09 Cze 2017, 21:22
Na szybko sprawdziłem bez zbytniego wgłębnego poszukiwania... Wahacze (tylna oś Lemforder - ok. 800zł, przednia Meyle lub Febi dla odmiannego przykładu - ok. 1000zł), hamulce (tarcze ATE + klocki ok. 600ł), amortyzatory przód ok. 800zł (całe kolumny, 2 szt.), tył ok. 400zł (też 2 szt.), zestaw sprzęgła ok. 1200zł docisk + tarcza... Ceny masz mniej więcej jak za BMW, czy Audi, także specjalnie tanio nie jest. Nie wymienia się tego codziennie, ale trzeba wziąć pod uwagę, że po zakupie trzeba mieć te 3-4tys.zł poduszki finansowej. Jakieś pierdoły, typu urwany czujnik (ABS ok. 80zł) są raczej w przystępnych cenach a i takie rzeczy można za grosze używane kupić (nie ma sensu przepłacać za nowy).
Jakby nic się nie działo, to oleje, filtry, czy drobne rzeczy eksploatacyjne są też w cenach, które nie powodują bezdechu.
Z kosztami eksploatacji dużo zależy jak trafisz. Czasami można trafić ogólnie mega taniego Golfa IV skarbonkę, a innym razem można kupić coś doinwestowanego ze stajni AMG i nie robić z nim praktycznie nic poza wymianą olei i filtrów na zamiennikach. Z takim budżetem zdecydowanie polecam Ci wizytę u dobrego diagnosty, który potrafi też zczytać błędy i poprawnie je zinterpretować.
Dobrze trzeba sprawdzić (kilka razy w czasie oględzin - na początki, z 2x w trakcie i na końcu) czy dach się poprawnie otwiera i zamyka. Z cabrio tego typu czasami zdarzają się problemy, że dach np. staje w połowie i nie chce się w pełni otworzyć lub zamknąć.
Ogólnie Mercedes jest popularny, a części są wspólne z innymi modelami - jest więcej części na rynku, więcej zamienników i tym samym można kupić coś taniej, a jak jest nagła potrzeba, a auto padnie, to szybciej znajdzie się część gdzieś "od ręki".