błędu na uszkodzenie silnika łopatek rezonansowych ( może źle to określiłem ) , po odłączeniu elektrycznym tego silnika wcześniej opisywany problem ustąpił . Teraz mam pytanie , jaka jest rola tego silnika , i czy można pominąć
ten silnik (skoro problem ustąpił ) w dalszym użytkowaniu samochodu .
merc
Nowicjusz
 
Posty: 21
Miejscowość: Salon

01 Sie 2013, 08:38

Od strony głowicy w kolektorze ssącym dla każdego cylindra są 2 kanały doprowadzające powietrze. Jeden - o zakrzywionym kształcie jest otwarty na stałe. Drugi natomiast - prosty ma przy samym końcu (od strony głowicy) zamontowane na ośkach klapy - to są właśnie klapy rezonansowe. Od spodu kolektora znajduje się listwa, która odpowiada za otwieranie i zamykanie klap. Na końcu tej listwy - tym od strony skrzyni biegów znajduje się siłownik. Siłownik może być różnego typu.. Najczęstsza awarią jest zablokowanie się klap na skutek zebrania nagaru z oleju oraz spalin (EGR). Niestety same klapy nie są wg wymienne - należy wymieniać cały kolektor.
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

02 Sie 2013, 09:29

do przemek217: wszystko super jasne ,dzięki. Mechanik odłączył koledze elektrycznie ten silniczek i auto chodzi bez problemu , na kompie jest błąd , ale w aucie na wyświetlaczu jest ok.Czy tak ,,zmodernizowanym,, autem można bezpiecznie jeździć , czy też szukać problemu ?
merc
Nowicjusz
 
Posty: 21
Miejscowość: Salon